ارتباط با ما در

جزییات تازه از سفر نفتی زنگنه به مسکو؛

احیا قرار داد «نفت در برابر کالا» بین ایران و روسیه

هفته گذشته بیژن زنگنه، وزیر نفت، در سفری غیرمترقبه راهی مسکو شد و پشت درهای بسته با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، دیدار کرد.

منتشر شده

جامعه ایرانی – با گذشت چند روز از این سفر، از جزییات این دیدار خبری منتشر نشده؛ اما گفته می‌شود موضوع اصلی، ایجاد کانالی از روسیه برای فروش نفت ایران در شرایط تحریم بوده است.

انعقاد قرارداد سوآپی بین ایران و روسیه

طبق این مذاکرات، قرارداد سوآپی منعقد می‌شود روسیه نفت ایران را در بنادر شمالی دریافت و خریداری و معادل آن به کشورهای اروپایی نفت می‌فروشد. روسیه البته پول نفت را نه به دلار که به صورت روبل و نیز کالا به ایران خواهد داد.

البته، یک روز قبل از زنگنه، ناصر همتی رییس کل بانک مرکزی هم برای پیگیری مسایل بانکی این قرارداد به روسیه رفته بود که خبر آن در رسانه‌ها منعکس نشد.

سفر همزمان زنگنه و همتی به روسیه نشان از اهمیت قرارداد سوآپ نفت و نیز نفت برابر کالا با روسیه برای مقامات ایرانی دارد که یکی از امیدهای اصلی آنها برای نجات فروش نفت در برابر تحریم‌های دونالد ترامپ است که از ۱۳ آبان ماه آغاز خواهد شد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.