ارتباط با ما در

مازنی، نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

بخشی از منتقدان ظریف منافع حرامی دارند

نقد مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه کاملا درست است، البته اصلاحی براین مطلب دارم و آن هم این است که تمام کسانی که به نقد می‌پردازند  در ردیف افرادی که از پولشویی سود و منفعت می‌برند، محسوب نمی‌شوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بخشی از منتقدان وزیر خارجه به طور قطع منافع حرامی دارند که به خاطر آن با لایحه CFT و هواداران آن به مخالفت می‌پردازند.

پس از آنکه محمد جواد ظریف از موانع داخلی  پیوستن به «اف‌ای‌تی‌اف» رمز گشایی کرد و از انجام پولشویی گسترده در کشورصحبت به میان آورد، منتقدان دولت یا همان دلواپسان برآشفته شدند و با صدای بلند بنای مخالفت را گذاردند.

جواد کریمی قدوسی از نمایندگان مجلس که یک بار به دلیل نادیده گرفتن امنیت ملی مورد تذکر واقع شده است در این باره مدعی شد« وزیر خارجه پیش‌تر در یک مرحله استعفا داده و اکنون هم دیر یا زود به مرز تقدیم استعفایش به دولت و رئیس‌ جمهوری خواهد رسید.» او ظریف را «قهرمان پوشالی» خوانده و گفته که «باید ظریف به عنوان مجرم در اتخاذ اظهارات مختلف علیه امنیت ملی تحت تعقیب دستگاه‌های امنیتی بخصوص دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی قرار گیرد.»

مهدی محمدی نیز از چهره های تندرو اصولگرایان با اشاره به‌ این گفته ظریف اظهار داشت: «اظهارنظر عصبی و عجولانه آقای ظریف درباره منتقدان FATF و CFT و متهم کردن آنها به حمایت از پولشویی، نشان‌دهنده این است که نیت و هدف دولت از تصویب و اجرای لایحه FATF به‌ویژه تلاش برای نهایی کردن الحاق کنوانسیون CFT، مسأله علنی نیست؛ در واقع حرفهای آقای ظریف ما را به شک می‌اندازد که نیت واقعی دولت، چیست»؟

در واقع این واکنش ها به طور مشخص روشن نمی سازد که این مخالفت ها به چه چیزی است؟ آیا آنان به شخص محمد جوادظریف، سیاست های دولت یا محدودیت قانون مبارزه با پولشویی نظر مخالفت دارند؟

احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره دلیل حملات به محمد جواد ظریف پس از طرح انجام پولشویی گسترده در کشور گفت: نکته اول پاسخ به سوال شما این است که  آقای ظریف از پولشویی گسترده در ایران صحبت به میان نیاوردند. او در مقام نقد کسانی که با CFT یا همان لایجه مبارزه با پولشویی  مخالفت می کنند، صحبت‌هایی را مطرح کردند که واکنش برانگیز شد.

وی در خصوص صحبت‌های مطرح شده از سوی محمدجواد ظریف بیان کرد: وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی مورد اشاره مطرح کرد برخی که از راه‌های غیرقانونی در آمدهای چند هزار میلیاردی می‌توانند داشته باشند، بنابراین هزینه برای تبلیغات منفی علیه لایحه منع پولشویی و CFT و FATF کار سختی برای آنان به حساب نمی‌آید.

رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در این خصوص یادآور شد: نقد مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه کاملا درست است، البته اصلاحی براین مطلب دارم و آن هم این است که تمام کسانی که به نقد می‌پردازند در ردیف افرادی که از پولشویی سود و منفعت می‌برند، محسوب نمی‌شوند.

مازنی در این خصوص بیان کرد: بخشی از منتقدان وزیر خارجه به طور قطع منافع حرامی دارند که به خاطر آن با این لایحه و هواداران آن به مخالفت می‌پردازند، ولی همانطور که اشاره کردم برخی هم ممکن است دارای استدلال هایی باشند و نقدشان براساس اصول و مبانی صورت بگیرد و گروهی هم از روی جهل این کار را انجام می دهند و تحت تاثیر القائات قرار دارند.

وی افزود: با توجه به این موارد درتکمیل صحبت‌های آقای ظریف براین نکته تاکید دارم که بخشی از عناصر لزوما افرادی نیستند که از پولشویی حمایت می‌کنند زیرا در صورتی که تمام منتقدان را متهم سازیم که بعید می‌دانم  آقای ظریف هم این کار را انجام داده باشد ما هم شبیه افرادی می‌شویم که طرفداران CFT را سپاه یزید و عمر سعد معرفی می‌کردند.

این نماینده مردم تهران در خانه ملت ابراز کرد: در صورتی که این افراد کار نادرستی انجام داده باشند، ما هم نباید منتقدان به CFT حامیان پولشویی و افرادی که در این مسیر هستند، معرفی کنیم.

مازنی در خصوص اینکه اکثر منتقدان آقای ظریف از دلواپسان هستند، توضیح داد: دلواپسان هم خارج از آن سه گروهی که مورد اشاره قرار دادم، نیستند. این گروه یا دلواپس منافع خود هستند و یا یکسری اصول و ارزش‌ها آنها را دلواپس کرده است و یا از روی جهل دست به این کار می‌زنند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.