ارتباط با ما در

عده‌ای برای پوشاندن ضعف‌هایشان به دنبال سازش با دشمن هستند

دبیر ستاد بزرگداشت امام (ره) با بیان اینکه برخی بر این باورند که ما نمی‌توانیم با تحریم‌ها و تهدیدات آمریکا مقابله کنیم، گفت: عده‌ای برای پوشاندن ضعف خود به دنبال سازش با دشمن هستند.

منتشر شده

محمدعلی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در نشست خبری، گفت: ابتدا باید از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس تشکر کنیم.

وی ادامه داد: ما امروز در آستانه سی‌امین سالگرد امام و ۵۶ امین سالروز شروع نهضت اسلامی در سال ۴۲ هستیم و به نوعی این دو مناسبت به هم پیوند خورده‌اند.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ما از آغاز نهضت اسلامی با حوادث و توفان‌های بسیار سهمگینی رو به رو بوده‌ایم، متذکر شد: برخی از حوادث به حدی ویرانگر بوده‌اند که در آغاز راه بعضی از همراهان امام از صف مبارزه جدا شدند، بسیاری به گوشه انزوا و سکوت سیاسی خزیدند و برخی نیز عملاً پرچم مخالفت را برداشتند.

انصاری با بیان اینکه برخی در آن ایام می‌گفتند که مشت با درفش نمی‌تواند مقابله کند، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب حوادث بسیار سخت‌تر و شکننده‌تری در کشور همانند کردستان و منافقین و… به وقوع پیوست و همه کسانی که در متن حوادث بودند، می‌دانند که حرف همه این بود که انقلاب نمی‌تواند از مشکلات عبور کند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی گروهی فریاد می‌زدند که واسطه واسطه‌گران را بپذیریم و جنگ را متوقف سازیم و شعار آن‌ها سازش بود، گفت: آنان می‌گفتند ما تنها زمانی پیروز می‌شویم که به اندازه دشمن تجهیزات داشته باشیم و در موضوع حوادث دیگری چون تحریم‌های آمریکا و تهدیدات بسیاری هم که در عصر ما وجود دارد، هنوز هم بسیاری می‌گویند ما با قدرت‌های جهانی نمی‌توانیم مقابله کنیم که این موارد تنها برای عصر ما نیست، در زمان پیامبر هم بوده است.

انصاری با اشاره به اینکه در قرآن آمده است که گمان می‌کنید، مشکلاتی که در گذشته بوده است، برای شما پیش نمی‌آید، اظهار داشت: در تاریخ بسیارند جمعیت‌های اندکی که در برابر دشمنان بزرگ گمان بر ناتوانی کرده‌اند. عده‌ای حتی می‌خواهند فرار یا سازش کنند و عده‌ای هم برای سر پوش گذاشتن بر ضعف خود می‌گویند که کاش از ابتدا شرایط دشمن را پذیرفته بودیم.

انصاری افزود: بنابر نمونه‌های قرآنی امروز هم در سختی‌ها عده ای مقاومت نمی‌کنند. نقش رهبری در عبور دادن جامعه از مشکلات بسیار مهم است. امام، ۱۴ خرداد دستگیر شد و پهلوی خیابان‌ها را به خون کشید و همان زمان بود که عده‌ای در آن زمان ترسیدند و گفتند باید مسیر مبارزه عوض شود ولی امام در این وضعیت سخن از ضعف نگفت. بعد از حمله صدام هم در دیدار فرماندهان فرمودند «نترسید دزدی آمد و سنگی انداخت و رفت.»

وی تاکید کرد: امام بر خود باروری تاکید داشتند. این مفهوم در بیان مقام معظم رهبری نیز است. اگر به خودباوری رسیدیم، دیگر چیزی کم نداریم. مگر ملت های آمریکا و قدرت‌ها از روز اول همینطور بودند؟ بسیارشان بیابان‌گرد بودند. مسأله دوم وحدت است و هیچ چیزی به اندازه وحدت جامعه نزد امام مورد تاکید نبود و هیچ چیزی به اندازه اختلاف امام را اذیت نمی‌کرد. هرکس ندای اختلاف سر داد، امام را اذیت کرد و هر کسی که امروز در جامعه دشمنی بیاندازد و اختلاف ایجاد کند، دشمن امام است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) افزود: احزاب و شخصیت‌ها به تنهایی نمی‌توانند کار کنند. تکیه بر علم و آگاهی نکته دیگری است که بسیار مورد توجه امام بود. عده ای تلاش کردند که بگویند تصمیمات نظام و امام احساسی بوده است. کسانی که با سبک و سیاق و اخلاق امام آشنایی دارند می‌دانند ایشان در تمامی ابعاد زندگی خود بر روی علم و آگاهی برخاسته از وحی و برداشت‌های دینی بود. امام همیشه می‌گفت من باید در تصمیم خود، جواب خدا را بدهم. امام در تصمیمات خودآگاهانه عمل کرد. خط امام خط آگاهی است و خط کوباندن رقیب با اهداف سیاسی نیست.

