ارتباط با ما در

براساس طرحی که در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت

«بازداشت موقت» از سیستم کیفری حذف می‌شود

نمایندگان در جریان بررسی یک فوریت “طرح اصلاح ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری” درخصوص زمان بازداشت موقت، کلیات این طرح را با ۱۶۹ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- نمایندگان مردم در خانه ملت کلیات حذف بازداشت موقت از سیستم کیفری کشور را به تصویب رساندند و جزئیات آن جهت بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی یک فوریت “طرح اصلاح ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری” درخصوص زمان بازداشت موقت، کلیات این طرح را با ۱۶۹ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

بنابراین گزارش به دلیل آن که این طرح باید با یک فوریت بررسی می‌شد، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ارجاع به کمیسیون مربوطه به منظور بررسی جزئیات مجدداً مورد رأی‌گیری قرار گرفت که با ۱۳۲ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن با ارجاع آن به کمیسیون موافقت شد.

این گزارش می‌افزاید: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس اگر بررسی این طرح بر مبنای دو فوریت بود در صحن علنی به صورت دو شوری شده و بررسی جزئیات آن پس از تصویب کلیات ادامه پیدا می‌کرد اما اکنون به دلیل یک فوریتی بودن آن پس از تصویب کلیات جهت بررسی جزئیات به کمیسیون مربوطه ارسال شد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.