ارتباط با ما در

انتقاد «کوچک‎زاده» از استانی شدن انتخابات مجلس

مهدی کوچک‌زاده گفت: استانی شدن انتخابات مجلس شانس برخی از شهر‌های کوچک را به دلیل داشتن جمعیت کمتر برای داشتن نماینده در مجلس پایین می‌آورد.

منتشر شده

«مهدی کوچک‌زاده» نماینده سابق مجلس با اشاره به تصویب طرح استانی شدن انتخابات در مجلس اظهار داشت: استانی‌شدن انتخابات مجلس، شهر‌های کوچک را از داشتن نماینده محروم می‌کند و قاعدتاً کسانی که در استان‌ها و شهر‌های بزرگ هستند با داشتن توان مالی و قدرت مانور بیشتر رأی می‌آورند.

وی افزود: استانی شدن انتخابات مجلس شانس برخی از شهر‌های کوچک را به دلیل داشتن جمعیت کمتر برای داشتن نماینده در مجلس پایین می‌آورد. اگر فردی در شهر بزرگ‌تری باشد و پول بیشتری خرج کند می‌تواند شانس بیشتری نسبت به فرد دیگری که در یک شهر کوچک‌تر است داشته باشد، زیرا ۱۰ الی ۱۵ درصد، رای شهر‌های بزرگ‎تر بیشتر می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده سابق مجلس در مورد لیستی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: یک نفر یا حزب، لیستی را اعلام می‌کند و مردم نیز به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از آن لیست رأی می‌دهند. همانطور که می‌بینیم در تهران مردم نماینده‌ها را نمی‌شناسند و اگر به آن‌ها بگویید نماینده‌های خود را نام ببرید ممکن است یکی دو نفر را بشناسند که این موضوع اصلا جالب نیست.

کوچک‌زاده عنوان کرد: نباید شهر‌های کوچک را از داشتن نماینده محروم کنیم و باید آن‌ها را در نظر بگیریم که برای خود نماینده داشته باشند.

نماینده سابق مجلس در مورد لیست‎های انتخابات گفت: اینکه لیست‌ها از کجا می‌آیند و چه کسانی پشت آن‌ها هستند باید مورد بررسی قرار بگیرد که همه این‌ها جای بحث دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس در این زمینه قانونی را تصویب نکرده است و ممکن است برخی از نامزدهای خانه ملت با رانت وارد مجلس شوند و حق رای مسلم را از شهر‌های کوچک بگیرند، این موضوع می‌تواند مجلس مردمی را تبدیل به مجلس یکسویه کند که از واژه خانه ملت بسیار دور است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.