وی افزود: امام همیشه بر نهراسیدن از دشمن تاکید داشت. او اجازه نمی‌داد که طرفدارانش دشمن و قدرت‌ها را دست نیافتنی ببینند. امام در مقابله با شاه عاقلانه حرف می‌زد و عمل می‌کرد. تحلیلگران اگر از قدرت‌ها بزرگنمایی کنند، نشان دهنده ضعف است. امروز آمریکا طبق همان گفته امام هنوز غلطی نتوانسته بکند. سر و صدا می‌کند ولی در اصل کاری از دستش بر نمی‌آید.

انصاری تاکید کرد: امام در مقابل اسرائیلی که همه قدرت‌ها آن را بزرگ کردند، گفت که غده سرطانی است. این معنایش نهراسیدن از دشمن است. امام در فیضیه هم جواب شاه را همچنین دادند. ما باید در مقابل قدرت‌های بیگانه سر عزت داشته باشیم.

وی بیان داشت: امام همه چیز را از نصرت الهی می‌دید. هیچگاه نمی‌گفت من انقلاب را پیروز کردم. خدا هم به پیغمبر (ص) همین را می‌گوید. اگر نصرت الهی نبود مگر ما می‌توانستیم بر شاه پیروز شویم. امروز ترامپ هم چنین وضعیتی دارد. همین که می‌گوید ما نمی‌خواهیم جنگ کنیم، خود نصرت الهی است. هیچکس نباید پیروزی را به اسم خود بزند. این سهمی بوده که خدا داده است. فرمانده ارتش، سپاه، بسیج، دولت تنها نیست، فرمانده خداست.

انصاری خاطرنشان کرد: امروز هم علت برگزاری سالگرد امام انتقال همین پیام‌ها به جامعه است. می‌خواهیم بگوییم با وجود رهبری فرزانه و نصرت الهی آینده انقلاب روشن است.

مراسم سالگرد امام (ره) و نماز عید فطر مجزا برگزار خواهد شد

وی با اشاره به جزییات مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: امسال احتمال می‌دادیم که ۱۴ یا ۱۵ خرداد با عید فطر مصادف شود. بنابراین از آنجایی که در روز ۱۴ خرداد مقام معظم رهبری سخنرانی دارند و همچنین در روز عید فطر هم نماز را می‌خوانند و سخنرانی می کنند و بعد از نماز هم با مسئولین دیدار دارند، بنابراین تصمیم‌گیری دراین زمینه برای ما سخت بود. به نتیجه قطعی نرسیدیم و پیشنهادات چندگانه را به دفتر مقام معظم رهبری ارائه دادیم. اگر عید فطر روز ۱۴ خرداد بود هر دو مراسم مجزا برگزار شود و اگر عید روز ۱۵ خرداد بود مراسم را با هم یکی می‌کنیم.

انصاری همچنین ادامه داد: مقام معظم رهبری بخاطر اینکه به مراسم امام (ره) اهتمام دارند، فرمودند مراسم سالگرد امام به قوت و در زمان خود در حرم ایشان برپا شود و نماز عید فطر هم ظاهراً در مصلی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه روزه مردم هفت استان اطراف تهران بهم نخورد، ترتیبی دادیم تا شروع مراسم بعد از ظهر باشد و در آن زمان به سوی تهران حرکت کنند. ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از زائران و روزه داران آماده شده‌اند که به این عزیزان خدمت رسانی خواهند کرد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) با بیان اینکه در مراسم امسال تمام سفرای کشورهای خارجی حضور دارند، تاکید کرد: امسال به مناسبت اینکه مهمان خارجی دعوت نکردیم، تعداد زیادی از طلاب خارجی جامعه المصطفی در مراسم شرکت خواهند کرد. امسال مراسم را مانند سال گذشته از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز و پس از شروع مراسم با تلاوت قرآن و عزاداری، به رهنمودهای حکیمانه رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی گوش فرا خواهیم داد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.