ارتباط با ما در

هرگز بعد از قرار اول، این پیام‌ ها را نفرستید!

اگر بعد از قرار اول به طرف مقابلتان علاقمند شده‌اید، فرستادن پیام‌های متنی بسیار مهم می‌شود زیرا هیچ زبان بدن یا آهنگی در آن‌ها وجود ندارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با پیام‌هایی که نباید پس از قرار اولتان بفرستید آشنا کنیم.

منتشر شده

قرار اول بازی شانس است. ممکن است عشق باقی زندگیتان را ملاقات کنید و یک گفتگوی لذت بخش را در کنار نور شمع و سر میز شام که برای باقی عمرتان فراموش نمی‌شود را تجربه نمایید. یا شاید ممکن است با فردی مواجه شوید که دائماً حرف‌های شما را قطع کرده تا در مورد خودش حرف بزند در حالی که با دهان باز غذایش را می‌جود. همه ما قرار ملاقات‌هایی داشته‌ایم که خوب پیش نرفته و پایان نیافته‌اند.

البته برخی نیز ممکن است خوب پیش رفته باشند. با این وجود مهم‌ترین بخش آشنایی با یک شخص جدید قرار اول و اتفاقات پس از آن است. اگر به ادامه این رابطه علاقه ندارید می‌توانید پیام‌های زیادی برای طرف مقابل بفرستید تا از قرار دیگری جلوگیری کرده یا شاید هم آنقدر شجاع باشید که به او بگویید برای شما مناسب نیست.

اما اگر بعد از قرار اول به طرف مقابلتان علاقمند شده‌اید، فرستادن پیام‌های متنی بسیار مهم می‌شود زیرا هیچ زبان بدن یا آهنگی در آن‌ها وجود ندارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با پیام‌هایی که نباید پس از قرار اولتان بفرستید آشنا کنیم.

«چطوری؟»

پیام‌هایی که هیچوقت نباید بعد از قرار اول خود برای طرفتان بفرستید

این عبارتی است که ممکن است از کارمند بانک، گارسن یا مادربزرگتان نیز بشنوید: «چطوری؟». این واژه معنای خیلی خاصی ندارد و نشان نمی‌دهد که به ادامه گفتگو با طرف مقابل علاقمند هستید پس از آن را ارسال نکنید. طرف مقابل هنوز می‌خواهد شما و شخصیت خارق‌العاده‌تان را بشناسد و وقتی که یک عبارت کلیشه‌ای مانند این می‌فرستید باعث می‌شود که بسیار خسته کننده و غیرجذاب به نظر برسید.

در این مورد بهتر است کمی از حس شوخ طبعی خود کمک کرده و یک ارتباط خوب برقرار کنید. بعد از قرار اول تنها یک فرصت برای فرستادن پیامی تاثیرگذار دارید پس بهتر است آن را با یک چیز خاص ترکیب کنید. شوخ طبعی یکی از بهترین شانس‌های شماست. سعی کنید در ادامه به سراغ موضوعی بروید که وی در اولین قرار در مورد آن صحبت کرده است.

«آیا در فیسبوک/اینستاگرام هستی؟»

رسانه‌های اجتماعی برای روابط عاشقانه مانند شمشیر دو لبه عمل می‌کنند. این رسانه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند با فردی آشنا شوید که بدون این رسانه‌ها هیچ وقت شانسی برای آشنایی با او را نداشتید و یا برعکس. بنابر تحقیقات انجام شده بهتر است کمی صبر داشته باشید و پس از گذشت مدتی پس از اولین قرار از طرف مقابلتان در مورد حضورش در رسانه‌های اجتماعی و اضافه کردن شما به لیست دوستانش سوال کنید.

