ارتباط با ما در

موسوی در نشست خبری:

آماده گفتگو با کشورهای منطقه هستیم/ منتظر اروپایی‌ها نخواهیم بود

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تلاش‌های ایران برای کاهش تنش‌ها در منطقه، گفت: ایران آمادگی خود را برای گفتگو با کشورهای مختلف اعلام کرده است.

منتشر شده

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در نشست خبری هفتگی با اشاره به هفته حقوق بشر اظهار داشت: حقوق بشر آمریکایی را می‌توان در سالگرد اتفاقات این هفته به طور کلی شاهد بود.

وی گفت: روابط دیپلماتیک زیادی را برای کاهش تنش در منطقه شاهدیم و استقبال می‌کنیم از هر تلاشی در این راستا و کسانی که به دنبال کاهش تنش هستند را ارجاع می‌دهیم به ریشه وقوع این تنش‌ها و بدعهدی‌ها که تروریسم اقتصادی است که علیه ملت ایران صورت گرفته است.

موسوی در خصوص سرنگونی پهپاد آمریکایی افزود: ما این اقدام آمریکا را با اعتراض و پیگیری حقوقی و سیاسی دنبال کردیم. اعتراض به سوئیس، احضار کاردار امارات به عنوان کشوری که این پهپاد متجاوز از خاک آنها بلند شده بود و نامه دفتر ایران در نیویورک به سازمان ملل از جمله این اقدامات حقوقی و دیپلماتیک ایران بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص وضعیت برجام و اقدام ایران بیان کرد: اقدامات ما در قالب برجام است و حقوق خود را در چارچوب آن دنبال می‌کنیم اما تداوم برجام بستگی به اجرای تعهدات همه طرف‌های باقیمانده در برجام دارد.

وی ادامه داد: اعضای باقیمانده در برجام، با خروج آمریکا از برجام علی رغم مواضع حمایتی از برجام، تلاش چندانی در این راستا نداشتند و ایران هم ناگزیر علی رغم میل خود مجبور به اقدامی متقابل شد و تعهدات برجامی خود را کاهش داد. ما منتظر اروپایی‌ها نبودیم و نخواهیم بود.

موسوی تصریح کرد: راهکارهای مالی را با برخی دوستان و کشورهای مختلف راه اندازی کردیم و این تلاش‌ها تداوم خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تلاش‌های ایران برای کاهش تنش‌ها در منطقه، گفت: ایران آمادگی خود را برای گفتگو با کشورهای مختلف اعلام کرده است و طرح‌هایی که ارائه دادیم از جمله مجمع گفتگوهای منطقه و پیمان عدم تعارض، راهکارهایی است که ما در اختیار کشورهای منطقه قرار دادیم و ایران علی رغم اختلافاتی که با برخی همسایگان دارد، همچنان آمادگی دارد با این برادران هم گفتگو داشته باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.