ارتباط با ما در

اسماعیل گرامی مقدم در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد:

اصلاح‌طلبان بابت حمایت از روحانی باید عذرخواهی کنند؟

سخنگو حزب اعتماد ملی گفت: بارها براین نکته تأکید کرده‌ام که حامیان احمدی‌نژاد باید از ملت ایران عذرخواهی کنند. اصلاً طلبان از شخصیت ممتازی مانند آقای روحانی که موفق شده باسیاست اعتدال‌گرا تاکنون بسیاری از مشکلات را با کمترین تنش حل کند را موردحمایت قراردادند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- اسماعیل گرامی مقدم، سخنگو حزب اعتماد ملی گفت: پشیمانی از انتخاب روحانی و عذرخواهی از ملت توهماتی است که اصولگرایان دارند و بر این تصورند که نقدها به رئیس‌جمهور از پشیمانی خبر می‌دهد، درحالی‌که این مسئله نشان می‌دهد جریان اصلاحات دارای بالندگی است که علاوه بر انتخاب و دعوت از مردم دست به نقادی هم می‌زند.

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی مطرح کرده است: «اصلاح‌طلبان برای عدم شناختی که از نامزد خود یعنی آقای روحانی داشتند، از مردم عذرخواهی کنند یعنی اعلام کنند ما اشتباه کردیم.»

در خصوص عذرخواهی از مردم باید تأکید کرد، این فرهنگ درصورتی‌که به‌درستی در کشور به اجرا گذاشته شود بسیار امیدوارکننده است، اما اصولگرایان شاید فراموش کرده‌اند که بخشی از مشکلات امروز کشور به سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد برمی‌گردد که این طیف سیاسی دوران ریاست جمهوری او را با سکوت گذراند.

درواقع اصولگرایان پیش از آنکه طلبکارانه اصلاح‌طلبان را بابت پیشنهاد خود به مردم محکوم سازند، بر اساس احساس وظیفه چنین القا نکنند که احمدی‌نژاد مستقل از آن‌ها عمل می‌کرد، حمایت بی‌چون‌وچرا از او توسط اصولگرایان فراموش‌نشدنی است.

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگو حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با جامعه ایرانی دراین‌باره که نیاز به عذرخواهی از مردم توسط اصلاح‌طلبان بابت ریاست جمهوری حسن روحانی نمی‌بیند، گفت: براین تصور نیستم که اصلاح‌طلبان باید از مردم عذرخواهی کنند زیرا آنان از انتخاب خود و دعوت از مردم برای رأی به آقای روحانی پشیمان نیستند.

وی در ادامه ابراز کرد: آقای روحانی رئیس‌جمهور اعتدال‌گرایی محسوب می‌شود که موفق شد برای برنامه‌های تندروها مانع به وجود آورد. از این حیث اصلاح‌طلبان سربلند از انتخاب خود هستند، اما اینکه او را در بعضی از مسائل موردنقد قرار می‌دهند، سر جای خود باقی است و این نقدها هم کمک خواهد کرد تا در آینده آقای روحانی و مدیران او خود را اصلاح کنند. درمجموع برآیند عملکرد رئیس‌جمهور برای اصلاح‌طلبان رضایت‌بخش بوده و از آن دفاع می‌کنند.

سخنگو حزب اعتماد ملی درباره بخش‌های قابل دفاع روحانی توضیح داد: حوزه سیاست خارجی، مسائل نگاه توسعه‌ای به احزاب سیاسی و برنامه اقتصادی فارغ از مشکلات آن قابل دفاع است زیرا عامل آن‌ها دولت نیست و به سیاست‌های خارجی کشور برمی‌گردد که در حقیقت مسئله حاکمیتی محسوب می‌شود. بدین معنا که با هر رئیس‌جمهور دیگری هم وضع به همین منوال پیش می‌رفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اضافه کرد: زمانی که نفت کشور مورد خرید واقع نمی‌شود، شرایط به هم می‌ریزد، بنابراین به نظر می‌رسد در زمینه تنش‌زدایی با دنیا در اینکه آقای روحانی به نحوی حرکت سیاست خارجی خود را تنظیم کرد که باوجود خروج آمریکایی‌ها از برجام، در آن باقی ماندیم و این مسئله سبب فاصله انداختن میان آمریکا و اروپا شد.

گرامی مقدم در ادامه تصریح کرد: آقای روحانی در چیدمان دولت اکثریت آن را به جبهه اصولگرا اختصاص داد این مسئله به‌خودی‌خود نارضایتی‌هایی را بین هواداران او به وجود آورده است، اما پشیمانی از انتخاب روحانی و عذرخواهی از ملت توهماتی است که اصولگرایان دارند و بر این تصورند که نقدها به رئیس‌جمهور از پشیمانی خبر می‌دهد، درحالی‌که این مسئله نشان می‌دهد جریان اصلاحات دارای بالندگی است که علاوه بر انتخاب و دعوت از مردم دست به نقادی هم می‌زند. موضع حمایتی اصلاح‌طلبان از آقای روحانی به قوت خود باقی است.

وی درباره عذرخواهی اصولگرایان به حمایت از احمدی‌نژاد اظهار داشت: جبهه پایداری و اصولگرایان با حمایت بی‌چون‌وچرا از دولت آقای احمدی‌نژاد سبب شدند دنیا کشور ما را متوجه تحریم‌های سنگینی سازد و شاید درصورتی‌که دست به ماجراجویی در آن دولت زده نمی‌شد، امروز زیر بار این تحریم‌ها نمی‌رفتیم، یا با نفتی که بالای ۱۲۰ دلار فروخته شد متأسفانه هیچ گشایشی در حل‌وفصل مشکلات مردم روی نداد و تنها چیزی که به چشم آمد افزایش فساد اداری و اختلاس‌ها بود.

سخنگو حزب اعتماد ملی افزود: بارها براین نکته تأکید کرده‌ام که حامیان احمدی‌نژاد باید از ملت ایران عذرخواهی کنند. اصلاح‌طلبان از شخصیت ممتازی مانند آقای روحانی که موفق شده باسیاست اعتدال‌گرا تاکنون بسیاری از مشکلات را با کمترین تنش حل کند را موردحمایت قراردادند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.