کسانی که بلافاصله پس از قرار اول برای طرف مقابلشان درخواست دوستی در فیسبوک می‌فرستند پایان خوشی در رابطه خود ندارند. بر اساس یک تحقیق صورت گرفته ۴۲ درصد از افرادی که بلافاصله پس از قرار اول به طرف مقابل درخواست دوستی در رسانه‌های اجتماعی را داده بودند در کمتر از یک ماه از هم جدا شده‌اند. در طرف مقابل ۴۸ درصد کسانی که تا یک ماه پس از اولین قرار برای درخواست دوستی در فیسبوک اقدام کرده بودند، رابطه خود با شخص مورد نظر را دستکم یک سال حفظ کرده بودند. فیسبوک مانند پنجره‌ای به درون زندگی شخصی همه ماست و شاید طرف مقابلتان هنوز آماده باز کردن این پنجره به روی شما نباشد.

«بیا فردا با هم قهوه بخوریم»

پیام‌هایی که هیچوقت نباید بعد از قرار اول خود برای طرفتان بفرستید

همه ما چنین اتفاقی را دیده‌ایم. آن‌ها با فردی که به نظر می‌رسد همانی است که دنبالش هستند ملاقات کرده و برای روزهای متوالی دائماً در کنار یکدیگر دیده می‌شوند تا اینکه اتفاق خیلی بدی رخ می‌دهد. کارشناسان بر این باورند که پس از قرار اول بهتر است چند روز را برای قرار بعدی صبر کنید و در این مدت اتفاقات رخ داده در قرار اول خود را بررسی کنید. گاهی اوقات با فکر کردن به قرار اول شروع به تهیه فهرستی از چیزهایی که هر دو در مورد قرار دوست داشته‌ایم یا برایمان ناخوشایند بوده می‌کنیم.

یک قرار ملاقات سریع دوباره باعث می‌شود نتوانید تصمیم بگیرید که قرار دوم لازم است یا تنها خواسته شده است. شاید چنین خواسته‌ای برای طرف مقابل شما بدین معنی باشد که هیچ اتفاق دیگری در زندگی شما جریان ندارد. بنابراین کمی جلوی خود را گرفته و سعی کنید خود را بیش از حد در دسترس قرار ندهید. درخواست ملاقات دوباره در روز پس از قرار ملاقات اول می‌تواند حس نیاز را به طرف مقابل منتقل کند. به جای این کار بهتر است با یکی دیگر از دوستان خود قرار گذاشته و در مورد قرار اولتان در شب گذشته با او صحبت کنید.

«بیا دفعه بعد به یک جای بهتر برویم»

شاید برنامه ریزی برای قرار را به طرف مقابلتان واگذار کرده باشید. هیجان انگیز خواهد بود زیرا تصمیم گیری را به او واگذار کرده و خود تمام روز را به آن رستورانی که ممکن است برای شما انتخاب کند فکر کنید. اما گاهی همه چیز آنطور که شما فکر می‌کنید پیش نمی‌رود و به جایی برده می‌شوید که انتظارش را نداشته‌اید.

اگر چه چنین اتفاقاتی معمولاً رخ می‌دهد اما نباید بلافاصله پیام‌هایی شبیه «بیا دفعه بعد به یک جای بهتر برویم» بفرستید. چنین پیامی بدین معنی است که شما از محل قرار ملاقات اول خوشتان نیامده و اگر چه مشکی ندارد ولی طرف مقابل فکر می‌کند شما به دنبال سوء استفاده از او هستید. اگر از هم صحبتی با او لذت برده‌اید لازم نیست که بد بودن رستوران و فضا را به یادش بیاورید. به جای این کار بهتر است خودتان کنترل را در دست گرفته و مکان قرار بعدی را شما تعیین نمایید.

فرستادن یک سلفی جلف یا برای جلب توجه

پیام‌هایی که هیچوقت نباید بعد از قرار اول خود برای طرفتان بفرستید

هر جا را که نگاه می‌کنید یک نفر بدون ذره‌ای خجالت‌زدگی در حال سلفی گرفتن است که فرستادن آن‌ها برای هر شخص یا قرار دادن در حساب اینستاگرام مشکلی ندارد اما فرستادن آن‌ها برای طرف مقابلتان بلافاصله پس از قرار اول اصلاً گزینه مناسبی نیست دستکم بدون اینکه آن طرف خود درخواستی در این زمینه به شما کرده باشد.

