ارتباط با ما در

شهاب نادری در گفت و گو با جامعه ایرانی تشریح کرد؛

مشکلات کرمانشاه یک‌سال و نیم بعد از زلزله/ اذیت کردن مردم را تلافی می‌کنم

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ یکسال و ۸ ماه از زلزله مهیب و ویرانگر کرمانشاه می‌گذرد، زلزله‌ای که به مدت چندثانیه جان و مال هموطنانمان را گرفت و سقف آرزوهایشان را بر روی سرشان آوار کرد.

زلزله اما تنها بخشی از غم داغِ مردم کرمانشاه است، داغ اصلی عدم رسیدگی و توجه و خلف وعده‌هایی است که صورت می‌گیرد، از وضعیت بهداشت گرفته تا نبود مصالح ساختمانی و عدم پرداخت وام… معظلاتی که نگرانی را برای مردم آسیب دیده این منطقه به مراتب سخت‌تر کرده است و به قول نماینده مردم این استان، زلزله اصلی بانک‌هایی هستند که در پرداخت وام به مردم آن‌ها را به شدت اذیت می‌‌کنند.

نادری نماینده مردم اورمانات و ازگله در گفتگو با جامعه ایرانی با اشاره به وضعیت زلزله زدگان این منطقه بعد از گذشت یکسال، گفت: زلزله کرمانشاه با بیش از ۷ ریشتر زللزه بسیار بزرگی در کشورمان بود که متاسفانه تلفات جانی و مالی بسیاری را هم برجای گذاشت، اما خب جا دارد باردیگر از مردم ایران تشکر کنم که در روز‌های اولیه زلزله به کرمانشاه آمدند و کمک بسیاری را انجام دادند. مردم این منطقه هیچ زمان این لطف و بزرگواری مردم ایران را فراموش نخواهند کرد و در بدترین شرایطی که بودند دلگرم شدند.

نادری با بیان اینکه دولت باید پای کار می‌آمد، ادامه داد: در بحث ساخت و ساز‌ها پیشرفت‌هایی را داشتیم و این دروغ است که، گوییم پیشرفتی حاصل نشده است، ولی شرایط آنطور که باید و شاید نبوده است. مستاجرین منطقه زلزله زده کرمانشاه همچنان بی سرپناه و بلاتکلیف هستند، قرار بود زمینی داده شود که خانه‌هایی را برای این مردم در آن جا بسازند که متاسفانه این وعده عملیاتی نشد. با توجه به وضعیت گرانی مصالح ساختمانی، بسیاری از خانه‌ها ساخته شده، اما تکمیل نشده است، زیرا علاوه بر نبود پول، مصالحی همچون میلگرد و سیمان نیز یافت نمی‌شود. شرایط واقعا نگران کننده است، مردم چگونه با ۵۰ میلیون می‌توانند یک خانه بسازند؟ آن‌هم در شرایط اقتصادی فعلی!.

به شرایط منطقه رسیدگی نمی‌شود/ پاسخ آزار و اذیت‌هایشان را میدهم

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بعد از گذشت مدتی از زلزله، رسیدگی به شرایط روحی و روانی مردم از مهمترین مسائل ممکن است، تصریح کرد: ما در منطقه ۷ هزار پس لرزه داشتیم به میزان ۵ ریشتر داشتیم، طبیعی است که این شرایط در کنار خرابی‌ها و جانباختن عزیزانشان روح و روان مردم را به شدت درگیر می‌کند. شخصا معتقدم باید به مسئله زلزله زدگان رسیدگی می‌شد و بعد از آن به سراغ سیل زدگان می‌رفتند. اخیرا حتی برخی مواقع بودجه‌ای که باید به منطقه ما داده شود را به سیل زدگان می‌دهند که ما نیز کوتاه می‌آییم، زیرا آن‌ها نیز هموطنان ما هستند و به خوبی می‌دانیم سیل به مراتب از زلزله ویرانگرتر است. با همه این حال، اما توقع داریم که دولت مردم را رها نکند. مردم از دولت و شخص آقای روحانی توقع دارند تا وعده‌های خود را عملیاتی و اجرایی کند.

نادری در ادامه افزود: آنقدری که این بانک‌ها برای مردم عذاب آور بودند، زلزله ۷ ریشتری نبود. خود این بانک‌ها که قرار بود وام‌های مردم را بدهند آنقدر در حال اذیت کردن مردم هستند که خدا می‌داند. برخی از بانک‌ها مانند ملی و کشاورزی مردم را برای ضامن بسیار اذیت کردند. شرایط استمحال وام‌ها نیز خود معظل دیگری ایجاد کرده که امیدواریم بانک مرکزی نیز در این رابطه ورود پیدا کرده و مشکل را حل و فصل کند. بخشی مانند ازگله که مرکز زلزله بوده هنوز بانک ندارد! من بار‌ها و بار‌ها نامه نگاری‌های مختلفی انجام دادم، ولی راه به جایی نبرده است. من از بانک مرکزی توقع داشتم که این مسئله را حل کند، اما به دلیل کوتاهی‌ها این کار صورت نگرفت، اکنون نیز من هم وقت و هم توانایی دارم تا این مسئله را پیگیری کنم و خصوصا در بحث تحقیق و تفحص از بانک‌ها و سوال از وزیر، پاسخ همه بی مهری‌ها و آزار و اذیتی که نسبت به مردم داشتند را خواهم داد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.