ارتباط با ما در

1.5میلیون بیکار زیر 29سال

دهه‌شصتی‌ها،۴۷درصد جمعیت بیکاران

منتشر شده

بررسی آمار نیروی کار نشان می‌دهد ۴۷ درصد از جمعیت بیکار کشور، بالای ۲۹ سال سن دارند و بر این اساس، متولدین دهه شصت، دقیقا در این گروه سنی قرار می‌گیرند.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ کشور، شانزده میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۶ نفر (معادل ۲۱ درصد کل جمعیت کشور) را دهه شصتی‌ها تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر متولدین دهه ۶۰، جمعیت در محدوده سنی ۲۹ تا ۳۸ سال را تشکیل می‌دهند که طبق آمار، حدود نیمی از جمعیت بیکار را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت نیروی کار مربوط به یک ساله منتهی به پاییز ۹۷، کل جمعیت بیکار بالای ۱۵ سال کشور، ۳ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۱۰۸ نفر هستند.
به استناد آمار رسمی مرکز آمار، یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۵۴۸ نفر از مجموع جمعیت بیکار، در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال قرار دارند.

با توجه به اینکه آمار مربوط به نتایج نیروی کار در اسفندماه ۹۷ از سوی آمار ایران منتشر نشده است، آمار مربوط به دوازده ماهه منتهی به پاییز ۹۷ نشان می‌دهد در پایان آذرماه بالغ بر ۶۰۸ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

ما به التفاوت جمعیت بیکار ۱۵ تا ۲۹ ساله تا میزان کل بیکاران ۱۵ سال به بالا، جمعیت بیکار بالای ۲۹ سال را نشان می‌دهد. بر این اساس، جمعیت بیکار بالای ۲۹ سال کشور یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۵۶۰ است که عمده بیکاران دهه شصتی دقیقاً در این گروه سنی قرار می‌گیرند.

به استناد آمار رسمی مرکز آمار، می‌توان مدعی شد که ۵۳ درصد جمعیت بیکار کشور در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال و ۴۷ درصد نیز بالای ۲۹ سال هستند.

لازم به ذکر است بر اساس گزارش سال گذشته مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار از وضعیت جنسیتی و تحصیلی دهه شصتی ها، از مجموع جمعیت ۱۶ میلیون و ۸۰۲ هزار نفری متولدین این دهه، ۸ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۸۹۳ نفر (۵۰.۵ درصد) مرد و ۸ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۱۵۳ نفر (۴۹.۵) زن هستند.

همچنین از مجموع جمعیت دهه شصتی کشور، حدود ۹۶ درصد معادل ۱۶ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۸۰ نفر باسواد و حدود ۴ درصد نیز بی سوادند.

وضعیت تحصیلی دهه شصتی‌ها نشان می‌دهد، که ۳۶.۸ درصد زیردیپلم، ۲۸.۴ درصد دیپلم و پیش دانشگاهی، ۳۴.۵ درصد دارای تحصیلات عالی هستند.

منبع: مهر
جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.