ارتباط با ما در

عوض حیدر پور در گفت‌وگو با جامعه ایرانی نامزد اصولگرایان در انتخابات 96 را دعوت به خویشتنداری کرد:

هشدار یاران «سردار» به رئیسی

ازآنجاکه آقای رئیسی سابقه مبارزات انتخاباتی ندارد، این چنین اظهارنظر می‌کند. او باید جانب احتیاط را در اظهارنظرهای خود رعایت کند و بر اساس شئون کسانی که در این عرصه حضور دارند، سخن بر زبان آورد.

منتشر شده

جامعه ایرانی- عوض حیدر پور، نماینده سابق مجلس گفت: آقای رئیسی باید جانب احتیاط را در اظهارنظرهای خود رعایت کند و بر اساس شئون کسانی که در این عرصه حضور دارند، سخن بر زبان آورد.

محمدباقر قالیباف که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ مطرح کرده بود: «من کاندیدا نشدم که کناره‌گیری کنم. من باقدرت آمده‌ام که بر دولت ۴ درصدی، مُهر پایان بزنم و دولتی تشکیل دهم که با به‌کارگیری مدیرانی نسل چهاری بتواند کشور را از بحران اقتصادی موجود نجات دهد.» درنهایت اعلام انصراف خود را از حضور در انتخابات اعلام کرد و به نفع ابراهیم رئیسی کنار رفت.

این کار سبب دلخوری گروه تبلیغاتی او شد زیرا آنان براین اعتقاد بودند که آرا قالیباف سبب خواهد شد انتخابات به دور دوم کشیده شود و اعلام انصراف او کمکی به ابراهیم رئیسی نخواهد کرد. پس از پایان یافتن انتخابات و مشخص شدن نتیجه آن رفتار باقر قالیباف و موضوع سخنرانی‌هایش نیز نشان از وجود دلخوری از هم طیفی‌ها خود در سیاست داشت.

اما روز یکشنبه که ابراهیم رئیسی به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه شهید بهشتی رفته بود این مسئله را شکل دیگری طرح کرد. او دراین‌باره گفت که «قالیباف قصد آمدن به انتخابات را نداشت و حتی گفت من به کمک شما خواهم آمد و در ستاد شما فعالیت خواهم کرد! قالیباف گفت تا آخرین مناظره می‌مانم بعدازآن سراغ نظرسنجی‌ها می‌رویم اگر رأی من کمتر بود کنار می‌روم و این کار را کردند!»

عوض حیدر پور، فعال سیاسی اصولگرا و از نمایندگان حامی محمدباقر قالیباف در مجلس هفتم و هشتم در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در خصوص صحت تازه‌ترین اظهارنظر ابراهیم رئیسی درباره اعلام انصراف قالیباف از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶  گفت: سابقه رزمندگی و دانش آقای قالیباف حکایت از این دارد که ورود او به عرصه انتخابات از روی اعتقادش بوده است، بنابراین او زمانی که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام به عمل آورد برای ماندن تا پایان آن بود.

وی دراین‌باره اضافه کرد: تصمیمی که قالیباف برای انصراف گرفت بر اساس شرایط آن روزها بود که سبب شد کنار بکشد، ولی او با همان روحیه‌ای که در دفاع مقدس حاضر شد، بر اساس تکلیف هر زمان که نیاز باشد از انجام‌وظیفه شانه خالی نمی‌کند.

این نماینده سابق مجلس دراین‌باره که چنین اظهارنظرهایی (از جانب ابراهیم رئیسی) سبب اختلاف بین اصولگرایان نخواهد شد، گفت: ازآنجاکه آقای رئیسی سابقه مبارزات انتخاباتی ندارد، این چنین اظهارنظر می‌کند. او باید جانب احتیاط را در اظهارنظرهای خود رعایت کند و بر اساس شئون کسانی که در این عرصه حضور دارند، سخن بر زبان آورد.

حیدر پور در ادامه تصریح کرد: آقای قالیباف مستقیم و مستقل تصمیم به حضور در انتخابات گرفت بعدازآن با دیدن شرایط به نتیجه انصراف رسید، بدین معنا که آمدن و رفتن او ربطی به دیگری ندارد.

وی دراین‌باره که آیا اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ به اتحادی که مدنظرشان هست، دست پیدا خواهند کرد، اظهار داشت: به دلیل آنکه فاقد فعالیت‌ها حزبی و تشکیلاتی هستیم، در انتخابات ۱۴۰۰ هم شرایطی مانند دوره‌های گذشته تکرار می‌شود. به این معنا که هر دو جناح سیاسی ۷ کاندید خواهند داشت که درنهایت ۶ کاندید باقی می‌ماند و مردم هم از میان آن‌ها یک نفر را انتخاب می‌کنند.

این نماینده سابق مجلس در ادامه بیان کرد: فعالان سیاسی فاقد سازوکاری برای انتخابات پیش رو هستند و حضور جناح‌ها با یک نامزد واحد را در انتخابات نمی‌بینم.

حیدر پور درباره انتخابات مجلس یادآور شد: ازآنجاکه انتخابات مجلس حوزه‌ای صورت می‌گیرد، بنابراین در هر شهرستانی کاندیداها با علاقه‌مندی‌های خود وارد عرصه می‌شوند و این امکان وجود دارد نامزدهایی که گروه‌های مختلف معرفی می‌کنند شانس رأی آوردن نداشته باشند زیرا مردم با شناخت از توانمندی‌های افراد آن‌ها را برمی‌گزینند.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. خر بینا

    سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ در ۱۹:۰۵

    همتون سر ته یه کرباسید بدبخت این ملت که دست ادم های احمقی مثل شما اسیرند

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.