ارتباط با ما در

نشریه اکسپرس تشریح کرد

بهترین مکمل‌ها برای رفع خستگی

علیرغم تلاش گسترده ما برای انجام ورزش روزانه، خوردن غذاهای مناسب و خواب خوب، سبک زندگی پرمشغله و درگیری‌های جامعه مدرن بخش عمده وقت و انرژی ما را می‌گیرد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– ترکیب ساعات طولانی کار، عادت اشتباه خواب، خوردن غذاهای نامناسب و ترکیبی از رژیم غذایی بد و عادت‌های سبک زندگی می‌تواند سطح انرژی بدن شما را کاهش دهد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، برخی کارشناسان بر این باورند که مصرف ویتامین یا مکمل‌های معدنی می‌تواند به از بین بردن این مشکل کمک کند.

علیرغم تلاش گسترده ما برای انجام ورزش روزانه، خوردن غذاهای مناسب و خواب خوب، سبک زندگی پرمشغله و درگیری‌های جامعه مدرن بخش عمده وقت و انرژی ما را می‌گیرد.

بااین‌حال همه ما می‌توانیم بر این شرایط غلبه کنیم. تحریک‌کننده‌هایی مانند کافئین می‌تواند به تقویت فوری ما کمک کند اما در درازمدت تأثیری نخواهد داشت. به گفته دیوید وینر، متخصص ورزش و تغذیه معتقد است ویتامین‌ها و مکمل‌های مشخصی نیز می‌توانند واقعاً کمک‌رسان باشند.

آهن

آهن یکی از مواد معدنی است که به گردش اکسیژن در بدن کمک می‌کند. این ماده همچنین برای عملکرد مناسب سلول‌های بدن نیز ضروری هستند.

وینر می‌گوید: «کمبود آهن نخستین دلیل کم‌خونی است که به توانمندی‌های شناختی آسیب می‌زند، ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و تأثیر منفی روی عملکرد افراد دارد.

به گفته وی گوشت و غذاهای دریایی منابع غنی برای جذب روزانه آهن هستند. اگر گیاه‌خوار هستید، آجیل، لوبیا، عدس، اسفناج نیز مملو از آهن هستند.

منیزیم

منیزیم مسئول بیش از ۳۰۰ فرآیند متابولیک در بدن است که متابولیسم انرژی را هم شامل می‌شود و اگر دچار خستگی یا نوعی عصبانیت هستید، منیزیم اولین مسئله تغذیه‌ای است که باید کل کنید.

وینر گفت: «منیزیم به کاهش استرس، گیجی و حتی افسردگی کمک می‌کند.»

زینک

کمبود زینک (روی) در بدن می‌تواند باعث افت سطح انرژی شود و ماده معدنی است که برای بسیاری از فرآیندهای طبیعی بدن ضروری محسوب می‌شود.

وینر تصریح کرد: «زینک سیستم ایمنی بدن را پشتیبانی می‌کند و همچنین به تنظیم آنزیم‌ها و هورمون‌های بدن یاری می‌رساند. از بین بردن کمبود آن می‌تواند تأثیرات مثبتی روی سطح انرژی بدن و بهبود خلق‌وخو داشته باشد.»

ویتامین بی ۱۲

هر سلول در بدن برای متابولیسم انرژی نیازمند ویتامین بی ۱۲ است و متأسفانه بدن نمی‌تواند به طور مستقل آن را  تولید کند و این یعنی ما تنها از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها می‌توانیم کمبود آن را جبران کنیم.

وینر توصیه می‌کند که گوشت قرمز، صدف دریایی و لبنیات منابع غنی ویتامین بی ۱۲ هستند اما مکمل‌های روزانه نیز باید به کمک بدن بیایند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.