ارتباط با ما در

آمار مصدومان زلزله در مسجد سلیمان به ۱۱۲ تن رسید/ وقوع ۷ پس‌لرزه/ یک‌نفر به دلیل ایست قلبی جان باخت

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش مصدومان زلزله به ۱۱۲ نفر خبر داد.

منتشر شده

مجتبی خالدی درباره آخرین وضعیت مصدومان در استان خوزستان و منطقه مسجد سلیمان گفت: تاکنون ۱۱۲ نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۱۰۸ نفر در مسجد سلیمان بودند و به بیمارستان۲۲بهمن منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۳ تن در ایذه مصدوم شده‌اند که به بیمارستان شهدا منتقل شده‌اند و یک نفر نیز در باغملک مصدوم شده‌است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۷ نفر در مراکز درمانی بستری و ۱۰۵ نفر ترخیص شده‌اند.

بیش از ۱۰۰ روستا متاثر از زمین‌لرزه هستند

کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: بیش از ۱۰۰ روستا در این منطقه متاثر از زمین‌لرزه هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۰ نفر در مسجد سلیمان و ۳ نفر در ایذه مصدوم شده‌اند که اغلب مصدومان به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان هنوز میزان خسارات ناشی از زمین‌لرزه در منطقه مسجد سلیمان مشخص نیست.

تخریب ۵۰ درصدی ۸ منزل روستایی

مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به افزایش مصدومان زلزله ۵.۷ ریشتری در خوزستان گفت: تاکنون ۷ مورد پس‌لرزه در این منطقه اتفاق افتاده است که بزرگترین آن ۴.۷ در مقیاس ریشتر در ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه بوده است.

وی با اشاره به مصدومان این زمین‌لرزه گفت: تاکنون ۴۵ نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۴۲ در مسجد سلیمان و ۳ نفر در شهرستان ایذه است.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به ارزیابی صورت گرفته از مناطق زلزله‌زده گفت: شهرستان‌های لالی، اندیکا، شوشتر، باغ ملک و ایذه ارزیابی شده‌اند و تاکنون خسارات جانی و مالی از این مناطق گزارش نشده است.

سلیمی با اشاره به ارزیابی از روستا‌های زلزله‌زده خاطرنشان کرد: ۵ روستا در این مناطق ارزیابی شده‌اند که ترک‌های جزیی دیوار‌ها و برخی ریزش جزیی در خانه‌ها گزارش شده است.

وی همچنین با اشاره به ارزیابی در ۵ روستای دیگر تصریح کرد: ۸ باب منزل روستایی در ۵ روستا دچار خسارت بیش از ۵۰ درصد شده‌اند.

سلیمی با بیان اینکه تیم‌ها در آماده‌باش کامل هستند، گفت: راه دسترسی برخی روستا‌ها بسته شده است.

درمان سرپایی ۳۳ نفر و انتقال ۴ نفر به مراکز درمانی

به گفته رییس سازمان امداد و نجات یک نفر نیز پس از وقوع زلزله و بر اثر سکته؛ جان خود را از دست داده‌است.

مجتبی طحان (مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان) با اعلام افزایش تعداد مصدومان زمین‌لرزه در استان خوزستان منطقه مسجد سلیمان گفت: تاکنون ۳۷ نفر بر اثر این زمین‌لرزه مصدوم شده‌اند.

وی ادامه داد: ۳۳ نفر به صورت سرپایی درمان و ۴ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وقوع ۵ پس‌لرزه

مرتضی سلیمی (رییس سازمان امداد و نجات) در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات زلزله ۵.۷ ریشتری در استان خوزستان گفت: این زمین‌لرزه ۵ پس لرزه داشته است. بزرگترین پس‌لرزه، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.٧ ریشتری در ساعت ١١:۵۶ در استان خوزستان منطقه مسجد سلیمان و دهستان گلگیر بوده است.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به تعداد کل مصدومان این زمین‌لرزه گفت: بر اثر این زمین‌لرزه ١٠ نفر در مسجد سلیمان مصدوم و یک نفر بر اثر سکته قلبی پس از زلزله جان خود را از دست داده‌است.

سلیمی خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته و اعلام فرمانداری‌ها در شهرستان‌های لای، اندیکا، گتوند، شوشتر، ایذه و باغملک خسارات و صدمات جانی و مالی گزارش نشده است.

وی از آماده‌باش کامل تیم‌های عملیاتی برای اعزام به شهرستان مسجد سلیمان در صورت نیاز منطقه خبر داد.

ریزش بخشی از بیمارستان نفت بر اثر زلزله در مسجد سلیمان/دستور تخلیه صادر شد

کیامرث حاجی‌زاده (مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان درباره زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری در استان خوزستان منطقه مسجد سلیمان گفت: در حال ارزیابی منطقه هستیم و ارزیابان به روستا‌ها نیز اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون دو نفر در مسجد سلیمان مصدوم شده‌اند که به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به تخریب بخشی از بیمارستان نفت در مسجد سلیمان گفت: این بیمارستان قدیمی بوده و بخشی از آن به دلیل زمین‌لرزه تخریب شده که خوشبختانه آسیبی به بیماران وارد نشده است. ما دستور تخلیه بیمارستان را صادر کرده‌ایم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: تمام نیرو‌های امدادی، اورژانس، هلال احمر در استان و در شهر مسجد سلیمان در حال آماده‌باش هستند.

