ارتباط با ما در

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

دیدارهای روحانی با احزاب تبلیغاتی است/ اصلاح‌طلبان با روحانی هم سرنوشت نیستند

ناصری اظهارداشت: برخی ازمواردی  که آقای  روحانی در دیدار با اصلاح‌طلبان مطرح کرده است را قبول ندارم مانند اینکه گفته شده، «اصلاح طلبان با  او هم سرنوشت هستند» اصلاح طلبان از آقای روحانی حمایت به عمل آوردند ولی حتما هم‌سرنوشت نیستند زیرا آنها گفتمان خاصی را تعقیب می‌کنند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- عضو بنیاد باران گفت: دیدارهای رئیس‌جمهور با احزاب کاملاً یک کار تبلیغاتی است زیرا تجربه این چند سال نشان می‌دهد آقای روحانی نسبت به توصیه‌های مهم‌تر و خصوصی‌تر در جلسات محدودتر که حتی بزرگانی از هر دو جناح سیاسی حضور داشتند، بی‌توجه بوده است.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی مطرح کرده است که «ترکیب اعضای فعلی کابینه نشان می‌دهد که نه منتسب به فردی است و نه جناح خاصی، بلکه تمامی تفکرهای همسو با دولت که در انتخابات و رأی ۲۴ میلیونی حضور داشتند در کابینه هم حضور فعال دارند.»

درصورتی‌که این اظهارنظر واعظی درست باشد، بنابراین خط فکری رئیس‌جمهور از افراد حاضر در کابینه او کاملاً مشخص است، پس این سؤال پیش می‌آید که دیدار حسن روحانی با اصلاح‌طلبان در چند روز گذشته به چه معنا بوده است؟

با دیدار روحانی و اصلاح طلبان اتفاق خاصی روی نمی‌دهد

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران در این خصوص در گفت‌وگو با جامعه ایرانی گفت: با دیدار آقای روحانی با اصلاح‌طلبان اتفاق خاصی روی نداده و نخواهد داد. همچنان که همین روزها مشابه آن با اصولگراها برگزار می‌شود که درباره آن‌ها هم پیشامد خاصی روی نمی‌دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: نسبت به رفتار آقای روحانی بر این باور هستم  با همین فرمان که تا به امروز حرکت کرده است، جلو می‌رود. البته درصورتی‌که درصدد برآییم اعضای کابینه را تقسیم‌بندی کنیم شاید سخن آقای واعظی درست باشد زیرا تعداد وزرا نشان می‌دهد از هر دو جناح سیاسی در کابینه حضور دارند، ولی مهم این است که مدیران بخش‌های سیاسی- اجتماعی و  اقتصادی دولت و برنامه‌ریزی در عمل تحت اختیار نیروهای اصولگرا و افرادی که در این زمینه کارآزموده نیستند، قرارگرفته است.

دولت فراجناحی نیست

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره یادآور شد: مهم‌ترین بخش این گروه بی‌تجربه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است. نباید فراموش کرد که همواره در تشکیلات نهاد ریاست‌جمهوری و حوزه مدیریتی او دفتر رئیس‌جمهور یکی از بخش‌های بسیار مهمی است که در دولت روحانی ریاست آن بر عهده فردی قرار دارد که باوجودآنکه  عضو حزب اعتدال و توسعه است ولی سابقه او نشان می‌دهد  یک چهره اصولگرا است، بنابراین با کلمات نمی‌توان بازی کرد و مدعی شد که دولت آقای روحانی فراجناحی است.

این عضو بنیاد باران در ادامه تصریح کرد: نکته‌ای که آقای روحانی نسبت به آن بی‌توجه بوده است، گفتمان انتخاباتی اصلاح‌طلبانه او و رایی که مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۶ به همین دلیل دادند، است. این آرا نشان می‌دهد مردم از او انتظار دیگری غیرازآن چیزی که در حال اجرا است، دارند.

نمره دولت دوم روحانی پایین است

ناصری در این خصوص توضیح داد: درمجموع جامعه مدنی باید ارزیابی کند. بر این اعتقاد هستم همچنان که میانگین نمره در دولت اول آقای روحانی به نسبت خوب و یا متوسط بود در دولت دوم تا امروز نمره پایین‌تر و کمتری داشته است.

وی در خصوص معنای دیدارهای اخیر روحانی بیان کرد: دیدارهای رئیس‌جمهور با احزاب کاملاً یک کار تبلیغاتی است زیرا تجربه این چند سال نشان می‌دهد آقای روحانی نسبت به توصیه‌های مهم‌تر و خصوصی‌تر در جلسات محدودتر که حتی بزرگانی از هر دو جناح سیاسی حضور داشتند، بی‌توجه بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره اظهار داشت: برخی از مواردی  که آقای  روحانی در دیدار با اصلاح‌طلبان مطرح کرده است را قبول ندارم مانند اینکه گفته‌شده، «اصلاح‌طلبان با  او هم سرنوشت هستند» اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت به عمل آوردند ولی حتماً هم سرنوشت نیستند زیرا آن‌ها گفتمان خاصی را تعقیب می‌کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: درصورتی‌که نیت نمایش هم آقای رئیس‌جمهور از این دیدارها نداشته باشد، ولی دستاوردی برای بهبود روند سیاسی- اجتماعی در عمل ندارد و او به جمع‌بندی‌ها توجه نخواهد داشت.

تاثیر کاهش محبوبیت روحانی بر مقبولیت اصلاح‌طلبان

این عضو بنیاد باران دراین‌باره که کاهش محبوبیت دولت روحانی بر کاهش محبوبیت و مقبولیت اصلاح‌طلبان بی‌اثراست، افزود: بدون شک مؤثر خواهد بود زیرا اصلاح‌طلبان در این رابطه هزینه کردند ولی آن‌ها راهبرد حمایت همراه با انتقاد داشتند، به این رویکرد باید توجه کرد که برخی می‌خواهند رابطه اصلاح‌طلبان و روحانی را به دوره احمدی‌نژاد و رابطه او با اصولگرایان مقایسه کنند که بی‌ربط است.

وی دراین‌باره تأکید کرد: اصولگرایان تا ۶ سال از ۸ سال تمام اشکالات آقای احمدی‌نژاد را پوشاندند و توجیه کردند، اصلاح‌طلبان از سال اول دولت آقای روحانی سیاستشان حمایت و انتقاد بود. همواره دست به انتقاد منصفانه و مشفقانه زده‌اند، پس این تفاوتی است که بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در مواجهه با دولت مورد حمایتشان وجود دارد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.