ارتباط با ما در

معاون وزیر راه شهرسازی خبر داد؛

اعمال محدودیت برای پذیرش کشتی‌های ایرانی در بنادر بین‌المللی

محمد راستاد تاکید کرد: در رابطه با تردد ناوگان ایرانی به بنادر دنیا هیچ ممنوعیتی وجود ندارد اما محدودیت‌هایی ایجاد شده است.هیچ یک از بنادر ایران تحریم نیستند و تمام ناوگان بین‌المللی به بنادر ایران به جز بندر شهید رجایی تردد دارند.

منتشر شده

جامعه ایرانی – معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از تحریم‌ها با محدودیت تردد ناوگان دریایی کشورمان در بنادر برخی از کشورها مواجه هستیم، گفت: ترانزیت محموله‌های غیرنفتی از بنادر کشورمان ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

محمد راستاد در نشست خبری در حاشیه سومین نمایشگاه حمل ونقل و صنایع وابسته درباره وضعیت فعالیت موسسات رده‌بندی و شرکت‌های بیمه‌ای در صنعت حمل ونقل دریایی اظهار داشت: تعدادی از این موسسات تحت انجمن رده‌بندی بعد از برجام در ایران توافقنامه همکاری منعقد کرده‌اند و قرار بر این شد که به ناوگان تحت پرچم کشورمان کلاس بدهند.

وی افزود: حال اینکه پس از خروج آمریکا از برجام برخی از این شرکت‌ها و موسسات از کشور خارج شدند و برخی دیگر هم هنوز حضور دارند راهکار ما این بود که بتوانیم در این مدت موسسات رده‌بندی کشورمان را ارتقاء بدهیم و شرکت‌های بیمه‌ای داخلی بتوانند در این شرایط گستره فعالیت‌شان را افزایش دهند.

راستاد با اشاره به افزایش ترانزیت‌های محموله‌های نفتی اظهار داشت: در ترانزیت محموله‌های نفتی ۸.۸ درصد رشد داشتیم البته تراتزیت فعالیت غیرنفتی ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته چیزی به نزدیک ۱۵ درصد کاهش ترانزیت در این بخش را تجربه کردیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بنادر کشورهای خارجی ممنوعیتی را برای ورود کشتی‌های ایرانی اعمال کرده‌اند و اینکه چه تعداد کشتی ایرانی تحریم شده‌اند، گفت: در رابطه با تردد ناوگان ایرانی به بنادر دنیا هیچ ممنوعیتی وجود ندارد اما محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

راستاد ادامه داد: هیچ یک از بنادر ایران تحریم نیستند و تمام ناوگان بین‌المللی به بنادر ایران به جز بندر شهید رجایی تردد دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها علیه ناوگان دریایی کشورمان نقض قانون است، گفت: این یک اقدام غیرقانونی است و ما شکایت خود را در مرجع بین‌المللی دریایی ارایه کردیم و آژانس وابسته به IMO (سازمان بین‌المللی دریانوردی) بر شکایت ما صحه گداشته است و پیگیری‌های ما و شکایت ایران از اعمال تحریم‌ها در سایر مراجع بین‌المللی ادامه دارد.

راستاد با اشاره به معافیت بندرچابهار از تحریم‌ها گفت: تمرکز بر روی توسعه بندر چابهار و افزایش بهره‌وری از این بندر سیاست راهبردی کشور برای ارتقاء ترانزیت است و می‌توان از مزیت‌هایی که برای این بندر ایجاد شده استفاده کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: ۳۴۶ میلیون دلار در بخش زیرساخت‌های این بندر و ۴۳۰ میلیون دلار در تامین تجهیزات بندر شهید بهشتی سرمایه‌گذاری شده است و قرارداد ۸۵ میلیون دلاری BOT با هندی‌ها برای اپراتوری این بندر منعقد کرده‌ایم و قرار است ظرفیت بندر شهید بهشتی را از ۲  میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن برسانیم.

وی افزود: در هر حال حاضر با رشد ۴۰ درصد تخلیه و بارگیری در این بندر توانستیم از ۵/۱ میلیون تن از ظرفیت آن استفاده کنیم و تا پایان سال به ظرفیت ۲ میلیون تن می‌رسیم و هنوز با استفاده از افزایش ۸.۵ میلیون تنی این بندر فاصله ۶ میلیون تن داریم .وی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های ما طی ۱۵ سال باید از ظرفیت ۷۷ میلیون تنی بندر شهید بهشتی چابهار استفاده کنیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.