ارتباط با ما در

واعظ آشتیانی در گفت و گو با جامعه ایرانی:

اصولگرایان از قالیباف حمایت نمی‌کنند/می‌خواهد جریان سازی جدیدی به راه بیاندازد

واعظ آشتیانی کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید جوانان به رفتارهای قالیباف و سبقه سیاسی او دقت می‌کنند و نامه او به جوانان را از جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی تشخیص خواهند داد.

منتشر شده

چندی قبل بود که محمدباقر قالیباف شهردار پیشین تهران در نامه ای خطاب به جوانان، از آنان خواست تا برای انتخابات آتی، چهره‌های نو و موثر خود را به میدان بفرستند و منتظر دستور بالا به پایین نباشند. این نامه اما همانند سایر اقدامات سردارِ خلبان مورد نقد سیاسیون و شهروندان قرار گرفت؛ زیرا اعلام شد که قالیباف بازهم همانند سال‌های گذشته سعی دارد تا با مشی جدیدی که به راه می‌اندازد، وارد انتخابات شود. این بار اما گویی قالیباف با یک چرخش، قصد دارد تا از پاستور به بهارستان تغییر مسیر دهد، موضوعی که به گفته بسیاری از اصولگرایان و سیاسیون، قطعا مورد استقبال و حمایت جامعه اصولگرایی قرار نخواهد گرفت.

امیررضا واعظ آشتیانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جامعه ایرانی با اشاره به نامه اخیر محمدباقر قالیباف به جوانان و تشویق آنان برای حضور در انتخابات، گفت: از گذشته اعلام کرده بودم که خانواده اصولگرایی خانواده بزرگی است و به انسجام رساندن و وحدت آن کاری بس دشوار است. زیرا در کنار تنوع نگاهی که وجود دارد، برخی از گروه‌ها سهم خواه مطلق هستند و این خود یک چالش بزرگ است. از همین رو اگر مجموعه اصولگرایی بتواند به یک وحدت رویه نسبی برسد، کار بسیار بزرگی را انجام داده است. مطرح شدن نامه اخیر آقای قالیباف نشان می‌دهد که کار اصولگرایان در بخش انسجام و وحدت نه تنها دشوار است بلکه از این به بعد دشوارتر هم خواهد شد.

آشتیانی ادامه داد: اگر امروزه افردی بحث حمایت از جوانان را مطرح می‌کنند، باید دید در دورانی که مسئولیت برعهده داشتند تا چه اندازه به جوانان بها می‌دادند، آیا اکنون می‌خواهند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی از جوانان استفاده کنند یا اینکه به استفاده و بکارگیری جوانان اعتقاد و  باور قلبی دارند. البته من باورم بر این است که از گذشته تاکنون باید جوانان را در کنار افراد با تجربه قرار می‌دادیم تا هم تجربه کسب کنند و هم با چگونگی کار مدیریتی و اجرایی آشنا شوند. اینکه ما بخواهیم همه فعالیت‌ها را به یکباره به جوانان بسپاریم آنهم بدون داشتن فرآیند پیشرفت، قطعا مسیر ما را با چالش‌های متعددی مواجه خواهد کرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی از سیاسیون سعی دارند تا با استفاده از جوانان و بکارگیری آنان، به نحوی تبلیغات انتخاباتی هم برای خود داشته باشند، تصریح کرد: قالیباف به دنبال کادر سازی است و در بخشی از سخنانش می‌گوید هرکسی که می‌خواهد حضور داشته باشد اعلام آمادگی کند؛ خب جذب نیرو که با اعلام آمادگی هر فردی میسرنمی‎شود؛ لذا امیدوار هستم که ورود و حضور جوانان در عرصه‌های مختلف کشور وجه‌المصالحه برخی از بازی‌های سیاسی قرار نگیرد.

واعظ آشتیانی ادامه داد: آقای قالیباف یک درخواستی را از جوانان داشته و ما نیز باید به درخواست ایشان احترام بگذاریم و اگر بحث و انتقادی هم وجود دارد باید از دیدگاه کارشناسی به آن نگاه شود. برخورد با یک تفکر باید برخوردی سازنده باشد و اینکه ایشان در این مسیر چقدر می‌تواند موفق عمل کند هم باید از خودشان بپرسید. اما به عقیده من این کاری چالش برانگیز و سختی است، اما امیدوارم این مسئله جنبه تبلیغی نداشته باشد. قطعا جوانان ما دوران مسئولیت ایشان را نگاه خواهند کرد و خواهند دید که آیا جوانان به کار گرفته شده‌اند یا خیر. اطمینان دارم جوانان ما منطقی هستند و مسائل را به خوبی رصد می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بعید می‌دانم اصولگرایان از ایشان حمایتی داشته باشند، گفت: ایشان بار‌ها از بخشی از اصولگرایان انتقادات صریح و تندی داشته است و حتی در برخی از اظهارات اعلام کرده که اصولگرایان حتی الفبای سیاست را هم نمی‌دانند. طبیعتا با این زاویه و نگاهی که قالیباف دارد، مشخص است که به دنبال یک طیف سازی و جریان سازی جدید است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.