ارتباط با ما در

داوود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

دولت نمی‌تواند در شرایط کنونی به مطالبات معلمان پاسخ دهد

نماینده مردم تهران تاکید کرد:کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انصافا اقدامات خوبی را در رابطه با تامین خواسته معلمین انجام داد و پیگیر اجرای اقدامات خود توسط مسئولین بود اما دولت مدعی است که در شرایط فعلی بیشتر از این نمی‌تواند فعالیتی انجام دهد.

منتشر شده

جامعه ایرانی – محمدی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت:دولت نمی‌تواند در شرایط کنونی به مطالبات معلمین پاسخ دهد و آنان باید برای تحقق خواسته هایشان صبر کنند تا وضعیت اقتصادی کشور بسامان شود.

بعد از شروع سال تحصیلی جدید این دومین باری است که معلمین نسبت به وضعیت معیشتی خود دست به اعتصاب زدند، در هر کشور دیگری اگر این اتفاق می افتاد، مسئولین آن کشور حداقل کاری که می کردند این بود که با اعتصاب کنندگان ابراز همدردی می کردند.

اما امروز آن چیزی که در کشور مشاهده می‌شود این است که مسئولین و مقامات مربوطه در برخورد با این اعتصابات یا روزه سکوت گرفته و یا آنان را عامل نفوذی دشمن و یا خط گرفته از معاندان دانسته و صورت مساله را پاک می‌کنند.

این برخورد مقامات و مسئولین با اعتراضات بر حق معلمینی که سرمایه‌سازان کشور هستند، می‌تواند منجر به انباشت مطالبات آنان شده و در آینده بحران حل نشدنی را برای کشور بوجود آورد. به نظر می‌رسد کمترین کاری که مسئولین آموزش و پرورش، دولت و همین‌طور نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند در برخورد با این اعتراضات انجام دهند، شنیدن صدای معلمین است.

داود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی با انتقاد از رویه موجود در برخورد با اعتصابات برحق معلمین، گفت: شرایط در ارتباط با وضعیت معیشتی معلمین، مطلقا خوب نیست و وضعیت نگران کننده است به خصوص که در شرایط فعلی اقتصاد کشور بحرانی‌تر شده است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: البته وضعیت معیشتی نابسامان کشور تنها شامل معلمین نمی‌شود متاسفانه تمامی حقوق‌بگیران کشور که عموما زیر ۲ و نیم میلیون تومان یا ۳ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند را شامل می‌شود که این شرایط به وجود آمده بسیار سخت و نگران‌کننده است.

محمدی مطرح کرد: تورم ایجاد شده و نوسانات نرخ ارز تاثیرات بسیار نامطلوبی بر درآمد و قدرت خرید اقشار حقوق بگیر داشت و مشکلات جدی را برای آنان بوجود آورد البته در رابطه با معلمین این مشکلات معیشتی از گذشته وجود داشته است.

نماینده تهران اضافه کرد: در ادارات دولتی و نهادهای دیگر به غیر از آموزش و پرورش به گونه‌ای از کارمندان حمایت می‌شود اما متاسفانه در مورد آموزش و پرورش، مطلقا چنین چیزی نیست.

معلمین باید مساعدت بیشتری دریافت کنند

محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معلمین با توجه به اینکه قشر زحمت‌کش و فرهیخته‌ای هستند باید مساعدت بیشتری دریافت کنند اما متاسفانه وضعیت نامناسب معیشتی آنان که در گذشته داشتند امروز به شدت بحرانی تر شده است و نیاز است که واقعا به وضعیت این قشر رسیدگی شود بخصوص معلمین بازنشسته که شرایط بسیار نگران کننده تری دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آن دسته از معلمینی که شاغل هستند، در قیاس با بازنشستگان وضعیت حقوقی خاصی و مناسبی دارند اما فرهنگیان بازنشسته دچار مشکلات بیشتری می شوند چون حقوق آن‌ها نسبت به شاغلین بسیار کمتر است که شرایط این افراد بسیار بد و نگران کننده است.

وی افزود: در این زمینه مجلس با تمام توان خود اقدامات لازم را انجام داد و بخصوص در مورد حقوق عقب افتاده و وضعیت بازنشستگان و همین طور در مورد بودجه ای که تصویب شد تا آنجایی که ممکن بود نمایندگان مجلس بخصوص اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به طور جد این مورد را پیگیری کردند.

وی توضیح داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انصافا اقدامات خوبی را در رابطه با تامین خواسته معلمین انجام داد و پیگیر اجرای اقدامات خود توسط مسئولین بود اما دولت مدعی است که در شرایط فعلی بیشتر از این نمی‌تواند فعالیتی انجام دهد ولی در عین حال مذاکرات و پیگیری ها با دولت و معترضین وجود دارد.

اعتراضات معلمین که از گذشته هم وجود داشته، اعتراضات به جایی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هر حال تمامی مسئولین سعی کردند تا آنجایی که ممکن است شرایط بهتر شود و اعتراضات معلمین که از گذشته هم وجود داشته، اعتراضات به جایی است و باید شکایات و صحبت‌های آنان را بطور صحیح گوش داد و با ایشان صحبت کرد و تا آنجایی که ممکن است باید آنها را متقاعد کرد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مجلس از دولت خواسته است که نه تنها در بحث مطالبات معلمین بلکه در بحث حقوق همه کارمندان بایستی به طور شفاف مسائل را با آنها در میان بگذارد تا شرایط کشور را درک کنند و قطعا معلمین هم شرایط را درک می‌کنند و همراه سایر مردم می‌شوند.

باید رسیدگی به اعتراضات معلمین را به آینده واگذار کرد

داود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تاکید بر احقاق حقوق معلمین، گفت: در مورد اعتصابات گسترده معلمین واقعیت این است که اکثر قریب به اتفاق معلمین در حال حاضر با بینشی که دارند متوجه هستند که مملکت در چه شرایط سختی قرار دارد و باید رسیدگی به این اعتراضات را به آینده واگذار کرد البته هیچ شک و تردیدی نسبت به برآورده نشدن خواسته‌های به حق معلمین وجود ندارد، امیدواریم با مناسب شدن شرایط اقتصادی و در حقیقت با مقاومتی که ملت در برابر مشکلات از خود نشان می‌دهند، در آینده شرایط بهتری برای کشور ایجاد شود.

2 دیدگاه

یک دیدگاه

  1. صادق

    پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ در ۱۳:۱۷

    چهل سال صبر کردیم.برای اختلاس پول هست اما معلم ها بمانند تا منجی عالم بشریت بیاید و بشود منجی معلمین

  2. محمدعلی

    پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ در ۱۶:۱۲

    دولت چه زمانی خود را پاسخگوی مطالبات نعلمان دانسته؟ فرهنگیان را فقط برای راهپیمایی و انتخابات نیاز دارند! معلم با مدرک دکترای تخصصی و 33 سال سابقه خدمت هنوز 3 میلیون تومان حقوق میگیرد. خجالت نکشید با دیگر کارمندان دولت مقایسه کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.