ارتباط با ما در

چالش‌های سرویس مدارس تهران و شورای شهر

دبیر انجمن صنفی سرویس مدارس استان تهران معتقد است چالش ها در حوزه سرویس مدارس بسیار است و بیشتر چالش ها متوجه راننده ها و اولیا می شود.

منتشر شده

صبح امروز اولین نشست خبری انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های پیمانکاری سرویس مدارس استان تهران با حضور مرتضی آزاد رئیس هیئت مدیره و مصطفی سامانی دبیر انجمن صنفی برگزار شد تا چالش های این حوزه بررسی شود.

سامانی در این نشست گفت: انجمن صنفی سرویس مدارس در آبان ماه سال ۹۷ شکل گرفت. این انجمن برای استیفای حقوق راننده‌ها شکل گرفته است. اعضای این انجمن شخصیت های حقیقی و حقوقی پیمانکاری سرویس مدارس هستند. ما ۴۳۰۰ مدرسه در شهر تهران داریم. ۲ هزار مدرسه سرویس دارند که ۱۹۸۰ در سامانه آموزش و پرورش ثبت شده است.

وی ادامه داد: ۷۵۰ پیمانکار حقیقی و حقوقی داریم. ۴۲۸ پیمانکار ثبت شده هستند.

وی در ادامه درباره مشکلات و خواسته‌های این صنف بیان کرد: مشکل در همه صنوف هست و ظاهراً نهادهای بالادستی علاقه ندارند با صنف‌ها همکاری کنند. انجمن صنفی سرویس مدارس دوستانی که چندین سال در سیستم بودند تشکیل دادند. تا الان به جاهای مثبت رسیدند. چالش‌ها در این حوزه بیشتر متوجه راننده‌ها و اولیا می شود.

ازاد نیز گفت: ما با دو سازمان و ارگان در حمل و نقل دانش آموزی طرف هستیم که یکی شهرداری تهران. و دیگری آموزش و پرورش است. ما از همکاری اداره آموزش و پرورش شهر تهران باید تشکر کنیم ولی در بحث شهرداری مشکلاتی داریم. به دوستان تاکسیرانی گفته ایم که حوزه حمل و نقل دانش آموزی تخصصی است و بخش مهم آن امنیت تردد دانش آموزان باز می‌گردد و در این زمینه پیشنهاداتی داریم ولی به دلیل نداشتن جایگاه قانونی دچار نقصان بودیم.

وی بیان کرد: ما در این مدت توانستیم نامه نگاری هایی با تاکسیرانی انجام دهیم و نکاتی را گوشزد کنیم. کسورات بالادستی پیمانکاران آموزش و پرورش با ما در بحث بیمه مساعدت کردند ولی در بحث تاکسیرانی شاهد هستیم مسایل را چالش برانگیز می کنند. یکی از موارد بحث تردد در محدوده زوج و فرد هست. شورای شهر مصوبه‌ای اعلام‌کردند که طبق آن درصدی تخفیف به کسانی که مجوز حمل و نقل دانش آموزی دارند ارائه دهند.

وی ادامه داد: سوال ما این است که هزینه حمل و نقل دانش آموزی را تعریف کنند که خصوصی هست یا عمومی؟ اگر عمومی هست چرا از امکانات ویژه ای که تاکسی‌های مدارس برخوردار می شوند، راننده‌های بخش خصوصی برخوردار نمی‌شوند. اگر خصوصی هستند اصل ۴۴ اجرا شود و بخش حمل و نقل را به بخش خصوصی واگذار شود و ما هم راهکار داریم.

وی ادامه داد: مصوب شد که سرویس مدارس باید برچسب دار شوند. بخشی از این خودروهای برچسب دار پلاک خصوصی هستند که ۷۰ درصد تخفیف به آنها تعلق گرفت اما به تاکسی‌ها صد در صد تخفیف دادند. حرف ما این است که در آن زمانی که آن خودرو برای سرویس مدارس استفاده می شد یعنی از زمان سوارشدن بچه‌ها تا پیاده شدن آنها از همان تخفیف صد در صدی استفاده کنند. حالا دیگر اینکه از مزایای حمل و نقل عمومی بهره نمی بریم، بماند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.