ارتباط با ما در

نامه حجتی به رحمانی فضلی درباره ملخ‌های صحرایی

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: وزیر جهاد در نامه‌ای به رحمانی فضلی، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور خواستار اختصاص ٢٠ میلیارد دیگر اعتبار برای مبارزه برای ملخ صحرایی شده است.

منتشر شده

محمدرضا میر اظهار داشت: ملخی که در ساوه مشاهده شده از نوع ملخ بومی (مراکشی) است و ربطی به ملخ صحرایی ندارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مبارزه با ملخ صحرایی در ٨ استان جنوبی کشور (هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان، بوشهر، خوزستان، فارس و خراسان جنوبی) گفت: تاکنون در سطح ۳۵۵ هزار و ١٧٣ هکتار با این ملخ در استان‌های مذکور مبارزه شده است.

میر بیشترین سطح مبارزه را به ترتیب مربوط به استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان دانست.

وی تعداد ریزش‌های ملخ صحرایی را نیز ۱۴۹ ریزش عنوان کرد و افزود: طبق پیش بینی‌های فائو ریزش‌ها ادامه دارد اما شدت آن کمتر شده است.

میر گفت: فائو پیش بینی کرده از ۱۵ یا ۱۶ خردادماه با ریزش‌های جدیدی در این زمینه مواجه باشیم.

وی با اشاره به اعتبارات لازم برای مبارزه با این آفت توضیح داد: ١٠ میلیارد تومان برای این کار دریافت کردیم. اخیراً نیز وزیر جهاد نامه‌ای به رحمانی فضلی، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور نوشته و درخواست ٢٠ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای این کار کرده که مورد پذیرش وی قرار گرفته و به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شده است تا تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.