فرستادن عکس سلفی در چنین مواردی به معنای یک رابطه بسیار نزدیک و بسیار دوستانه است که ممکن است طرف مقابل هنوز آمادگی آن را نداشته باشد یا باعث دلزدگی او شود تا جلب توجهش. فرستادن یک عکس سلفی بسیار متظاهرانه می‌تواند بدین معنا باشد که شما دنبال گذراندن اوقاتی خوش و نه یک رابطه مناسب هستید. در این صورت او به فکر رابطه‌ای دراز مدت و عمیق با شما نخواهد افتاد و تنها در شب‌های تنهایی برای شما پیام خواهد فرستاد.

«بالاخره، یکی را پیدا کردم که توانست یک گفتگو را ادامه دهد»

هیچ چیز بهتر از یک قرار اول با گفتگوی گرم از ابتدا تا انتها نیست. اما هیچ چیز نیز بدتر از این است که توجه طرف مقابلتان را به سابقه بد و بی‌نتیجه روابط قبلی خود جلب کنید. هیچگاه در مورد روابط قبلی خود یا مقایسه آن‌ها با رابطه‌ای که اکنون دارید برای فردی که تازه با او آشنا شده‌اید پیام نفرستید زیرا این کار علاقه و ذوق او نسبت به رابطه با شما را کور خواهد کرد. چنین کاری باعث می‌شود او فکر کند هنوز ارتباط گذشته‌تان را فراموش نکرده‌اید یا کسی هستید که دائماً افراد را با هم مقایسه می‌کنید که قطعاً از بین برنده یک رابطه عاشقانه است. همچنین چنین پیام‌هایی باعث می‌شود فاش کنید که شما وقت خود را با افرادی می‌گذرانید که صحبت با آن‌ها آسان نیست.

نفرستادن پیام

قرار گذاشتن و ادامه آن کار سختی است. پیام فرستادن و فرستادن و به یکباره قطع کردن آن‌ها انگار که علاقه‌ای به ادامه این کار ندارید موضوع را پیچیده می‌کند. دیگر دوران بازی کردن در اینگونه روابط گذشته است. اگر بعد از قرار اول به طرف مقابل علاقمند شدید باید پیام‌های او را پاسخ داده و پیگیر حال او باشید. اگر این کار را نکنید به احتمال فراوان آن‌ها راه خودشان را خواهند رفت.

اگر امیدوارید طرف مقابلتان را دوباره ببینید از فرستادن پیام پس از قرار اول و جویا شدن احوال آن‌ها درنگ نکنید زیرا مهربانی جذاب و نادیده گرفتنشان ناخوشایند است.

«خوشحالم که تو بچه می‌خواهی»

اگر شما بچه دوست دارید، پیدا کردن شخصی که او نیز دوست دارد بچه‌دار شود یکی از واجبات در زمینه پیدا کردن شریک آینده زندگی است. گاهی اوقات که صحبت‌ها عمیق و همه چیز خوب پیش می‌رود حتی در قرار اول نیز صحبت از ازدواج و فرزند به میان می‌آید. اما این بدین معنا نیست که رابطه شما برای این موضوع آماده است از این رو لازم نیست به او پیام داده و بگویید: «خوشحالم که تو بچه می‌خواهی».

باید همه چیز را بدون عجله و بسیار آرام به پیش برد. تا زمانی که طرف مقابل در مورد رابطه طولانی و عمیق در آینده صحبت نکرده در این مورد چیزی نگویید زیرا صحبت در چنین موضوعاتی می‌تواند او را ترسانده و از شما دور کند. البته صحبت کردن در مورد فرزند و ازدواج در مرحله‌ای که عشق و رابطه عمیق بین شما و طرف مقابلتان شکل گرفته مناسب است اما نه بلافاصله پس از قرار اول. علاوه بر این، چنین بحث مهمی چیزی نیست که بتوان از طرق پیام آن را پیش کشید.

