ارتباط با ما در

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

ورود خیرین برای پرداخت هزینه خرید کتاب دانش آموزان نیازمند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: با راه اندازی بخشی در سامانه فروش کتاب های درسی،خیرین می‌توانند هزینه کتاب درسی دانش آموزان مورد نظر خود را پرداخت کنند.

منتشر شده

علی باقرزاده معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: میزان فروش کتاب‌های درسی در شهرستان‌ها در حال بررسی است تا خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات معیشتی و یا تعداد فرزندان دانش آموز، امکان خرید کتاب ندارند شناسایی شده و هزینه کتاب‌های آنها تأمین شود. ما می‌خواهیم خیرین را وارد این فضا کنیم ولی ممکن است این اقدام به امسال نرسد.

وی ادامه داد: با راه اندازی بخشی در سامانه، خیرین می‌توانند دانش آموزان در شهرستان‌ها و استان‌های مورد نظر را انتخاب کرده و هزینه کتاب آنها را پرداخت کنند.

باقرزاده افزود: اکنون مجموع دانش آموزان آسیب پذیر در قالب گروه‌هایی از جمله تحت سرپرست مادر، دچار معلولیت جسمی، روستاییان، عشایر و اتباع خارجی سازمان دهی شده‌اند تا مبلغی از هزینه کتاب‌های درسی آنها از طریق خیرین پرداخت شود.

وی با بیان اینکه با این اقدام خیرین مطمئن می‌شوند که پول آنها صرف کتاب برای دانش آموزان منطقه مورد نظر آنها می‌شود، عنوان کرد: امسال مبلغ ۸ میلیارد تومان برای خرید کتاب‌های درسی دانش آموزان مناطق محروم در استان‌ها توزیع شده است که می‌توانند ۵۰ تا صد درصد تخفیف بدهند. کتاب‌های درسی در تمامی دوره‌های تحصیلی در استان سیستان و بلوچستان رایگان توزیع می‌شود که حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد تا بتوانیم نرخ پوشش تحصیلی در این استان را افزایش دهیم.

باقرزاده یادآور شد: البته ممکن است در اطراف تهران نیز دانش آموزانی وجود داشته باشند که از ساکنان استان سیستان و بلوچستان وضعیت اقتصادی به مراتب بدتری داشته باشند. یکی از کارکردهای سامانه کتاب‌های درسی، هدفمند کردن حمایت‌ها است تا اگر دانش آموزانی در نقاط مختلف کشور مشکلات مالی عنصر تأثیرگذار در ثبت نام و یا ثبت نام نکردن آنها است، شناسایی و از آنها پشتیبانی شود.

مرحله اول ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی ۲۰ فروردین تا ۲۰ خرداد انجام شد، اما از آنجا که برخی استان‌ها به دلیل اخلال در سامانه سناد (سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) موفق به ثبت سفارش کتب درسی نشدند، سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com مجدداً اول تا هفتم تیرماه باز می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۸ میلیون نفر برای سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: بخش عمده ثبت نام‌ها انجام شده و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در برخی استان‌ها از جمله مناطق سیل زده باقی مانده است که می‌توانند از فرصت ایجاد شده برای ثبت نام استفاده کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: همچنین سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از اول مرداد تا ۱۵ شهریور فعال خواهد شد و بار دیگر امکان ویرایش اطلاعات و تکمیل ثبت نام وجود دارد؛ ضمن اینکه اگر محل تحصیل دانش آموزان جابجا شده باشد خانواده‌ها می‌توانند بدون پرداخت هزینه، محل تحصیل جدید فرزندان خود را انتخاب کرده و کتاب در مدرسه مورد نظر تحویل آنها می‌شود.

باقرزاده اضافه کرد: در رابطه با آن بخش از توزیع کتاب‌های درسی از طریق کتابفروشی ها (دوره اول متوسطه) نیز با وجود مقاومت‌ها، در تلاش هستیم تا سال آینده این دوره تحصیلی هم زیر پوشش سامانه یکپارچه ثبت سفارش اینترنتی قرار گیرد؛ زیرا از این طریق حدود ۱۵ تا ۱۷ درصد هزینه خانواده‌ها کاهش می‌یابد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.