عمق زمین‌لرزه خوزستان بسیار زیاد بود/تلفات جانی گزارش نشده است

اسماعیل نجار (رییس سازمان مدیریت بحران کشور) درباره جزییات زلزله ۵.۷ ریشتری در استان خوزستان گفت: این زلزله در عمق ۱۷ کیلومتری زمین بوده و به دلیل عمق زیاد ممکن است، خسارت زیادی بر جای نگذاشته باشد.

وی ادامه داد: ارزیابان در حال بررسی منطقه هستند و دستور آماده‌باش نیز صادر شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی گزارش نشده است.

مجروحیت‌ها سطحی است

ایرج حریرچی (معاون کل وزارت بهداشت) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با تمهیدات وزارت بهداشت برای زلزله امروز خوزستان گفت: وزارت بهداشت سریعا برای نیرو‌ها مستقر آماده باش در مناطق آ. اعلام کرده است. ستاد بحران در استان تشکیل شده است. مسئولان ما و هلال احمر هم به منطقه رفته‌اند و در حال ارزیابی هستند.

وی افزود: اقدامات طبق پروتکل در حال انجام است. مدت زمین لرزه طولانی بوده است، فعلا مجروحان در حد سرپایی و سطحی هستند. لازم است تا به مناطق روستائی برویم و بررسی لازم را انجام دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: جراحت‌های خیلی شدید هنوز گزارش نشده است، اما هنوز ارزیابی از روستا‌ها بطور کامل انجام نشده است.

جان باختن یک نفر به دلیل ایست قلبی

مرتضی سلیمی (رئیس سازمان امداد و نجات کشور)  گفت: علاوه بر ۵ تیم امداد و نجات، یک بالگرد نیز به محل وقوع حادثه اعزام شده است.

وی درباره میزان خسارات اولیه گفت: هنوز آماری از خسارات در دسترس نیست.

او با تایید خبر کشته شدن یک نفر در زلزله خوزستان گفت: این فرد به دلیل زلزله جان خود را از دست نداده و به دلیل ترس از زلزله دچار ایست قلبی شده است.

اولین پس‌لرزه با شدت ۳.۹ ریشتر رخ داد. پس لرزه دوم با شدت ۴.۷ ریشتر و پس لرزه سوم با شدت ۴ ریشتر خوزستان را لرزاند. پس لرزه چهارم نیز با شدت ۳.۷ ریشتر خوزستان را لرزاند.

تخریب بالای ساختمان‌ها

فرماندار مسجد سلیمان از میزان بالای تخریب بالای ساختمان‌های شهری مسجدسلیمان بر اثر زلزله خبر داد. حیدر حجتی‌نیا گفت: کانون اصلی زلزله ۵.۷ دهم ریشتر در ۴۵ کیلومتری یکی از بخش‌های تابعه مسجد سیلمان واقع در استان خوزستان به وقوع پیوست.

وی افزود: تاکنون خسارت جانی ناشی از این زلزله گزارش نشده، ولی در شهرستان مسجد سلیمان میزان خسارت‌های مالی بالایی داشته است.

او ادامه داد: میزان حجم زلزله در استان بسیار بالا بوده و در اکثر شهرستان‌های این استان احساس شده است.

فرماندار مسجد سلیمان عنوان کرد: هم اکنون نیرو‌های امدادی در تمامی شهرستان و توابع اطراف آن جهت ارزیابی و امدادرسانی حضور دارند.

اعزام ۵ تیم ارزیاب به خوزستان

مجتبی خالدی (سخنگوی اورژانس کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا از اعزام ۵ تیم ارزیاب به محل زلزله ۵.۷ ریشتری در خوزستان خبر داد.

کانون زلزله مسجد سلیمان بود

عاطفه جوادی رئیس روابط عمومی مدیریت بحران استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اعلام کرد: شدت این زلزله ۵.۷ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتر زمین رخ داده است. کانون این زلزله مسجد سلیمان بوده و در شهر‌های اهواز، شوشتر، آبادان، اندیمشک و دزفول احساس شده است.

جوادی اظهار داشت: هنوز آماری از میزان خسارات در دسترس نیست و اطلاعات دقیق‌تر به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا، نزدیکترین شهر‌ها به محل وقوع زلزله ۱۹ کیلومتری مسجد سلیمان، ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه و ۳۷ کیلومتری ایذه اعلام شده است.

نزدیکترین مراکز استان به محل وقوع زلزله ۱۰۴ کیلومتری اهواز و ۱۳۴ کیلومتری شهرکرد اعلام شده است.

زلزله در لرستان و اصفهان، شهرکرد، ایلام، همدان، یاسوج، کرمانشاه و همچنین در کویت احساس شده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.