ارتباط با ما در

دبیرکل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار:

کرامت انسانی در دولت‌ احمدی‌نژاد از بین رفت

منتشر شده

جامعه ایرانی- کریمی‌اصفهانی دبیرکل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: اگر یک سوم درآمد فروش نفت را که نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار می‌شد در صندوق ذخیره ارزی حفظ می‌کردیم امروز می‌توانستیم به تمام تحریم‌ها پشت پا بزنیم.

احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که اولویت‌های کشور در شرایط فعلی برای عبور از تحریم‌ها و کاهش تاثیر آن چیست؟ اظهار کرد: همه احزاب، سران سه‌ قوه و تمام شخصیت‌های نظام می‌گویند اولویت اول ما حل مشکلات اقتصادی است که اگر قرار است از هجوم بین‌المللی علیه خودمان بتوانیم بنای مستحکمی را ایجاد کنیم و در مقابلش بایستیم و توطئه‌های استکبار را خنثی کنیم، اولین راهکار آن داشتن اقتصاد پویاست.

وی افزود: برای رسیدن به این راهکار باید مردم حداقل‌ها را داشته باشند؛ در واقع بهترین چیزی که ما می‌توانیم در بهترین شرایط به مردم به عنوان یک کمک حال ارائه دهیم، اشتغال است و این اشتغال باید به صورتی باشد که ماندگاری داشته باشد و کاری با ثبات به مردم ارائه دهیم نه اینکه هر روز مقررات تغییر کند تا قوانین عوض شود.

دبیرکل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ زمان اقتصادی متزلزل که مسئولان بر آن سردرگم باشند و ندانند چگونه ثبات قوانین را ایجاد کنند به جایی نمی‌رسد، اظهار کرد: متاسفانه ما در برخی دوره‌ها از رییس جمهوری شانسی نداشته‌ایم. برخلاف این‌که هر دولتی که آمده گفته به مردم توجه دارد شخصا نتوانستم چنین چیزی را ببینم و امروز به شرایط خطیر موجود رسیده‌ایم.

کریمی اصفهانی با بیان این‌که ما فقر قانون نداریم، بلکه از فقر اجرا رنج می‌بریم، ادامه داد: وجود برخی مدیران نالایق که در این چندین سال هیچ کاری برای تغییرشان انجام نشده و مجلس شورای اسلامی نیز برخلاف قوانینی که در زمینه‌ خصوصی سازی تصویب کرده، نظارت کافی بر روی مجریان این قوانین نداشته است.

وی تاکید کرد: ما باید تدابیری بیندیشیم و به این فکر کنیم که در دو دوره دولت گذشته به اندازه ۲۶ سال قبل درآمد نفتی داشته‌ایم و دلیل نداشته برخی دولتمردان فکر کنند که این درآمد ارث پدرشان بوده تا هرجور می‌خواهند برای آن برنامه‌ریزی کنند.

دبیرکل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار ادامه داد: من نمی‌گویم این مبالغ صرف هزینه‌های بیهوده شده یا آن را حیف و میل کرده‌اند، بلکه می‌گویم اگر یک سوم این مبالغ که نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار می‌شد را در صندوق ذخیره ارزی حفظ می‌کردیم، امروز می‌توانستیم به تمام تحریم‌ها پشت پا بزنیم.

کریمی اصفهانی اضافه کرد: آن کسانی که در دولت‌های نهم و دهم مسئولیت داشتند که در همان دوران موضوع فساد ابعاد جدیدتری پیدا کرد چگونه است که امروز حاشیه امن دارند. فشارهای امروز آمریکا نتیجه بی‌تدبیری دیروز ماست.

وی اظهار کرد: کرامت انسانی در دولت‌های نهم و دهم با دادن یارانه‌ها از بین رفت. اگر همان موقع آمده بودید و به یک خانواده چهار نفره مبلغی را اختصاص می‌دادید که طی آن حداقل یک نفر شاغل باشد و دستمزدش در شرایط کاملا معمولی تا یک میلیون و ۵۰۰ هم می‌رسید، نتیجه بسیار بهتر دریافت می‌کردیم. پس آن کسی که می‌آید در گفت‌وگو یا مصاحبه اظهار می‌کند که یارانه دادن خدمت کردن به مردم بوده باید بداند این کار یک خیانت به حساب می‌آید.

دبیرکل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در ادامه گفت: چرا کسی نیامد از دولت‌هایی که سرکار بودند و قرار بود از مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی ۲۰ تا ۳۰ درصد به کارخانه‌ها تزریق کنند و این کار را نکردند ایراد بگیرد؟ اگر قرار است مجازات داشته باشیم اولین کسانی که باید مجازات شوند مسئولان هستند بعد باید دیگران را مجازات کرد. امروز از هیچ اولویتی نمی‌توان سخن گفت هرچند ما مسائل نظامی، فرهنگی و اجتماعی خاصی هم داریم اما وقتی حداقل زندگی برای مردم فراهم نشده ما چگونه می‌خواهیم مسائل فرهنگی را برایشان جا بیندازیم و بسترهایش را فراهم کنیم؟

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.