ارتباط با ما در

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

بی‌تفاوتی مردم قدرت سیاسی کشور را کاهش می‌دهد

بیادی در رابطه با آثار سوء و خطرناک به‌جامانده از بی‌تفاوتی نسبت به طیف‌های سیاسی، یادآور شد: موضوع مورداشاره سبب کاهش تعلقات مذهبی و ملی و کاهش اعتماد عمومی و تعلق‌خاطر مردم در کشور می‌شود که به دنبال این آسیب، نظام حتماً ضربات جبران‌ناپذیری را متحمل و صدمه خواهد دید.

منتشر شده

جامعه ایرانی- بیادی در رابطه با اثرات منفی بی‌تفاوتی مردم نسبت به طیف‌های سیاسی در کشور توضیح داد: با این تفاصیل قدرت سیاسی کشور به‌خصوص در منطقه شدیداً کاهش پیدا خواهد کرد.

احزاب و گروه‌های سیاسی در تأثیرگذاری بر قدرت و ایفای نقش در عرصه سیاسی، اجتماعی در نظام‌های مردم‌سالار دارای جایگـاه مهمـی هـستند. نقیب زاده، استاد علوم سیاسی دو کارویژه انتخاباتی و آموزشی را برای احزاب قائل اسـت کـه از این طریق به افکار عمومی شکل داده می‌شود.

این روزها شاهد هستیم که دو طیف سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا باوجودآنکه مدت‌زمان زیادی است، فعالیت سیاسی انجام می‌دهند، به لحاظ مقبولیت دچار افت شده‌اند و با پیشرفت روند سیاسی کشور بر همین منوال به نظر نمی‌رسد که دیگر این دو طیف بتوانند در بزنگاه‌های سیاسی تأثیرگذار باشند.

بر همین اساس بارها از سوی فعالان سیاسی به‌خصوص در بین اصلاح‌طلبان شنیده‌شده است که نیاز به بازبینی وجود دارد و درواقع اصلاحات باید تن به اصلاحات درونی دهد.

اما وضعیت در بین اصولگرایان کمی مشکل‌تر است زیرا آن‌ها گرچه خود بر عدم مقبولیتشان آگاه هستند که صندوق رأی این مسئله را به‌خوبی نشان می‌دهد، ولی چشم‌ خود را بر آن بسته‌اند و حتی صحبت کسانی که درباره ضرورت بازنگری  نظر می‌دهند را جدی نمی‌انگارند.

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با جامعه ایرانی ضمن تأکید براین مسئله که دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا به دلیل نادیده پنداشتن مطالبات مردم مقبولیت خود را ازدست‌داده‌اند، گفت: عملکرد بد دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا دلیل عدم مقبولیت آن‌ها در بین مردم شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: عدم پاسخگویی درباره عملکرد بدون برنامه و پر از ایراد و فراز و نشیب سیاست خارجی و همچنین عدم ثبات اقتصادی منجر به آثار زیان‌بار در مدیریت اجرائی‌شان شده است و نکته موردتوجه این است که با تفاصیل مبرهن و آشکار حتی حاضر به عذرخواهی از مردم نیستند.

این فعال سیاسی اصول گر در رابطه با آثار سوء و خطرناک به‌جامانده از این مسئله، یادآور شد: موضوع مورداشاره سبب کاهش تعلقات مذهبی و ملی و کاهش اعتماد عمومی و تعلق‌خاطر مردم در کشور می‌شود که به دنبال این آسیب، نظام حتماً ضربات جبران‌ناپذیری را متحمل و صدمه خواهد دید.

بیادی در خصوص راهکاری آشکار برای جبران و حل مشکلات و معضلات فوق بیان کرد: کشور مشکل ساختاری دارد. ساختار اجرایی فعلی نه‌تنها متناسب داشته‌ها، قدرت و عزت مردم و کشور محسوب نمی‌شود، بلکه مسببات تحقیر و ناامیدی و دلسردی مردم را فراهم می‌کند و هیچ‌کسی هم پاسخگوی آن نیست؛ بنابراین در شرایط کنونی این سیاست‌های بی‌برنامه و من‌درآوردی کنونی نتیجه عکس خواهد داشت.

وی در این رابطه که شرایط فوق منتج به بی‌تفاوتی مردم می‌شود، اظهار داشت: مردم ما مردم خوبی هستند و همیشه پشتیبان واقعی نظام و رهبری بوده‌اند و ازآنجاکه انقلاب و نظام به آن‌ها تعلق دارد، مشکلات را در تمامی دوران سخت مانند جنگ تحمیلی و تحریم‌های چهل‌ساله تحمل کرده و استقامت می‌کنند و در مقابل آن‌ها متأسفانه نوعاً مسئولین قدرشناس بوده و تاکنون نتوانسته‌اند به‌خوبی پاسخگوی محبت‌های مردم ستمدیده باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه تصریح کرد: از زمانی که مردم شب خوابیدند و صبح بلند شدند و دیدند که تمام ثروتشان به یک‌پنجم تقلیل پیداکرده است، دچار نارضایتی شده‌اند. آن‌ها به‌سختی زندگی خود را می‌چرخانند بدین معنا که حداقل ۸۰ درصد از مردم در رنج زندگی می‌کنند.

بیادی در رابطه با اثرات منفی بی‌تفاوتی مردم نسبت به طیف‌های سیاسی در کشور توضیح داد: با این تفاصیل قدرت سیاسی کشور به‌خصوص در منطقه شدیداً کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در رابطه با عدم مقبولیت اصولگرایان نیز اظهار داشت: هر دو جناح دچار توهم و سردرگمی شدیدی شده‌اند نشان آن‌هم عدم استقبال از نامزدهای آنان در انتخابات است و اگر هر دو جناح نامزد موفق و چشم و دل سیری داشتند به‌طور خوش‌بینانه ۵۰ هزار نفر از مردم به روحانی رأی نمی‌دادند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.