ارتباط با ما در

جمالی‌نوبندگانی در گفت و گو با جامعه ایرانی تشریح کرد؛

سفر موگرینی به عراق تنش‌ در منطقه را کاهش می‌دهد؟

جمالی نوبندگانی نماینده مجلس بر این عقیده است سفر خانم موگرینی به عراق برای تحت فشار قرار دادن ایران انجام شده زیرا در این برهه از زمان که نفتکش ایرانی توسط انگلیسی‌ها توقیف شده و مواضعی که اروپایی‌ها در خصوص برجام داشتند نشان از این دارد که این سفرها به کاهش تنش در منطقه منجر نخواهد شد.

منتشر شده

تنش در منطقه

به گزارش جامعه ایرانی؛ «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه هفته گذشته در رأس هیأتی دیپلماتیک به منظور دیدار با مقامات ارشد عراقی وارد بغداد، پایتخت این کشور شد. این اولین سفر موگرینی به عراق از سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود. موگرینی در جریان سفر به عراق با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد و حال سوال اصلی اینجاست که آیا این‌گونه سفرها در آینده منجر به کاهش تنش در منطقه خواهد شد یا تنها جنبه نمایشی دارد؟

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی با اشاره به سفر اخیر فدریکا موگرینی به عراق و با بیان اینکه این سفرها صرفاً در جهت کاهش تنش در منطقه نبوده زیرا اگر قرار بر کاهش تنش بود ابتدا خود اروپایی‌ها باید به تعهدات برجام عمل می‌کردند، گفت: اروپا به دنبال ائتلاف در خصوص مسائل نیروی دریایی در خلیج فارس است و به نظر من، سفر خانم موگرینی به عراق برای تحت فشار قرار دادن ایران انجام شده زیرا در این برهه از زمان که نفتکش ایرانی توسط انگلیسی‌ها توقیف شده و مواضعی که اروپایی‌ها در خصوص برجام داشتند و همچنین لحن تندتری که نسبت به وزارت امور خارجه ما گرفتند نشان از این دارد که این سفرها به کاهش تنش در منطقه منجر نخواهد شد.

جمالی در پاسخ به اینکه یکی از گزینه‌های مطرح برای نخست‌وزیری انگلیس، بوریس جانسون است و اینکه در صورت انتخابش چه موضعی در قبال ایران و آمریکا خواهد گرفت؟ گفت: ایشان در سفرشان به تهران در صحبت‌های خود اظهار کردند که علاقه شدیدی به آمریکا دارند و به صراحت اعلام کرد که یک صهیونیست واقعی است. پیش‌بینی من این است که اگر آقای جانسون در راس کار قرار بگیرد، مواضع تندی علیه ایران خواهد گرفت و ارتباط انگلیس با آمریکا بیش از پیش نزدیک می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجموعه اقدامات ایران اعم از سیاسی، دیپلماتیک و پیگیری در مجامع قانونی و غیره ان‌شاالله شاهد آزادی نفتکش ایرانی خواهیم بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.