ارتباط با ما در

روحانی در نشست مشترک با نخست وزیر ژاپن:

ریشه تنش‌ها به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران باز می‌گردد

رئیس جمهور کشورمان گفت: ریشه تنش ها به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران باز می گردد و اگر این جنگ متوقف شود شاهد تحولات مثبت در منطقه و جهان خواهیم بود.

منتشر شده

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، گفت: روابط دو کشور از قدمت تاریخی برخوردار است و امسال نودمین سالگرد روابط دو کشور است. در طول سال های گذشته دیدارهای سازنده ای با آقای نخست وزیر داشتیم و امروز هشتمین دور دیدار های سازنده ما در طول سالهای گذشته بود. از اینکه دولت ژاپن و آقای نخست وزیر مصمم هستند روابط سیاسی، اقتصادی و منطقه ای و بین المللی را گسترش دهند، استقبال می کنیم.

روحانی افزود: هم در جلسه خصوصی و هم در جلسه دو هیات درخصوص مسائل روابط دو کشور از حمله سرمایه گذاری ژاپن در سواحل چابهار و مکران صحبت کردیم. اینکه ژاپن علاقه مند به خرید نفت از ایران و حل و فصل مسائل مالی و روابط علمی و فرهنگی است نکته ای است که می تواند توسعه روابط دو کشور را تضمین کند. علاوه بر مسائل مربوط به مسائل دوجانبه درخصوص امنیت و تنش زدایی در منطقه هم با یکدیگر گفت وگو کردیم.

وی با بیان اینکه خوشحالیم هر دو کشور برای ثبات و امنیت اهمیت زیادی قائل هستند. به آقای نخست وزیر گفتم در منطقه آغازگر جنگی حتی علیه آمریکا نخواهیم بود ولی اگر جنگی علیه ما آغاز شود پاسخ قاطعی خواهیم داد، گفت: آقای نخست وزیر نسبت به آینده خوش بینی قابل ملاحظه ای داشتند و می گفتند من می بینم تغییرات مثبت در راه است. بسیار خوشحالم آقای نخست وزیر در مذاکرات امروز همچنان بر حمایتشان از برجام ادامه داده و این توافق را برای منطقه و جهان حائز اهمیت می دانستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به آقای نخست وزیر گفتم ما علاقه مند به ادامه این توافق هستیم و اقداماتی که ایران انجام می دهد در چارچوب بند ۳۶ برجام خواهد بود، گفت: من از آقای نخست وزیر خواستم میان دو کشور در زمینه هسته ای شاهد همکاری باشیم زیرا هر دو کشور به فناوری صلح آمیز هسته ای معتقد هستیم و هر دو کشور با سلاح هسته ای مخالفیم. اگر امروز شاهد برخی از تنش ها هستیم ریشه این تنش ها به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران باز می گردد و اگر این جنگ متوقف شود شاهد تحولات مثبت در منطقه و جهان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از آقای نخست وزیر آبه شینزو و هیات همراه تشکر می کنم که با حسن نیت و آرمان های مورد نظر دو کشور در منطقه به این سفر آمده اند و امیدوارم این سفر آغازی بر فصل جدید روابط دو کشور و منطقه و جهان باشد. ژاپن کشور بسیار مهمی است و همواره برای صلح و امنیت منطقه گام های خوبی برداشته است. امروز هم درخصوص همکاری های دو کشور درباره مهاجرین، مبارزه با مواد مخدر، همکاری درجهت مبارزه با تروریسم، بازسازی سوریه و کمک به پایان بحران یمن گفت وگو کردیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.