ارتباط با ما در

روحانی در فرودگاه امام خمینی(ره):

دشمن می‌خواهد مردم را از آینده توسعه ایران ناامید کند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز اساس جنگ بدخواهان، جنگ امید و اراده هاست، گفت: آنها می‌خواهند با تکیه بر توطئه و نقشه شوم خود، ملت ایران را از آینده توسعه کشور ناامید کنند.

منتشر شده

حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم بهره برداری از «ترمینال-گالری سلام» فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: امروز روز فرخنده‌ای است، زیرا در شرایطی که دشمنان می‌خواهند وانمود کنند ایران نمی‌تواند توسعه و پیشرفت داشته باشد، علیرغم میل آنها ما شاهد تحرک تازه در اقتصاد کشور عزیزمان ایران هستیم.

وی ادامه داد: امروز اساس جنگ بدخواهان با ما، جنگ امید یا جنگ اراده‌ها است. آنها می‌خواهند به هدفی امیدوار باشند و به توطئه و نقشه شوم خود که همان ناامید کردن ملت ایران از آینده توسعه کشور است، دست یابند. ملت بزرگ ایران هم متقابلاً نمی‌خواهد عزت و سربلندی خود را از دست دهد و می‌خواهد دشمن را نسبت به اهداف شوم خود ناامید کند. در این راستا ما می‌بینیم که هم اقدامات آنها برای فشار به ملت ایران افزایش یافته و هم عکس العمل نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر این فشارها بیشتر شده است.

روحانی در ادامه تصریح کرد: در پایان، پیروز این نبرد ملت خواهد بود به این دلیل که طرف مقابل ما ملت نیست، ما با هیچ ملتی جنگ نداریم، بلکه طرف مقابل ما یک عده سیاستمدار کم تجربه هستند و در این طرف داستان گروهی از مسئولین کشور نیستند، بلکه تمام ملت ایران یکپارچه در این مبارزه حضور دارند.

رئیس‌جمهور گفت: آن‌ها دشمنی خود را به طور مستقیم علیه فرد فرد ملت ایران قرار دادند و در این تقابل طبقات ضعیف‌تر و اقشار کم درآمدتر فشار بیشتری را تحمل می‌کنند اما بی تردید در این مبارزه موفق نخواهند بود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات عمرانی در حال انجام در کشور اشاره کرد و گفت: پایانه مسافربری سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) ظرف دو سال با تلاش متخصصین و مهندسین کارگران و مدیران کشور ساخته شده است. یک زمانی بود که اگر کشوری ادعا می‌کرد یک ترمینال را ظرف یک تا دو سال ساخته است ما تعجب می‌کردیم که چطور توانست ظرف این مدت یک ترمینال با این عظمت را بسازد، اما امروز به شکر خدا شاهد این هستیم که فرزندان این سرزمین با تکیه بر اراده خود و امیدی که به آینده دارند و عشق به وطن و ملت می‌توانند پروژه‌هایی که با پروژه‌های مشابه خود در کشورهای دیگر همسانی دارد، رقابت کنند.

وی افزود: افتتاح ترمینال فرودگاهی شاید با افتتاح پروژه‌های دیگر اقتصادی متفاوت باشد. افتتاح ترمینال یعنی حضور صنعت هوانوردی و همکاری بین مدیران فرودگاهی و نیروی انتظامی. افتتاح ترمینال، همکاری بین مدیران آن ترمینال و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و یعنی همکاری بخش‌های مختلف تا بتوانند این کار بزرگ را به مقصد برسانند. همکاری و هماهنگی ارگان‌های مختلف به معنی همکاری و تعاون و وحدت بخش‌های مختلف برای راه اندازی یک پروژه مهم خدماتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در یک کشور است.

روحانی بابیان اینکه ما امروز نیازمند یک تحرک و یک پرش به سمت توسعه هستیم، تصریح کرد: علی رغم تحریم‌ها و فشارها هواپیماهای ما به طور منظم در حال پرواز هستند. اگر کشوری از لحاظ خرید قطعات هواپیما و تعمیرات هیچ مشکلی نداشته باشد، ارائه صنعت هوانوردی آسان است اما علیرغم همه مشکلاتی که در این حوزه داریم امروز باید از همه بخش‌های صنعت هوانوردی خود تشکر کنم که در همه زیرساخت‌ها و هماهنگی‌ها کار را که آسان و ساده هم نیست به خوبی انجام می‌دهند و صنعت هوانوردی ما در سطح کشورهای پیشرفته جهان در حال حرکت است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در این حوزه کمبودها و مشکلات داریم اما این کمبودها قابل رفع هستند. دولت یازدهم و دوازدهم یکی از تلاش‌هایی که داشت رونق در صنعت هوایی کشور بود و پس از توافق هسته‌ای و فضایی که در روابط بین الملل ایجاد شد، توانستیم بعد از چند ده سال تعدادی هواپیمای مدرن وارد کشور کنیم که این شاید یکی از خواسته‌ها و آرزوهای مردم ما بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.