ارتباط با ما در

ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه:

هزینه‌‌های مدیریت شهر باید کاهش پیدا کند/ شایسته نیست در زمان تحریم دو برابر دیگران پسماند تولید کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌‌‌‌فرد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامی‌داشت روز بسیج مستضعفین گفت: از رشادت، دانش، تجربه و نقش تعیین کننده بازوی فعال نظام اسلامی یعنی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر داریم. امروز نیروهای مسلح و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی یک نیروی مقتدر امنیت‌‌‌آفرین و بازدارنده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: مدیریتی موفق است که راه را برای اجماع و مشارکت مسئولان در نهادهای مختلف در مدیریت شهر تهران هموار کند و این هنر یک مدیر توانا است. ما از دولت هم این انتظار را داریم که زمینه مشارکت دلسوزان انقلاب و چهره های دانشگاهی را در مدیریت کشور فراهم کند که این راه رسیدن به عزت و اقتدار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌‌‌‌فرد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامی‌داشت روز بسیج مستضعفین گفت: از رشادت، دانش، تجربه و نقش تعیین کننده بازوی فعال نظام اسلامی یعنی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر داریم. امروز نیروهای مسلح و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی یک نیروی مقتدر امنیت‌‌‌آفرین و بازدارنده است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی باید بر اقتدار خود بیافزاد و شاهد رشد و افزایش این توانایی‌ها هستیم، اظهار داشت: قرآن هم ما را به این راه توصیه کرده است. این رسالت ملت اسلام به ویژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. با این اقتدار است که کنار ملت فلسطین قرار داریم و این اقتدار است که جبهه مقاومت را در این قدرت قرار داد که رژیم صهیونستی در مقابل غزه تسلیم شد.

نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب و انتصاب شهردار تهران و جایگاه شهرداری تصریح کرد: از شهردار منتخب که دانش‌‌آموخته دانشگاه در رشته معماری و شهرسازی و صاحبنظر هستند و تجربه مدیریتی هم دارند، انتظار می‌‌رود نظر رهبر عالی‌‌قدر را در تکیه به صاحبان دانش و علم و فراهم آوردن زمینه حضور دانشگاه در مدیریت شهر تهران را فراهم آورند. ما نیازمند شهری هستیم که براساس دانش و علم نقشه او طراحی و اجرا شود.

ابوترابی‌‌‌فرد خطاب به حناچی خاطرنشان کرد: شما راه را برای مدیریت مبتنی بر دانش فراهم کنید. توصیه دوم من آن است که برای مدیریت کلانشهر تهران ما نیازمند به حضور همه نهادهای موثر و همه نهادهای دارای نقش در این عرصه هستیم. مدیریتی موفق است که راه را برای اجماع و مشارکت مسئولان در نهادهای مختلف در مدیریت شهر تهران هموار کند و این هنر یک مدیر توانا است. ما از دولت هم این انتظار را داریم که زمینه مشارکت دلسوزان انقلاب و چهره‌‌‌های دانشگاهی را در مدیریت کشور فراهم کند که این راه رسیدن به عزت و اقتدار است.

وی افزود: دولت و شهردار محترم در مدیریت شهر و همچنین همه نهادها قبل از آنکه به افزایش درآمدها فکر کنید، به کاهش هزینه‌ها و ارتقا بهره‌وری بیاندیشید و این راه حل معضلات کشور است. باید هزینه‌‌های مدیریت شهر کاهش پیدا کند تا رضایت مردم ارتقا یابد. کدام کشور و شهردار عاقلی با فروش تراکم شهر را مدیریت می کند؟ کدام روشی می‌‌گوید ما معماری شهر را تخریب و موجبات رضایت شهر را با فروش تراکم فراهم کنیم؟

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به تضییع حقوق شهروندان و آسیب شهروندی با مدیریت از طریق فروش شهر ابراز داشت: کدام نهاد علمی تایید کرده که تهران باید عمودی رشد کند؟ باید این آسمان خراش‌های بی‌‌ضابطه در خیابان‌هایی که با این طبقات سازگاری ندارد، ساخته شود. با یک اتاق فکر راه را برای معماری شهر بر اساس رشد افقی شهر هموار کنید. این رشد با تفکر مذهبی و دینی سازگار است.

ابوترابی‌فرد با بان اینکه کار بزرگی در کشور در زمینه حمل و نقل شکل گرفته است، عنوان کرد: ما از متروسازی یکصد سال دور بودیم و مدیران نالایق ما را از این نعمت ارزشمند محروم کرده بودند. جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات سیصد کیلومتر مترو ایجاد کرد که سه میلیون نفر – سفر شکل می‌‌گیرد. ما امروز با ۶۰ هزار میلیارد تومان در کنار شهرهایی هستیم که ۱۵۰ سال قبل مترو را شروع کردند و در این ۴۰ سال در همه حوزه‌‌ها این اتفاق افتاده است. برای حل مشکل حمل و نقل این حوزه را مورد توجه قرار دهید.

وی خطاب به مردم تهران یادآور شد: پسماند تهران دو برابر شهرها و کلانشهرهای مشابه تهران است. روزانه هشت تا ۹ هزار تن پسماند تولید می‌‌شود. این مسئولان خدمات شهری باید بر دست آنان بوسه زد و من از این کارگران مومن تشکر دارم. ما می‌‌توانیم این مصرف را مدیریت کنیم. شایسته نیست در زمان تحریم دو برابر دیگران پسماند تولید کنیم و برای مدیریت هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی داشته باشیم. می‌‌دانید با این پول چقدر می‌‌‌توان مترو را توسعه داد.

امام جمعه موقت تهران همچنین در پایان خطبه اول نمار جمعه این هفته تهران بیان کرد: بسیج مستضعفین در ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و… تحت فرماندهی واحد رهبر عالی قدر در برابر همه دنیای استکبار با قدرت ایستاده‌اند. این وحدتی است که نظام استکبار از سیلی‌‌های بسیاری از آن دریافت کرده و می‌کند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.