ارتباط با ما در

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از استادان و نخبگان دانشگاه‌ها:

دفاع از ملت فلسطین هم جنبه انسانی دارد، هم جنبه دینی و شرعی

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه دفاع از ملت فلسطین هم جنبه انسانی دارد، هم جنبه دینی و شرعی، تاکید کردند: راهپیمایی روز قدس در دفاع از مردم فلسطین امسال از هرسال دیگر مهمتر است.

منتشر شده

در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره‌) دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار اظهار داشتند: راهپیمایی روز قدس در دفاع از مردم فلسطین امسال از هرسال دیگر مهم‌تر است.

ایشان در ادامه افزودند: برخی دنباله‌های آمریکا برای جا انداختن معامله قرن در حال تلاشند اما آمریکا و دنباله‌هایش در این قضیه هم شکست خواهند خورد.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: دفاع از ملت فلسطین هم جنبه انسانی دارد، هم جنبه دینی و شرعی.

رهبر انقلاب اسلامی ادامه دادند: حرفی درباره‌ی جنجال مذاکره که حالا خارجی‌ها و روزنامه‌ها و تبلیغاتچی‌ها میگویند؛ مقصود آنها از برگشتن به میز مذاکره، مطلق «مذاکره» نیست؛ بلکه «مذاکره با آمریکا» است؛ وَالّا ما که با مذاکره با دیگران و اروپایی‌ها مشکلی نداریم.

ایشان با بیان اینکه در مذاکره با دیگران و اروپایی‌ها هم مسئله‌مان تعیین موضوع است، افزودند: ما درباره‌ی مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمی‌کنیم؛ درباره‌ی توانایی نظامی مذاکره نمی‌کنیم. معنی مذاکره در این مسئله، معامله است؛ یعنی از توانایی دفاعی‌تان کوتاه بیایید.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: مذاکره درباره‌ی این‌جور مسائل، دو کلمه است: آنها میگویند این را می‌خواهیم، ما میگوییم نه! مثل قضیه‌ی آن خواستگاری که از او پرسیدند چه شد؟ گفت همه چیز پیش رفته غیر از دو چیز: ما میگوییم دختر شما را می‌خواهیم و آنها میگویند غلط می‌کنید!

رهبر انقلاب اظهار داشتند: پس منظور اینها از مذاکره، مذاکره با آمریکا است که درباره‌ی این هم گفتیم که مذاکره نمی‌کنیم؛ علتش این است که مذاکره هیچ فایده‌ای ندارد و ضرر هم دارد. آمریکایی‌ها وقتی می‌خواهند با فشار، چیزی را در کشوری هدف قرار بدهند و مقصود خود را به دست آورند، «فشار» در اینجا برایشان راهبرد است؛ یک تاکتیک هم دارند به اسم مذاکره.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: فشار می‌آورند تا طرف خسته شود و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم. این مذاکره مکمل فشار است و برای آن است که محصول فشارها نقد شود. فشار می‌آورند و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم؛ مذاکره این است. راهبردشان مذاکره نیست؛ فشار است. مذاکره یک ذیلی است در راهبرد فشار.

ایشان افزودند: راه مقابله هم این است که طرف مقابلشان، از ابزار فشار خود استفاده کند تا فشار روی خود را کم کند. اما اگر چنانچه فریب دعوت به مذاکره را بخورد و بگوید پس احتیاجی به استفاده از اهرم‌های فشار من نیست، آن‌وقت لغزیده و رفته و این یعنی باخت قطعی.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: تنها راه ما این است که ما در مقابل فشارهای آمریکا از ابزارهای فشاری که داریم استفاده کنیم. این ابزارها هم برخلاف تبلیغ آنها نظامی نیست -البته لازم باشد از اهرم نظامی هم استفاده می‌کنیم- ولی همین کاری که شورای امنیت ملی کرد و گفتند ما تعهداتمان را در این بخش عملی نمی‌کنیم و از تعهدمان خارج می‌شویم، این کار درستی بود.

معظم له افزودند: وقتی شما از ابزار فشار خودتان استفاده نکردید، او خیالش راحت می‌شود و فشار را کش می‌دهد. توانایی ما هسته‌ای و علمی است و دنبال سلاح هسته‌ای هم نیستیم؛ نه به‌خاطر تحریم و آمریکا، بلکه به‌خاطر مبنایمان که حرام میدانیم از نظر فقهی و شرعی. بعضی‌ها هم گفتند که سلاح هسته‌ای تولید کنیم ولی مصرف نکنیم؛ این هم اشتباه است، چون با هزینه‌ی بالا تولید می‌کنیم ولی استفاده نمی‌کنیم و طرف هم می‌داند که ما استفاده نمی‌کنیم و این برای ما دیگر تأثیری ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: فعلاً مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی اجرا می‌شود و بعد هرچه که مقتضی باشد. توقف در این حد معنی ندارد. فعلاً این مصوبه کافی است و اگر مقتضی شد بعداً از اهرمهای بعدی استفاده خواهیم کرد.

رهبر انقلاب تصریح کردند: همه‌ی مسئولان اجرایی متفقند که مذاکره با آمریکا مطلقاً توصیه نمی‌شود. نه‌فقط مذاکره با این دولت بخصوص؛ رفتار دولت اوباما هم با این دولت تفاوت جوهری نداشت، ظاهرش فرق می‌کرد اما باطنش یکی بود. ما فریب ترفند آمریکایی‌ها را بلاشک نخواهیم خورد.

مقام معظم رهبری اظهار داشتند: پیشرفتهای دانشگاهی ما به معنای واقعی کلمه چشمگیر است. از این نباید غفلت کرد. تأکید من برای این است که جریانی راه افتاده برای کوچک نشان دادن حرکت عظیم علمی کشور. پول خرج می‌کنند و برنامه‌ریزی می‌کنند؛ یک نمونه‌اش برنامه‌ی ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد برای زیر سوال بردن کارهای علمی و پیشرفت‌ها و کارهای مهم دانشگاهی ما. در ایران هم کسانی هستند که برای گل زدن آنها پاس می‌دهند؛ این حرکت، ترکیب خیانت و خباثت است. دانشگاه کارهای زیادی کرده و با قبل انقلاب زمین تا آسمان فاصله دارد. خب حالا جامعه‌ی دانشگاهی ما را متهم می‌کنند به کم‌عمقی و کم‌سوادی. اگر اینها کم‌عمق و کم‌سوادند پس غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد را چه کسی انجام داد؟ پیشرفتهای نانو را چه کسی دنبال کرد؟ پیشرفتهای سلول‌های بنیادی را چه کسی انجام داد؟

معظم له افزودند: تمجید به‌حق و احساس سرافرازی از دانشگاه به معنی آن نیست که به این حد از پیشرفت قانعیم و دانشگاه کنونی عیب و نقص ندارد. نه، ما هنوز عقبیم. در برهه‌ی تاریخی تلخی، کشورمان بر اثر سوءرفتار سیاستمداران از قافله‌ی علم عقب افتاد. ما در جای شایسته‌ی خود در میدان علم نیستیم و در گام دوم، باید به نقطه‌ی اوج برسیم. کشور ما از لحاظ علمی پیشرفت نمی‌خواهد، جهش می‌خواهد! و این کاملاً ممکن است، البته پررنج هست، لکن رنج شیرین.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.