ارتباط با ما در

موادمخدری که مصرف و خرید و فروش آن مجازاتی ندارد/ مسئولان فکری کنند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: ماده ناس با اینکه مواد مخدر محسوب می‌شود، اما در قانون برای آن مجازاتی در نظر گرفته نشده است.

منتشر شده

محمد علی اسدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در رابطه با قانون مصرف و مجازات ماده مخدر ناس در ایران اظهار کرد: ماده ناس با اینکه مواد مخدر محسوب می‌شود، اما در قانون برای آن مجازاتی در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان این که برای سیگار نیز مجازاتی نداریم، افزود: سیگار نیز جزء مواد مخدر است، اما مجازاتی برای آن در قانون نداریم.

اسدی با اشاره به این که کافئین جز مواد محرک کننده است، گفت:برای ماده کافئین نیز مانند مواد دیگر مجازاتی نداریم، اگر برای ماده مخدری قانونی اعمال شود برای آن نیز مجازاتی در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد:ماده ناس همان توتون و تنباکو است که با آهک ترکیب و مصرف می‌شود و بیشتر مصرف کنندگان این ماده از اتباع خارجی همچون افغانستانی و پاکستانی هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه دکه‌های روزنامه فروشی حق فروش سیگار را نیز ندارند، تصریح کرد: دکه‌های روزنامه فروشی از نظر تخلف صنفی حتی حق فروش سیگار را نیز ندارند با این حال خرید و فروش ماده ناس در هر مکانی مجازاتی ندارد.

وی افزود: مواد مخدر از نظر مصرف سه نوع هستند مانند توتون و تنباکو که مصرف آن به صورت قلیایی است که پلیس و قاضی نیز می‌توانند مصرف کنند.

اسدی در ادامه گفت: برخی از مواد مخدر مصرفی دارویی دارند همانند سولفات مرفین و کدوئین که این مواد باید طبق نسخه پزشک باید مصرف شوند.

وی افزود: از جمله مواد مخدری که کسی حق تجویز ندارد تریاک و هروئین هستند که مجازات برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تصریح کرد: اگر قرار باشد برای ماده ناس قانون و مجازاتی درنظر گرفته شود باید میزان مضرات آن بر سلامتی انسان‌ها توسط وزارت بهداشت تایید شود.

وی بیان کرد:هر ماده مخدری یک درجه‌ای دارد و ناس از آن دسته موادی است که فرد هر چقدر مصرف کند با این که وابستگی جسمی دارد.

لازم است که مسئولان در این خصوص فکری کنند تا این مواد مخدر به راحتی در دسترس افراد به ویژه نوجوانان و … قرار نگیرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.