ارتباط با ما در

نوبخت در دیدار با دبیر اجرایی جدید اسکاپ:

تحریم‌های آمریکا تروریسم اقتصادی است/ تقویت همکاری‌ ایران و اسکاپ

رییس سازمان برنامه و بودجه با خانم آرمیدا آلیسجابانا دبیر اجرایی جدید کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) دیدار و گفت‌وگو کرد.

منتشر شده

محمدباقر نوبخت با خانم آرمیدا آلیسجابانا دبیر اجرایی جدید کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) که به ایران سفر کرده است دیدار و گفت و گو کرد.

نوبخت، ضمن اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا که نماد تروریسم اقتصادی است، افزود: همکاری های ایران با سازمان ملل متحد با قوت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت و ایران در این راستا به ایفای نقش قابل ملاحظه منطقه‌ای خود که بیانگر اهمیت و جایگاه ایران است در مناسبات بین المللی ادامه خواهد داد.

معاون رئیس جمهور، با ابراز خرسندی از همکاری‌های میان ایران و اسکاپ در حوزه‌های مختلف به ویژه توسعه مدیریت اطلاعات بلایا و تأسیس مرکز اپدیم، از همکاری دبیرخانه اسکاپ در راه اندازی و تاسیس این مرکز در ایران به عنوان یک مرکز وابسته به اسکاپ قدردانی تشکر کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، همچنین با اشاره به برگزاری موفق کنفرانس وزرای آسیا و اقیانوسیه برای مقابله با گرد و غبار در تهران و همچنین دوره کاهش مخاطرات لرزه ای در تهران و بم و سومین نشست شورای حکام، اجلاس عالی تخصصی– مشورتی در زمینه مدیریت اطلاعات بلایا را از جمله نمونه های موفق تعامل جمهوری اسلامی ایران با دبیرخانه اسکاپ ذکر کرد.

وی ادامه داد: پس از وقوع زلزله اخیر سرپل ذهاب کرمانشاه، سیل های اخیر در استان های لرستان، گلستان و خوزستان در ادامه در راستای کاهش مخاطرات بلایا در چارچوب اپدیم فعالیتها و اقدامات قابل توجهی انجام شد که باید توسعه و گسترش یابد.

نوبخت در ادامه با اشاره به روابط خوب و طولانی میان جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه اسکاپ درحوزه های مختلف زیرساخت، اقتصادکلان، مدیریت اطلاعات بلایا، آمار و سایر زمینه های مورد همکاری، اعزام تیم های کارشناسی در چارچوب برنامه اقدام اپدیم را از نمونه های این روابط ذکر کرد.

معاون رییس جمهور ضمن یادآوری حمایت های مالی جمهوری اسلامی ایران در تاسیس و راه اندازی اپدیم، بر ادامه حمایت کشورمان از فعالیتهای اپدیم تاکید کرد.

نوبخت گفت: ما انتظار داریم از نیروهای کارشناس و صاحب فن و تجربه ایران در بدنه اپدیم استفاده شود تا در کنار سایر نمایندگان و افراد با ظرفیت کشورها به ویژه کشور های عضو اسکاپ ایفای نقش کنند.

خانم آرمیدا سالسیا آلیسجابانا دبیر اجرایی اسکاپ، وزارت برنامه‌ریزی توسعه ای و ریاست آژانس ملی برنامه ریزی توسعه ای اندونزی، عضویت در بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی و تدریس رشته اقتصاد دانشگاه اندونزی را در کارنامه خود دارد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.