ارتباط با ما در

صادق جوادی حصار در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد:

چرا با پیامک دهندگان تهدیدآمیز برخورد نمی‌شود؟

جوادی حصار اظهار داشت: کسانی که در تهران به اعضای شورای شهرپیامک دادند حتما براین تصور هستند که این کاروان‌ها را با هزینه مردم راه انداختن و به کربلا بردن یک کار خوب و پسندیده است غافل از اینکه اصل این زیارت برای احیای عدل و داد، حق‌الناس و جایگاه دادن به حقوق شهروندی است نه اینکه از جیب عموم مردم با سلابق مختلف برای یک گرایش خاص هزینه شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی- صادق جوادی حصار در خصوص دلیل عدم برخورد نهادهای امنیتی با پیامک دهندگان تهدیدآمیز علیه نمایندگان مجلس و شورای شهر گفت: دلیل عدم برخورد نهادهای امنیتی با این افراد سیاسی بودن حرکتشان است.

بررسی لایحه FATF  در مجلس و خارج از آن حاشیه‌های فراوانی به همراه داشت. روز بررسی لایحه CFT خانه ملت با صحنه‌هایی روبرو شد که درنهایت بررسی آن را به مدت دو ماه عقب انداخت، اما در این فاصله نماینده‌های موافق این لایحه به‌طور مدام پیامک‌هایی که منشأ آن خارج از مجلس بود را دریافت کردند که علاوه بر توهین‌آمیز بودن آنان را تهدید به مرگ هم کردند.

عبدالرضا هاشم‌زایی دراین‌باره گفته است که «تعداد پیام‌هایی که مخالفان کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم روز رأی‌گیری به من ارسال کردند بیش از ۲۰۰ پیام بود که ۵۰ پیام آن فحش ناموسی بود که من از اینکه خانواده‌ام این‌ها را خوانده بودند، خجالت می‌کشیدم». پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم در حساب توئیتری خود در همین رابطه نوشته است: «تا دیروز فحاشی بود از دیشب تهدید به مرگ از سوی مخالفان  صورت می‌گیرد.»

منشأ این تهدیدات روشن شد، خلیل موحدی عضو سابق شورای شهر مشهد که در گفت‌وگویی مطرح کرده است «بازهم این کار را انجام می‌دهد و از انجام آن رضایت دارد.»

ظاهراً این وعده اجرایی شد و شهربانو امانی، عضو شورای شهر در حساب توییتری خود نوشته است «باب شده برای نمایندگان پارلمان ملی و شهری پیام توهین و تهدید می‌فرستند، یک روز FATF یک روز  عطر سیب و هزینه  عزاداری اربعین. طبق قانون عوارض هر شهری باید برای همان شهر هزینه شود و بهتر است در امور مردم بیش از این دخالت نکنیم، همیشه در تاریخ مردم خودشان مراسم عزاداری برپا کرده‌اند.»

درحالی‌که منشأ تهدیدات کاملاً مشخص است، اما در کمال تعجب شاهد هستیم که نهادهای امنیتی هیچ برخوردی با این افراد انجام نمی‌دهند و آنان به‌طور آزادانه در این رابطه فعالیت می‌کنند.

صادق جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره منشأ این پیامک‌ها گفت: طیف ‌فکری این گروه افراطیون به‌ظاهر مذهبی است، ولی در مذهب چنین کارهایی جایگاهی ندارد. مذهب منشأ تعادل است و این رفتارها با منطق، قانون و روش‌های انسانی سازگاری ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: کسانی که در تهران به اعضای شورای شهر پیامک دادند حتماً بر این تصور هستند که این کاروان‌ها را با هزینه مردم راه انداختن و به کربلا بردن یک کار خوب و پسندیده است غافل از اینکه اصل این زیارت برای احیای عدل و داد، حق‌الناس و جایگاه دادن به حقوق شهروندی است نه اینکه از جیب عموم مردم با سلایق مختلف برای یک گرایش خاص هزینه شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره تصریح کرد: عقاید مذهبی متفاوتی در تهران وجود دارد و صاحبان ادیان مختلفی در این شهر زندگی می‌کنند که شهروند جمهوری اسلامی به‌حساب می‌آیند و بر همین اساس  مالیات پرداخت می‌کنند. پولی که بدین طریق کسب می‌شود نباید آن را در مسیر عقاید خاص دیگران صرف کرد. هیچ‌کس نمی‌تواند زیارت را با پول دیگری انجام دهد.

جوادی حصار در این خصوص اظهار داشت: درصورتی‌که مطرح شود این کارها با اذن مقامات مذهبی انجام می‌شود باید گفت که آن مقامات مذهبی می‌توانند از وجوهاتی که دریافت می‌کنند، اگر شأن مصرفی آن را در این بخش‌ها می‌دانند در اختیار مجموعه مدیریتی کاروان‌های کربلا قرار دهند. به‌طور نمونه آقایان نوری همدانی یا مکارم شیرازی چنین کنند، اگر آن‌ها این کار را انجام دهند مسئله شرعی آن‌هم درست می‌شود، اما غیرازاین باشد تصرف در اموال عمومی است و این کار از جهت شرعی و قانونی قابل مواخذه و پیگرد است.

وی افزود: به نظر می‌رسد حداقل اگر شورای شهر مشهد یا تهران یک استمزاجی از مردم کنند بخش زیادی با این کار مخالفت دارند، ولی این کار را انجام نمی‌دهند و می‌گویند این تصمیم حاکمیتی است و ما باید کوتاه بیاییم و به‌عنوان مجریان حکومت و حاکمیت  بپذیریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: دولت و حاکمیت  نمی‌توانند از جیب مردم برای اهداف خود خرج کنند، این کار اصلاً منطقی نیست کاملاً یک کار سیاسی است و عوارض بدی در آینده خواهد داشت.

جوادی حصار در این خصوص که دلیل عدم برخورد نهادهای امنیتی با این افراد ابراز کرد: دلیل عدم برخورد نهادهای امنیتی با این افراد سیاسی بودن حرکت است و بخشی از این نهادها هم خود را برای انجام آن مسئول می‌دانند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.