ارتباط با ما در

۱.۴ میلیون نفر در آزمون‌های مهارت و صلاحت حرفه‌ای ۹۷ شرکت کردند

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام کرد: یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۵۸ نفر در آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال ۱۳۹۷ شرکت کردند.

منتشر شده

حسن کشاورز جوبنه، مدیرکل دفتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ ای این سازمان با اعلام این خبر گفت: از این تعداد داوطلب آزمون، ۸۰۸ هزار و ۴۶۹ نفر مرد و ۶۱۰ هزار و ۶۸۹ نفر زن بودند.

وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان در آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای به تفکیک خوشه‌های مختلف، تصریح کرد: در خوشه خدمات ۶۸۸ هزار و ۶۹۸ نفر، خوشه صنعت ۵۳۸ هزار و ۳۷۱ نفر، خوشه فرهنگ و هنر ۱۲۴ هزار و ۵۲۳ نفر و کشاورزی ۶۷ هزار و ۵۶۶ نفر در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای سال ۱۳۹۷ شرکت کردند.

کشاورز با بیان اینکه آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای سازمان به دو صورت الکترونیکی و غیر الکترونیکی برگزار می‌شود، افزود: ۶۹۹ هزار و ۲۶۸ نفر در آزمون الکترونیکی و ۷۱۹ هزار و ۸۹۰ نفر در آزمون غیر الکترونیکی سال گذشته شرکت کردند.

وی در خصوص معرفی مهارت آموختگان مراکز دولتی و خصوصی به آزمون در سال ۱۳۹۷، گفت: ۵۷۲ هزار و ۲۲۴ نفر مهارت آموخته از سوی مراکز آموزش دولتی و ۵۳۳ هزار و ۵۷۳ نفر از سوی مراکز آموزشی بخش خصوصی برای آزمون معرفی شدند.

مدیرکل سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: از یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۵۸ نفر شرکت کننده در آزمون سنجش مهارت سال گذشته، یک میلیون و ۲۷ هزار و ۳۹۴ نفر در آزمون کتبی و ۸۴۴ هزار و ۹۲۴ نفر در آزمون نهایی (عملی) قبول شده اند.

وی افزود: آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای در سال گذشته در حوزه‌های صنعت ساختمان، تفاهم نامه‌های (صنایع دستی، فرش و نان و غله و…) و ادواری برگزار شده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.