ارتباط با ما در

۶۷ روستای سیل‌زده امکان سکونت ندارند/ جابه‌جایی موضعی ۱۶۶ روستا

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده گفت: ۶۷روستا باید کاملاً جابه جا شوند زیرا امکان سکونت در آنها وجود ندارند.همچنین لازم است ۱۶۶ روستا نیز جابه‌جایی موضعی انجام دهند.

منتشر شده

مهدی جمالی نژاد ، با بیان اینکه جلسات متعددی را در مناطق سیل‌زده و استان‌های معین آنها برگزار کردیم، اظهار کرد: اولویت اول ما سرپناه مردم است و در این راستا نیز اقدامات بازسازی و نوسازی مساکن آسیب دیده در حال پیگیری و انجام است. تقریباً بیش از ۱۰۰ هزار پرونده از مساکن آسیب دیده تکمیل شده و شهرهایی که بایستی به طور کل جابه جا یا مقاوم شوند نیز مشخص شده‌اند.

وی ادامه داد: طی شش ماه آینده مساکنی که نیاز به بازسازی و طی یکسال آینده نیز ساختمان‌هایی که نیاز به نوسازی دارند، تکمیل خواهند شد.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه مشکل مردم آق قلا مرتفع شده و آب نیز فروکش کرده است گفت: به شهرداران نیز اعلام کرده‌ایم که در یک بازه زمانی مشخص زیر ساخت‌های شهر را آماده کنند زیرا اگر شهر از چهره سیل‌زده خارج نشود، یقیناً مردم هم برای بازسازی و نوسازی ترغیب نمی‌شوند.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده در ادامه گفت: ۶۷ روستا باید کاملاً جابه جا شوند زیرا امکان سکونت درآنجا وجود ندارند. همچنین ۱۶۶ روستا هم جابه جایی موضعی دارند، زیرا بخشی از روستا تخریب شده و باید به بخش دیگر منتقل شوند. منابع اعتباری اولیه آن در نظر گرفته شده و در فرصت دوماه این جابه‌جایی کلی صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت:در پلدختر نیز منطقه‌ای نیازمند جابه جایی کلی بود که زمین آن هم توافق شده و هماهنگی‌های لازم نیز با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است تا پهنه‌های در معرض خطر، مجدداً ایمن سازی شوند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.