ارتباط با ما در

در آستانه تحریم‌های 13 آبان

ترکیه ارایه سوخت به هواپیماهای ایرانی را تحریم کرد

شرکتی که از ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری کرده «پترول آفیسی» ترکیه نام دارد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– شرکت‌های سوخت‌رسان فرودگاه بین‌المللی استانبول از تحویل سوخت به هواپیماهای چند شرکت هوایی ایرانی خودداری کردند که این امر به لغو حداقل یک پرواز انجامید.

به گزارش خبرگزاری فارس، شایعات چند روز قبل به حقیقت پیوست و هواپیماهای متعلق به چند شرکت هوایی ایرانی نتوانستند در فرودگاه بین‌المللی استانبول سوخت‌گیری کنند.

آنطور که رویترز خبر داده، هواپیماهای متعلق به چند شرکت هوایی ایرانی نتوانسته‌اند دیروز جمعه ۱۱ آبان در فرودگاه بین‌المللی استانبول سوخت‌گیری کنند و به همین دلیل، دست کم یک پرواز لغو شده و دیگر هواپیماها هم برای کاهش وزن و ایجاد امکان رسیدن به مقصد با همان سوخت کم موجود، برخی از مسافران خود را سوار نکرده‌اند.

شرکتی که از ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری کرده «پترول آفیسی» ترکیه نام دارد. شرکت‌های هوایی ماهان، آتا، قشم و آسمان از تهران به استانبول پرواز دارند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که از یک سو، شرکت‌های ترکیه‌ای، ادامه سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی را به تصمیم آمریکا گره زده بودند و از سوی دیگر، آمریکا امروز ترکیه را یکی از ۸ کشور دریافت‌کننده معافیت‌های تحریمی اعلام کرده بود.

کشورهای معاف که تاکنون نام ژاپن، کره جنوبی، هند، چین، ترکیه و عراق در فهرست آن قید شده، میبایست به مرور زمان، خرید نفت از ایران به صفر برسانند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.