ارتباط با ما در

فرهنگی:

مدل پیشنهادی محسن رضایی در مورد ایالت‌های اقتصادی جواب نمی‌دهد

فرهنگی نماینده اصولگرای مجلس دهم تاکید کرد: مدل تبدیل کشور به ایالت‌های چندگانه مسلما جواب نمی‌دهد از این حیث که مدیریت‌های اجرایی به حاشیه رانده شوند، مشکلاتی دارد و اگر بخواهند فعال باشند اجازه شکل‌گیری چنین مدلی را نمی‌دهند. طبیعی است که این طرح خامی است و نیاز به بررسی‌های گسترده دارد. وضعیت موجود تمایل به واگرایی‌اش بیشتر از تمایل به همگرایی است که ما  بخواهیم شرایط مشکل ساز جدیدی را بر آن ایجاد کنیم.

منتشر شده

جامعه ایرانی – یک نماینده اصولگرای مجلس دهم گفت: در مورد یارانه‌ها در بودجه خواسته‌اند به جای اینکه دولت و حاکمیت مسئولیت یارانه را بپذیرند آن را به استان‌ها بسپارند و خودشان فقط تصمیم بگیرند که بنده موافق این تصمیم نیستم. تصمیمات در کشور باید دارای وحدت رویه باشد.

محمدحسین فرهنگی درباره لزوم توجه به خواست مردم در زمان تحریم‌ها اظهار کرد: اعتماد عمومی صرف درخواست و تبلیغ امکان‌پذیر نیست بلکه با طی کردن مسیری قابل دست یافتن است. اعتماد عمومی زمانی شکل می‌گیرد که مردم مسئولان خودشان را همسوی خود در دلسوزی برای حل مشکلات بدانند.

وی تاکید کرد: وقتی حداقل‌های معیشتی در اختیار جامعه قرار نمی‌گیرد و وقتی برنامه‌ای که مجلس درباره تامین کالاهای اساسی تهیه کرده بود توسط دولت با بی‌مهری رد می‌شود و کوچکترین احساس مسئولیتی در قبال اقشاری که درآمدهای پایین دارند در دولت لحاظ نمی‌شود و کم و بیش حمایتشان را به مددجویان نهادهای حمایتی اختصاص می‌دهند بدون اینکه به قشر عظیم کارگر در کشور که این روزها با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند، مشاهده نمی‌شود. طبیعتا چنین اعتمادی به صورت اجباری باید تحمیل شود تا به صورت اداری و اختیاری. اعتمادسازی مستلزم پیش نیازهایی است که دولت توجه به آن‌ها را کمتر مشاهده کرده است.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون حضور رئیس مجمع می‌تواند به خوبی به وظایف خود عمل کند؟، گفت: طبیعتا این باید از مجموعه خود مجمع سوال شود که در جلسات مجمع حضور دارند. به هرحال امروز کشور را که نباید تعطیل کرد و از سوی دیگر وظایف مجمع مشخص است و آن‌ها را انجام می‌دهد و به نظر من حضور یا عدم حضور رئیس تاثیر تعیین کننده‌ای در انجام وظایف داخلی مجمع نداشته است.

این نماینده مردم تبریز در واکنش به پیشنهاد برخی مسئولان ازجمله محسن رضایی که تبدیل کشور به ایالت‌های چندگانه را عنوان کرده‌اند، گفت: این مدل که مسلما جواب نمی‌دهد از این حیث که مدیریت‌های اجرایی به حاشیه رانده شوند، مشکلاتی دارد و اگر بخواهند فعال باشند اجازه شکل‌گیری چنین مدلی را نمی‌دهند. طبیعی است که این طرح خامی است و نیاز به بررسی‌های گسترده دارد. وضعیت موجود تمایل به واگرایی‌اش بیشتر از تمایل به همگرایی است که ما  بخواهیم شرایط مشکل ساز جدیدی را بر آن ایجاد کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در واکنش به اظهارات محمود احمدی‌نژاد که گفته یارانه‌ها تا نهصد هزار تومان افزایش پیدا کند، گفت:‌ بودجه هنوز به طور کامل روشن نشده است که بتوان نسبت به آن اظهارنظر کرد در مورد یارانه هم عکس آن را در بودجه آورده‌اند یعنی خواسته‌اند به جای اینکه دولت و حاکمیت مسئولیت یارانه را بپذیرند آن را به استان‌ها بسپارند و خودشان فقط تصمیم بگیرند که بنده موافق این تصمیم نیستم. تصمیمات در کشور باید دارای وحدت رویه باشد.

فرهنگی ادامه داد: درباره افزایش یارانه هم باید منابع و مصارف سنجیده شود که تا حدی که امکان پذیر هست این اتفاق رخ بدهد وگرنه افزایش یارانه به میزان گسترده یا محدود کردن اقشار محروم به مددجویان روش‌های درستی نیست چراکه افرادی را داریم که مشاغل و درآمدهای بسیار ناچیزی دارند که مددجو هم به حساب نمی‌آیند و مشکلاتی در حد مددجویان را دارند به همین دلیل نیازمند بررسی بیشتر در این قبیل تصمیمات هستیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.