ارتباط با ما در

معاون وزیر آموزش و پرورش در واکنش به افزایش خشونت مطرح کرد:

سرعت دهی برگزاری دوره‌های آموزشی کنترل خشم در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از همکاری با انجمن اولیاء و مربیان برای آموزش کنترل خشم به والدین خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه امروز اولین آسیبی که در مدارس با آن مواجهیم، «خشونت» است.

منتشر شده

جامعه ایرانی – مهرزاد حمیدی معاون وزیر آموزش و پرورش درباره اخبار منتشر شده در ماه‌های اخیر مبنی بر تنبیه بدنی در مدارس و تعرض به معلمان و ضرب و جرح آنها توسط خانواده دانش آموز در فضای رسانه‌ای و افزایش خشونت‌ها اظهار کرد: از طریق سامانه «نماد» آسیب‌های اجتماعی را رصد می‌کنیم و مدیران مدارس مرتب درصد و نوع آسیب‌ها را گزارش می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه امروز اولین آسیبی که در مدارس با آن مواجهیم، خشونت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوره‌های آموزشی مختلفی را پیش بینی و مدرسینی را برای کنترل خشم و خودکنترلی آموزش دادیم گفت: آسیب‌هایی که در مدرسه بروز می‌یابد ریشه اجتماعی و خانوادگی دارد و وقتی بچه‌ها در خانه با خشونت مواجه می‌شوند آن را به صورت اکتسابی فرا می‌گیرند و در مدرسه بروز می‌دهند.

حمیدی ادامه داد: هرچقدر خشونت رشد کند، مشکل معاون و مدیر مدرسه بیشتر می‌شود. ما به سرعت در حال ارائه و برگزاری دوره‌های آموزشی در استان‌ها برای کنترل خشم هستیم و در کنار آن المپیادهای ورزشی را توسعه و زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم تا بچه‌ها هیجان خود را روی توپ و در حین بازی تخلیه کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموز شش ساعت در اختیار ماست و بعد وارد جامعه و خانواده می‌شود و ما تنها مولفه موثر نیستیم. باید مدرسه، محله و خانواده کنار هم قرا بگیرند تا اثربخشی کامل پیدا شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از همکاری با انجمن اولیاء و مربیان برای آموزش کنترل خشم به والدین خبر داد و عنوان کرد: وقتی به هر علتی متارکه، منازعه و هر گونه تنش دیگری وجود دارد، اولین وضع آن یادگیری از سوی کودک و پیاده سازی در اولین محیط یا همان مدرسه است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.