ارتباط با ما در

رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد:

کمک ۲۱۰ میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز برای مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای استان‌هایی که از سیل امسال آسیب دیدند ،۲۱۰ میلیارد تومان در جشنواره ملی خیران مدرسه‌ساز امسال جمع‌آوری شد.

منتشر شده

مهراله رخشانی مهر اظهار کرد: ساختمان مدارس باید این‌طور باشند که حداقل در مرحله اول روی سر ساکنان آن تخریب نشوند و بعد از زلزله هم جمع‌آوری شوند و ساختمان جایگزین ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان نوسازی مدارس کشور در این سال‌های اخیر کارهای خوبی برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها انجام داده گفت: مرکز تحقیقات زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی آئین‌نامه‌ای برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها ندارد ولی سازمان نوسازی مدارس این آئین‌نامه را دارد و در این زمینه برنده جشنواره‌های کشور ژاپن شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اینکه در سرپل ذهاب هیچ‌کدام از مدارسی که بر اساس آئین‌نامه ساخته شدند آسیب ندیدند، بیان کرد: در زلزله کرمانشاه ۷۸ مدرسه تخریب شد ولی آوار نشدند؛ تمام مدارسی که در کرمانشاه ناچار به جمع‌آوری آنها شدیم همه مدارس در لیست تخریب و بازسازی بودند که آوار نشده بودند و فقط ترک خوردند.

رخشانی مهر عنوان کرد: در کرمانشاه ۱۶۰ مدرسه را طی یک دوره یک‌ساله بازسازی و نوسازی کردیم و مهرماه امسال از افتتاح مدارس را از همین استان‌ها شروع می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز نیز در استان لرستان، گلستان و خوزستان سیلاب داشتیم ولی هیچ‌کدام از مدارس زیرآب نرفتند و در عین حال برای استان‌های سیلابی ۲۱۰ میلیارد تومان در جشنواره ملی خیران مدرسه‌ساز امسال جمع‌آوری شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه برخی از ساختمان‌های مدارس آسیب‌دیده از زلزله امکان مقاوم‌سازی دارند، گفت: در سال ۹۴ تا ۹۶ می‌توان میزان تأمین اعتبار برای پروژه‌ها را بررسی کرد و سابقه نداشته که در یک سال ۲۵ میلیارد تومان تأمین اعتبار برای شهرستانی داشته باشیم.

رخشانی مهر با تأکید بر اینکه اگر قصوری در ساخت مدارس مشاهده شود قطعاً برخورد لازم راداریم، اظهار کرد: توجه ویژه به مناطق محروم و خصوصاً شهرستان مسجدسلیمان مورد تأکید وزیر آموزش‌وپرورش است که در همین راستا بررسی کمک‌های ویژه و خاص برای این شهرستان را بررسی می‌کنیم.

وی در پایان گفت: مدیریت بحران هیچ اعتباری برای مدارس آسیب‌دیده از زلزله نداشته و مدارس کرمانشاه را خود مردم ساختند. همچنین سیل سه استان را نیز خود مردم مدیریت می‌کنند و به کمک همین مردم در حوزه مسجدسلیمان هم اتفاقات خاصی رخ می‌دهد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.