ارتباط با ما در

اسماعیل گرامی‌مقدم در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

ماندن «جهانگیری» در دولت بیش از این درست نیست

گرامی‌مقدم تاکید کرد: با توجه به اینکه روحانی به مشورت‌های جهانگیری بی‌توجه است حضوراودر دولت به اصلاح طلبان ضربه می‌زند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- گرامی‌مقدم اظهار داشت: آقای جهانگیری صرفا به عنوان نماد به ویژه در دولت دوم مورد استفاده قرار گرفت و همین مسئله سبب شد تا او عملا در دولت هیچ‌کاره باشد، بنابراین  ماندن او در دولت بیش از این درست نیست.

پیش از سخنرانی روز یکشنبه اسحاق جهانگیری، بارها خبر استعفا او در محافل خبری دست به دست شده بود، اما هر دفعه از سوی نهاد ریاست‌جمهوری مورد تکذیب قرار می‌گرفت.

انتشاردهندگان این خبر دلیل استعفای او را در واکنش به عملکرد تیم اقتصادی دولت و اینکه او هیچ‌کاره است و اختیاری ندارد، اعلام می‌کردند، جهانگیری خود در سخنرانی روز یکشنبه براین نکته صحه گذاشت.

معاون اول رئیس‌جمهور درهمایش روز صادرات گفت: «دستم قلم و کاغذی نیست که کسی را برکنار کنم این در حالی است که من تا این لحظه اجازه برکناری منشی خودم را هم نداشته‌ام. بنابراین از من انتظار نداشته باشید وکیل و وزیر تغییر دهم.» این اظهارنظر جهانگیری را می‌توان به معنای امضا استعفا در چند روز آینده دانست، اما حتی اگر چنین هم نباشد، بنابه گفته غلامحسین کرباسچی این کار لازم است.

اسحاق جهانگیری در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان کانادیداصلاح‌طلبان وارد عرصه شد و در یک فرصت کم مخاطبان بسیاری را جذب کرد، اما از آنجا که تصمیم این طیف سیاسی براین بود تا حسن روحانی برای دومین دوره متوالی بر مقام ریاست‌جمهوری باقی بماند، از کاندیداتوری به نفع روحانی کناررفت.

در واقع نگاهی منصفانه به پیروزی روحانی در انتخابات نشان می‌دهد که او این موفقیت خود را بیش از هر گروهی مدیون اصلاح‌طلبان و اسحاق جهانگیری است، اما پس از کسب مقام ریاست‌جمهوری این حامیان واقعی را ندید گرفت و جانشینانی برای آنها برگزید که تا به امروز در اداره درست کشوردر این شرایط  موفق عمل نکرده‌اند و همین مسئله سبب ایراد انتقادات فراوانی به او و دولتش شده است.

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب دررابطه با ماندن اسحاق جهانگیری در دولت با توجه به فاقد اختیار بودنش در گفت‌وگو با جامعه ایرانی گفت: باید دید چه عواملی سبب شده تا آقای جهانگیری آن مطالب را مطرح کند. قدر مسلم تفاوت بین گفتار با کردار آقای روحانی برای دیگران آزاردهنده شده است.

وی درادامه اضافه کرد: روحانی از اصلاح‌طلبان رای گرفت ولی به آنان پشت کرد و با این کار خود بذر عدم اعتماد را در جامعه پراکنده ساخت زیرا زمانی که فردی به مقام ریاست‌جمهوری دست پیدا می‌کند و وعده‌های خود را مورد توجه قرار نمی‌دهد با این کار سبب از بین رفتن امید ملت می‌شود. آقای روحانی شعار «امید» داد ولی بزرگترین ضربه را به آن وارد کرد و حامیانش (اصلاح‌طلبان) را کنار زد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این باره اظهار داشت: آقای جهانگیری صرفا به عنوان نماد به ویژه در دولت دوم مورد استفاده قرار گرفت و همین مسئله سبب شد تا او عملا در دولت هیچ‌کاره باشد، بنابراین ماندن او در دولت بیش از این درست نیست زیرا زمانی که فردی در دولت هیچ کاره محسوب می‌شود و حتی توانایی تغییر منشی خود را ندارد باید پیش از اینها و از همان روزهای اول دولت که روحانی چرخش به راست کرد و اصلاح‌طلبان را به پاستور راه نداد، این تصمیم را می‌گرفت.

گرامی‌مقدم درادامه تصریح کرد: روحانی با این حرکت خود ائتلاف‌های آینده را به مخاطره انداخت. بدین معنا که در آینده هیچ حزبی به این سادگی دست به ائتلاف نخواهد زد زیرا اصلاح‌طلبان در شورای عالی سیاست‌گذاری درهر دو دوره نامزد خود را برای کسب مقام ریاست‌جمهوری توسط روحانی به کناره‌گیری دعوت کردند.

وی در این رابطه یادآور شد: رفتار آقای روحانی در عالم سیاست اثراتی خواهد داشت که جبران‌ناپذیراست. او باید به تاریخ پاسخ دهد که با کدام انگیزه پس از کسب آرا چنین به مطالبات مردم پشت کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین خصوص که ماندن جهانگیری در دولت ضربه به اصلاحات است، تاکید کرد: با توجه به اینکه روحانی به مشورت‌های جهانگیری بی‌توجه است ماندن او در دولت به اصلاح‌طلبان ضربه می‌زند.

گرامی‌مقدم افزود: آقای روحانی در میان وزرایی که به مجلس معرفی کرد، باز هم از اصلاح‌طلبان بهره نبرد. نام این کار را چه باید گذاشت؟ رئیس‌جمهوری که با کمک یک طیف سیاسی به مقام ریاست‌جمهوری دست یافت، اما در هر دو مرحله با توسل به  بداخلاقی‌های سیاسی به حامیان خود پشت کرد. این حرکت جزفریب یک جریان سیاسی چیز دیگری نیست. تاریخ به طور حتم ازاین رفتار آقای روحانی به زشتی یاد خواهد کرد.

2 دیدگاه

یک دیدگاه

  1. علی

    سه شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ در ۱۲:۲۰

    مردم یادتان هست……
    آدم خوب نیست دروغ بگه….. برای مال دنیا…. خیلی با این جمله رای دادن و مقصرش آقای جهانگیری هست. خدا از ایشون و کسانی که مال دنیا رو بجای رضایت خدا طلب میکنن نابور کنن

  2. ارمان

    سه شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ در ۱۶:۰۲

    حالا که وقت پاسخ دادنه دارن برنامه فرار می چینن
    اصلاحطلب یعنی همین
    معجونی از وعده های دروغ ودست های خالی و عملکرد صفر با زبانی دراز می شود اصلاحطلب

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.