ارتباط با ما در

براساس اعلام بانک مرکزی؛

کارت های بانکی به شبکه هوشمند سوخت متصل شدند

بانک مرکزی اعلام کرد: طرح اتصال کارت های بانکی به نظام مدیریت مصرف سوخت کشور با بهره گیری از زیرساخت های تبادل داده و ابزارهای تسویه و پرداخت در نظام بانکی اجرا شد.

منتشر شده

جامعه ایرانی – بانک مرکزی اعلام کردهمانگونه که در طرح توزیع سبد حمایتی دولت، بدون صرف یک ریال برای صدور کوپن کاغذی یا کارت های جدید، اتصال کارت های بانکی به زیرساخت رفاهی کشور انجام شد، در هفته ای که گذشت نیز استفاده از کارت های بانکی موجود به جای کارت های سوخت میسر شد.
در این طرح به جای صدور کارت جدید سوخت، از طریق اتصال برخط (آنلاین) به نظام پرداخت بانکی، از کارت های بانکی موجود شهروندان به عنوان کارت سوخت استفاده می شود. برای انجام این اتصال، با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رابط کاربری بسیار ساده ای ایجاد شده که بر اساس کد ملی هر شخص، فهرست کارت های بانکی وی به نمایش درآمده که انتخاب یکی از آنها به عنوان کارت سوخت با سهولت و بدون نیاز به ورود اطلاعات انجام می شود.
براساس اعلام بانک مرکزی، شهروندان می توانند از کارت بانکی خود برای سوخت گیری و نیز پرداخت بهای سوخت از طریق پایانه واحد اقدام کنند که در کاهش زمان و زحمت سوختگیری اثر گذار خواهد بود.
کاربرد آسان این راه حل، نیازمند رفع مشکلات فنی پیچیده ‌و هماهنگی اطلاعاتی سنگینی بوده که با تلاش دست اندرکاران در مدت کوتاهی به نتیجه رسید.
با اجرای این طرح از صرف هزینه چند هزار میلیارد ریالی از منابع ملی و ارزی اجتناب شده و در کنار آن در زمان مردم برای مراجعه حضوری نیز صرفه جویی شد.
هماهنگی بین دستگاه های مختلف برای اجرای این طرح ملی در زمان بسیار کوتاه، نویدبخش توسعه آن به سایر خدمات دولت و اجرای موفق سایر الگوهای دولت الکترونیک است که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی انجام شد.
استفاده از کارت سوخت قرار است بزودی اجباری شود؛ بر این اساس، مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندی تا ۲۴ آذر مهلت دارند از طریق دفترهای پلیس+۱۰ و سامانه های اینترنتی به صورت رایگان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
بیش از ۱۱ سال از آغاز نصب تجهیزات سامانه هوشمند سوخت در جایگاه‌های عرضه می‌گذرد و به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ۲۱ میلیون کارت بنزین برای خودروهای سراسر کشور صادر شده است.
در ماه های اخیر به علت افزایش نرخ ارز، اختلاف قیمت انواع سوخت در ایران و کشورهای همسایه به شدت افزایش یافته که این موضوع باعث رونق دوباره قاچاق شده است و همین امر دولت را بر آن داشته استفاده از کارت های سوخت را بار دیگر احیا کند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.