ارتباط با ما در

با صدور بیانیه ای صورت گرفت:

عقب نشینی جنبش عدالتخواه دانشجویی از دعوت رهبر انقلاب به دانشگاه

منتشر شده

روزنامه جوان نوشت:روز گذشته در مورد نامه اخیر جنبش عدالتخواه دانشجویی به رهبری، نقل قولی از یک عضو اسبق جامعه اسلامی عنوان شد که او در صفحه اینستاگرام خود از یک عضو شورای عدالتخواه دانشجویی نقل کرده بود که این نامه کار دبیر احمدی نژادی تشکل است.

نقل بدون نقد این عبارت در خبر دیروز روزنامه جوان باعث شد که برخی این نقل را منتسب به روزنامه جوان بدانند… لازم است تأکید کنیم خبر دروغ است و جوان چنین ادعایی نکرده است و صرفاً یک نقل قول بود که البته صحت آن مورد تأیید قرار نگرفت. شاید لازم بود در متن خبر دیروز نقل می‌شد که این ادعا مورد تأیید روزنامه جوان نیست. بررسی‌های روزنامه جوان نشان می‌دهد که دبیر تشکل مذکور برخلاف ادعای این نوشته اینستاگرامی، احمدی نژادی نیست و مواضع روشنی علیه جریان موسوم به بهاری‌ها دارد.
در همین حال روز گذشته جنبش عدالتخواه دانشجویی بیانیه‌ای منتشر کرد و در مورد نامه خود توضیحاتی ارائه داد. در بند اول به وارد بودن ایراد به ادبیات نامه و نیز برخی کوتاهی‌های تشکیلاتی در انتشار آن اذعان شده است: «بعد از بازخوردهای گرفته شده از نامه اخیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران به این نتیجه رسیدیم که لحن نامه می‌توانست با ادبیاتی بهتر و شایسته‌تر نوشته شود، تا مورد سوء استفاده غرض ورزانه جریانات ضد عدالت و ضد انقلاب قرار نگیرد. البته ضمن بی‌تأثیر ندانستن برخی کوتاهی‌های فردی و تشکیلاتی این نکته را پذیرفته‌ایم که بهتر بود شیوه مناسب‌تری برای این امر انتخاب می‌شد.»

هفته گذشته «مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران» به عنوان یک تشکل دانشجویی اصولگرا در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، از ایشان خواسته است که با شرکت در مراسم «روز دانشجو» در دانشگاه تهران، به سوالات دانشجویان درباره عملکرد چهل ساله و سیاست‌های اصلی نظام پاسخ دهد.

این تشکل دانشجویی از مقام معظم رهبری خواست بر اساس اختیارات و وظایفی که قانون اساسی به ایشان داده، درباره عملکرد چهل ساله نظام و نهادهای زیر نظر او، از جمله سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح، قوه قضائیه، صدا و سیما و بنیاد مستضعفان توضیح دهد.

بر اساس نامه این تشکل دانشجویی«حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیست سال گذشته هیچ‌گاه در پرسش و پاسخ با خبرنگاران شرکت نکرده و تنها به بیان دیدگاه‌هایش از طریق دوربین صدا و سیما، یا برگزاری نشست‌هایی با حضور گزینشی افراد اکتفا کرده است.»

«مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران» که زیر نظر معاونت فرهنگی این دانشگاه فعالیت می‌کند نهادی ست که پس از مطرح شدن «جنبش عدالت‌خواه دانشجویی» وابسته به محمود احمدی‌نژاد کار خود را آغاز کرد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.