ارتباط با ما در

میبدی در گفت و گو با جامعه ایرانی:

برخی رسانه‌ها از قتل همسردوم نجفی ذوق زده هستند/ بررسی شود چگونه نجفی در این دام افتاده است

میبدی می‌گوید سخنان اخیر داوری مبنی بر برون سپاری کردن قتل، سخنانی خطرناک و بدور از اخلاق و انسانیت است و این شبهه را در جامعه ایجاد می‌کند که عموما به راحتی می‌توان با اجیر کردن افراد، دیگران را به قتل رساند.

منتشر شده

بعد از انتشار خبر قتل میترا استاد به دست محمدعلی نجفی شهردار و وزیریشین کشورمان، برخی از رسانه ها ازجمله صدا و سیما سعی کردند تا از این اتفاق خوراک رسانه‌ای خود را هرطور که شده جمع آوری کنند، حتی به قیمت تخریب وجهه خود و عبور از مرزهای اخلاق. بررسی اسلحه و فشنگ ها در جلوی دوربین، سوال پیچ کردن نجفی از سوی خبرنگاران و … بخشی از این سوژه‌ها بود. اما بی اخلاقی ها به همینجا ختم نشد. عبدالرضا داوری مشاور سابق محمود احمدی نژاد در توییتر خود نوشت: « دکتر نجفی فردی با مکنت و نفوذ است و می‌توانست با مبلغی محدود، حذف فیزیکی میترا استاد را برون‌سپاری کرده، ردپایی هم از خود باقی نگذارد؛ اما این‌که دکتر  نجفی شخصا سلاح به دست می‌گیرد و راسا به همسرش شلیک می‌کند، نشانه‌ای از فشار محیط پیرامون و بحران روحی شهردار اسبق تهران است.»

در همین رابطه حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی فعال سیاسی در گفتگو با جامعه ایرانی با اشاره به بی اخلاقی‌های صورت گرفته از سوی برخی سیاسیون در رابطه با موضوع محمدعلی نجفی، گفت: من معتقدم افرادی امثال نجفی سرمایه‌های کشور هستند و از دست رفتن این افراد به نوعی خسران برای کشور است. فردی که در این کشور رشد کرده، زحمت کشیده و خدمات بسیاری را انجام داده، چه شده است که چنین سرنوشت تلخی برای او ایجاد می‌شود؟ آقای نجفی یک سیاستمدار بزرگ بود، باید دید چه کسی و چرا برای او این دام را گسترانیدند. همه این مسائل باید بررسی شود. متاسفانه بعد از این اتفاق برخی به گونه‌ای اطلاع رسانی می‌کنند که به نظر می‌رسد از این اتفاق خوشحال و خشنود هستند.

میبدی با بیان اینکه برخی از رسانه‌ها با بی اخلاقی هرچه تمامتر تیتر روزنامه‌های خود را انتخاب کردند، تصریح کرد: واکنش‌ها و انتخاب برخی از تیتر‌ها تماما نشان دهنده ذوق و خوشحالی عده‌ای بود که رضایت کاملی از این اتفاقی که در کشور رخ داده است دارند. آقای نجفی در این کشور بزرگ شده است، در این نظام سمت گرفته، در این نظام و برای این مردم خدمت کرده است و در حالی که همه باید از چنین اتفاقی ناراحت باشند، متاسفانه عده‌ای خوشحال و ذوق زده هستند و متاسفانه می‌خواهند همه مسائل را جناحی و سیاسی کنند.

این فعال سیاسی، ادامه داد: امیدوارم این بی اخلاقی‌ها از رسانه‌های ما دور شود و پرونده بر اساس اخلاق و طبق روند عادی و قضایی خود جلو برود.

میبدی با اشاره به سخنان اخیر عبدالرضا داوری مشاور سابق احمدی نژاد که در حساب توئیتری خود نوشته بود بهتر بود که محمدعلی نجفی با توجه به جایگاه و پولی که دارد این قتل را برون سپاری می‌کرد و خودش انجام نمی‌داد، گفت: این اوج بی اخلاقی و بی منطقی است، مگر هرفردی که پول دارد می‌تواند آدم بکشد؟ متاسفانه عده‌ای تا این اندازه راحت فکر می‌کنند که می‌توان فرد و افرادی را اجیر کرد و به آن‌ها پول داد تا فردی را به قتل برسانند. این سخنان باعث می‌شود تا مردم فکر کنند که تاکنون هم به راحتی اینکار‌ها از سوی خود آن‌ها انجام می‌شده است. این قبیل رفتار‌ها برای جوامعی است که اخلاق در آن‌ها جایگاهی ندارد. کشتن یک انسان به هر شکل و دلیلی مغایر با اخلاق و انسانیت است و توییت کردن چنین سخنانی ترویج خشونت و بی اخلاقی در جامعه است. بهتر است افرادی که تخصصی ندارند در این مسئله دخالتی نداشته باشند و اجازه دهند تا کارشناسان این پرونده را جلو ببرند و علل و عوامل این اتفاق را بررسی کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.