ارتباط با ما در

درجلسه درس خارج اصول مسجد اعظم قم مطرح شد؛

تاکید دوباره آیت الله سبحانی بر نوشتن مشق شب

آیت الله سبحانی تاکید کرد: اگر دانش‌آموزان را وادار به انجام تکلیف درخانه نکنیم از آموزش عقب می افتند.رمز پیروزی مردان بزرگ همین است که در معرض مشکلات قرار بگیرند، لذا دانش آموزان باید در این مسیر قرارگیرند تا پرورش یابند.

منتشر شده

جامعه ایرانی – آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید قم با تاکید بر لزوم انجام تکلیف برای دانش آموزان گفت:قبل از پیروزی انقلاب نظام راهنمایی و دبیرستان درست کردند که ثمر بخش نبود، طرحی که داده می شود باید در سطح استان امتحان و بعد در کشور اجرا شود، تغییر کلی نظام آموزشی بدون ارزیابی قبلی صحیح نیست.

وی روز چهارشنبه درجلسه درس خارج اصول خود درمسجد اعظم قم، با اشاره به لزوم کار و تکلیف برای دانش آموزان به منظور پیشرفت درسی اظهار داشت: اگر آنان را وادار به انجام تکلیف درخانه نکنیم از آموزش عقب می افتند.

این مرجع تقلید اظهار داشت :امروز برخی مدارس و استادان از تکلیف دادن به شاگرد و دانش آموز خودداری می کنند، بسیار کار غلطی است که باید اصلاح شود. وی خاطرنشان کردند: رمز پیروزی مردان بزرگ همین است که در معرض مشکلات قرار بگیرند، لذا دانش آموزان باید در این مسیر قرارگیرند تا پرورش یابند.

آیت الله سبحانی اظهار داشت: دانش آموزان را هر چه وادار به انجام کار و تکلیف کنیم مغزشان شکوفا می شود و اگر این کار را انجام ندهیم عقب می مانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نظام راهنمایی و دبیرستان درست کردند و بعد دیدند ثمر بخش نبود و آن را حذف کردند، در دوران انقلاب نیز دبیرستان ها را ترمی کردند دیدند جز بی سوادی نتیجه ای ندارد و آن را تغییر دادند، الان هم طرحی را دنبال می کنند که به نظر بنده به عنوان یک معلم ابتدا باید در سطح یکی دو استان امتحان شود و بعد در کل کشور به اجرا درآید، تغییر کلی نظام آموزشی بدون ارزیابی قبلی صحیح نیست.

آیت الله سبحانی با اشاره به این که من حق دارم نظر خود را ارائه دهم، گفت: آقایی نوشته است که در قرآن کریم تنها تکلیفی که خواسته شده نماز مغرب و عشا است، در حالی که این موضوع تکلیف شرعی است و نه عرفی و بحث ما در خصوص تکالیف عرفی است که در خود غرب هم رایج است، باید سخن افراد را شنید و اگر صحیح است آن را پذیرفت.

وی بیان کرد: جناب وزیر پاسخ خوبی دادند که ما در خانه هم برای دانش آموزان فکر کردیم که کارهای هنری انجام دهند اما باید دید در همه خانه ها این امکان وجود دارد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: چندی پیش گروهی به عنوان ناشران آموزشی برای دیدار با بنده آمده بودند به مساله چاپ سالانه ۱۳۰ میلیون جلد کتاب آموزشی در کشور اشاره کردند که به دلیل بی توجهی دانش آموزان از بین می رود و برای سال بعد باید مجدد آنها را چاپ کرد؛ به نظر می رسد باید کاری کرد تا کتاب‌ها حفظ شود.

این مرجع تقلید گفت: اشاره به کمبود کاغذ در ایران و ساخت کاغذهای سنگی برای جبران آن ، مساله دیگری بود که در دیدار ناشران آموزشی با بنده مطرح شد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.