ارتباط با ما در

متولیان هیات‌ها در جریان خطوط قرمز پخش زنده هستند/ پوشش ویژه قدر

حجت‌الاسلام محسن عرفاتی درباره پخش زنده هیات‌های مذهبی از تلویزیون تاکید کرد که سیاست‌های سیما در این زمینه مشخص است و قبل از ماه رمضان نیز در جلساتی این سازوکار برای متولیان تشریح شده است.

منتشر شده

حجت‌الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما درباره برنامه‌ریزی‌ها برای پوشش زنده مراسم‌های دهه آخر ماه رمضان و شب‌های قدر بیان کرد: برنامه‌ریزی ما این بوده است که مکان‌های مهم که جمعیت زیادی علاقه دارند در این مکان‌ها حضور داشته باشند، به‌صورت زنده پوشش داده شود. به طور مثال حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) با جمعیت میلیونی رو به رو هستند که به این دلیل پخش زنده مراسم احیای این اماکن در دستورکار شبکه‌های اصلی تلویزیون در شب‌های قدر قرار گرفته و می‌گیرد.

وی در توضیح بیشتر درباره سازوکار انتخاب هیات‌های مذهبی و همچنین پوشش زنده مراسم‌های مناسبتی از شبکه‌های سیما تصریح کرد: در شورای معارف سیما بر اساس لوکیشن و مکان‌هایی که جمعیت قابل‌توجهی در آنها حضور دارند در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود. ما فضای متفاوت با هر شبکه را در نظر می‌گیریم و نسبت به این فضا، مکان موردنظر هم انتخاب می‌شود.

حجت‌الاسلام عرفاتی با طرح مثالی درباره پوشش مراسم‌های موردعلاقه مردم گفت: در دو شب گذشته قدر مراسم احیا که توسط حسین انصاریان در حسینیه همدانی‌های تهران برگزار شد، توسط شبکه سه پوشش داده شد. این خطیب طرفداران بسیاری دارد و از طرف پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام شده که در مناسبت‌ها، منطقه نزدیک به این حسینیه ترافیک سنگینی وجود دارد و حتی مسیرها قفل می‌شود. بنابراین یکی از فضاهای موردنظر ما برای پوشش زنده در این شب‌ها همین حسینیه و مراسم بوده است.

وی درباره ساز و کار و ملاحظات پوشش زنده برنامه هیات‌های مذهبی از شبکه‌های تلویزیون و سیاست‌هایی که در این راستا اتخاذ شده نیز عنوان کرد: با دست‌اندرکاران و متولیان این مکان‌ها و برنامه‌ها به صورت مفصل صحبت شده و خطوط کلی مطرح شده است. متولیان برگزاری این مراسم مناسبتی خودشان از این ساز و کار اطلاع دارند، سیاست‌ها و خط قرمزها را می‌دانند و البته قبل از ماه رمضان هم درباره این مسائل به صورت مفصل صحبت شده و هماهنگی صورت گرفته است.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در پایان اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که برای پخش برنامه‌های زنده انجام شده است، امیدواریم امسال بهترین برنامه‌های مذهبی را در ایام باقی‌مانده ماه رمضان برای پخش از شبکه‌های مختلف سیما داشته باشیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.