ارتباط با ما در

عضو جمعیت امام علی در گفت و گو با جامعه ایرانی:

کودکان کار و آسیب‌هایی که ماموران شهرداری به آن‌ها وارد می‌کنند

عضو جمعیت امام علی می‌گوید خانواده های کودکان کار در فقر و تنگدستی به سر می‌برند اما آنقدر حریص نیستند که بخواهند جنین خود را به صورت عمدی و برای کسب درآمد بیشتر معلول کنند.

منتشر شده

اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه برخی از مادران سعی می‌کنند تا با قرص و سایر روش‌ها کودکان خود را به صورت معلول به دنیا بیاورند تا در گدایی کردن‌ها درآمد بیشتری را کسب کنند. این خبر اما با واکنش‌های زیادی همراه شد و بسیاری از فعالین اجتماعی نه تنها تکذیب کردند بلکه اعلام کردند که این سخنان و خبرها نوعی مقدمه چینی برای جمع آوری و برخورد با کودکان کار است.

ایلیار رابط عضو جمعیت امام علی در گفتگو با جامعه ایرانی در رابطه با خبر مادرانی که سعی دارند تا بچه‌های خود را با قرص و … معلول به دنیا بیاورند تا بتوانند در گدایی‌ها درآمد بیشتری کسب کنند، گفت: این روندی است که هر ساله برای جمع آوری کودکان کار انجام می‌دهند و به نوعی با این صحبت‌ها می‌خواهند برای جمع آوری کودکان کار زمینه سازی و به قولی مقدمه چینی انجام دهند. حتی بار‌ها شده بود که با موتور به دنبال بچه‌ها می‌رفتند و پای برخی از آن‌ها در این فرایند می‌شکست. در یکی از همین تعقیب و گریز‌ها ماموران شهرداری پای یکی از بچه‌های کار قطع شد و در نهایت با پیگیری و شکایت‌ها گفتند خودت دویدی.

رابط ادامه داد: نظر آقایان این است که ما به اندازه کافی این‌ها را نشناخته‌ایم که بتوانیم برخورد بیشتری داشته باشیم دریغ از اینکه بدانند بسیاری از این خانواده‌ها در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند و از این راه درآمدی به دست می‌آورند. واقعیت این است که بسیاری از این خانواده‌ها واقعا هیچ درآمدی ندارند. بله من هم مواردی دیده‌ام که مثلا پای نوزاد را از بچگی بسته بودند تا بچه دیرتر راه برود و به نوعی معلول نشان دهند، بله همچین حالتی را داشته باشیم، اما من ۲۰ سال است که در این حوزه فعالیت می‌کنم و اصلا شاهد چنین موردی نبوده‌ام که مادری بخواهد در زمان بارداری قرص و دارو استفاده کند تا بچه خود را معلول بدنیا بیاورد، حتی اگر هم باشد ممکن است مواردی بسیار انگشت شمار باشد که اصلا نمی‌توان آن را به کل تعمیم داد.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه من صد‌ها مورد دیده‌ام که کودکان کار توسط تعقیب و گریز‌های ماموران نیرو‌های انتظامی دچار شکستگی و آسیب و حتی معلولیت شده‌اند، تصریح کرد: زمانی که ما مسائل اجتماعی را بررسی می‌کنیم باید ببینیم که آمار معلولیت خودخواسته به چه میزانی است و آمار کودکانی که توسط نیرو‌های شهرداری دچار معلولیت و آسیب می‌شوند نیز چقدر است. من شخصا تا بحال با چنین مواردی مواجه نبودم و اگر هم باشد بسیار کم و انگشت شمار است، زیرا این خانواده‌ها درست که است که فقیر هستند، اما به هیچ عنوان طمع و حریص نیستند که بخواهند برای پول بیشتر بچه خود را معلول به دنیا بیاورند. در طی سال‌های گذشته هربار که ماموران می‌خواستند به خیابان‌ها بیاییند و بچه‌های مردم را کتک بزنند قبل از آن چنین مقدمه چینی‌هایی را انجام داده‌اند. چرا باید به خاطر یک یا دو اتفاق اینچنینی که من شخصا هیچ‌گاه هم ندیده‌ام با کودکان کار برخورد بیشتری و کوبنده تری انجام دهند؟ من از آقایانی که چنین ادعاهایی را دارند دعوت می‌کنم تا از نزدیک این خانواده‌ها و شرایط آن‌ها را مشاهده کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.