ارتباط با ما در

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

حکم شهرداری حناچی امروز صادر می‌شود

منتشر شده

جامعه ایرانی – براساس اعلام عضو شورای شهر تهران حکم شهرداری پیروز حناچی امروز پس از وصول تاییدیه‌های لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح توسط وزارت کشور صادر می‌شود.

اعضای شورای شهر تهران در ۲۲ آبان ماه و جریان صدمین جلسه شورای شهر تهران انتخاب شهردار جدید تهران از بین دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی در دستور کار ی خود قرار دادند و در نهایت پیروز حناچی با کسب ۱۱ رأی از ۲۱ رأی به‌عنوان شهردار جدید تهران انتخاب کردند. در همان روز نامه وی برای صدور حکم به وزارت کشور توسط رئیس شورای شهر تهران ارسال شد.

طبق قانون در یک مدت ۱۰روزه کاری وزارت کشور ملزم است که حکم شهردار تهران را صادر کند که با توجه به تعطیلاتی که داشته‌ایم پیش‌بینی می‌شود تا روز یکشنبه درباره حکم آقای حناچی تعیین تکلیف شود. اما صلاحیت حناچی برای ورود به بهشت تا این لحظه مورد تایید نهادهای زیر صلاح قرار نگرفته است و در صورتی که تا روز دوشنبه هفته جاری خبری از حکم حناچی نشود، اعضای شورای شهر تهران فرایند انتخاب شهردار جدید تهران را رقم خواهند زد.

پس از ارسال نامه محسن هاشمی رفسنجانی به وزارت کشور در تاریخ ۲۲ آبان ماه درباره صدور حکم شهردار تهران ، حواشی زیادی در خصوص عدم تایید صلاحیت حناچی شهردار منتخب تهران مطرح شد و در فضای مجازی و رسانه‌ها اعلام شد که احتمال دارد صلاحیت وی توسط نهادهای زیربط تایید نشود.

پس از طولانی شدن صدور حکم حناچی توسط وزیر کشور ، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در تاریخ ۲۹ آبان در جمع خبرنگاران با بیان «هنوز خبر موثقی درباره آخرین وضعیت صدور حکم حناچی نداریم» گفت: اما اخبار منفی در این زمینه در حال کم‌شدن است.

روند بررسی صلاحیت حناچی در حالی در دستور کار قرار گرفته است که او پیش از این به عنوان معاون وزیر و معاون شهرداری هم فعالیت داشته و اگر مشکلی از بابت صلاحیت داشت باید خیلی پیش تر از این جلوی فعالیت‌های او گرفته می‌شد.

بر همین اساس نکته عجیبی که مطرح شده این است که سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی تازه به فکر بررسی صلاحیت حناچی افتاده‌اند. اینکه شورای شهر تهران به عنوان منتخبین مردم تهران در انتخاب حناچی مصمم بوده و وی را به عنوان شهردار جدید تهران برگزیده نکته‌ای است که نباید مغفول بماند و مراجع تصمیم گیرنده باید وجاهت نظر شورا را در مورد این انتخاب به رسمیت بشمرده و از آن دفاع کنند تا دوباره ثبات مدیریت شهری به پایتخت بازگردد.

با این حال و با وجود تاخیر در صدور حکم حناچی، شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که این حکم امروز صادر می شود و حناچی رسما ردای شهرداری تهران را بر تن خواهد کرد.

در همین حال حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در گفت وگو با جامعه ایرانی به شایعات در مورد عدم تایید پیروز حناچی سرپرست شهرداری تهران پایان داد و گفت: صلاحیت آقای حناچی امروز تایید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:آقای رحمانی فضلی گفته بودند وزارت اطلاعات نامه تاییدیه دهد؛ حکم را صادر می‌کنند و از این بابت مشکلی نیست.  آقای حناچی قانونا مشکلی برای عدم تایید و رد شدن صلاحیت ندارند و شکی نیست که حکم ایشان امروز صادر می‌شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.