درخواست چیزهای شخصی مانند عکس یا مسائل جنسی

پیام‌هایی که هیچوقت نباید بعد از قرار اول خود برای طرفتان بفرستید

ممکن است بعد از قرار اول همه چیز سریع پیش رفته و شما بسیار مشتاق باشید که طرف مقابلتان را بشناسید. اگر بلافاصله از طرف مقابل در مورد مسایل جنسی سوال کنید یا از او عکس‌هایی خاص بخواهید یا شکلک‌ها و کلمات دارای بار جنسی بفرستید او خیلی زود متوجه خواهد شد که شما دنباله یک رابطه وتعهد به آن نبوده و تنها به دنبال یک رابطه صرفاً جنسی هستید. قرار اول برای آشنایی با یک شخص جدید، کشف علایق، رویاها و عقایدشان در مورد جهان است. بقیه مسایل را باید به بعدها موکول کرد.

پیام‌های پر از شکلک و ایموجی

همه می‌دانیم که ایموجی‌ها موثر و جذاب هستند. آن‌ها می‌توانند یک داستان را به شکلی خلاقانه بازگو کرده و گاهی اوقات معانی را برسانند که کلمات از انتقال آن‌ها عاجزند. اما ایموجی‌ها نیز ممکن است در کسری از ثانیه به چیزی بچگانه یا نامودبانه تبدیل شوند. فرستادن تعداد زیادی ایموجی همراه یک پیام متنی می‌تواند این معنی را داشته باشد که شما شخص بالغی نیستید.

بهتر است در هر پیام متنی تنها یک یا دو ایموجی فرستاده و از ایموجی‌های معمول نیز فراتر نروید. ایموجی‌های عجیب و غریب را برای زمانی که بهتر همدیگر را شناختید نگه دارید. درک معنای ایموجی‌ها می‌تواند دشوار باشد به همین دلیل بهتر است با احتیاط از آن‌ها استفاده کنید تا زمانی که به خوبی با حس شوخ طبعی و درک شما از معانی هر ایموجی آشنا شوید.

هر چیزی که بوی انتقاد بدهد

انتقاد می‌تواند روز هر کسی را خراب کند. چیزهای مثبت بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید به طرف مقابل خود بگویید از این رو بهتر است از فرستادن پیام هایی مانند «چرا بیشتر انعام ندادی؟» خودداری کنید. هر چیز انتقادی مانند این، چه در مورد کاری که انجام داده یا حرفی که زده است باشد، به احتمال زیاد باعث می‌شود که وی یک قدم از شما فاصله گرفته و عقب‌تر برود.

هنوز او را نمی‌شناسید و نمی‌دانید که در مقابل چنین بازخوردهایی چه عکس العملی نشان خواهد داد. اگر از حرفی یا رفتاری در جریان اولین قرارتان خوشتان نیامده بهتر است به شکل حضوری آن را بیان کنید نه با پیام. انتقاد از طریق پیام بیش از حد انتقادی به نظر رسیده و می‌تواند خیلی زود به رابطه شما پایان دهد.

فرستادن تعداد زیادی پیام

پیام‌هایی که هیچوقت نباید بعد از قرار اول خود برای طرفتان بفرستید

وقتی که از کسی خوشتان آمده، خیلی راحت ممکن است دست به فرستادن پیام‌های فراوان به او بزنید. خیلی زود به موبایلتان چسبیده و ساعت‌ها بدون این که متوجه شوید خواهد گذشت. اما کارشناسان بر این باورند که در روزهای اول آشنایی باید به کمترین مقدار پیام دادن اکتفا کنید. بهتر است بعد از اولین قرار یک یا دو پیام به او داده و سپس به فضای شخصی او احترام گذاشته و برای مدتی تنهایش بگذارید.

روابطی که بیشتر بر اساس پیام دادن و چت آنلاین شکل گرفته و ادامه دارند این ریسک را افزایش می‌دهند که هیچگاه به یک رابطه بالفعل و واقعی منتهی نشوند. تلاش برای شناختن یک نفر با پیام‌های متنی، ارتباط چهره به چهره را از این معادله حذف می‌کند. تکنولوژی همه جنبه‌های زندگی ما را تغییر داده است اما بهتر است برای شناختن طرف مقابلتان آن را کنار بگذارید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.