ارتباط با ما در

وان ایندیا تشریح کرد

تحریم‌های نفتی ایران، تهدیدی علیه جایگاه ترامپ

با روند افزایشی قیمت بنزین (میانگین ملی در آمریکا به سه دلار در هر گالن افزایش یافته، آن هم درست زمانی که باید روند قیمت‌ها نزولی باشد) آیا ترامپ و آن‌هایی که جایگاهشان در این انتخابات به خطر می‌افتد، نگران خواهند شد؟

منتشر شده

جامعه ایرانی– انتخابات میان‌دوره کنگره در آمریکا طی ماه نوامبر برگزار می‌شود؛ این انتخابات دو سال پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از وان ایندیا، بااین‌حال، با روند افزایشی قیمت بنزین (میانگین ملی در آمریکا به سه دلار در هر گالن افزایش یافته، آن هم درست زمانی که باید روند قیمت‌ها نزولی باشد) آیا ترامپ و آن‌هایی که جایگاهشان در این انتخابات به خطر می‌افتد، نگران خواهند شد؟

بر اساس اظهارات جولیان لی، استراتژیست نفت «دونالد ترامپ تصمیم گرفت که به واسطه بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت را از بازار حذف کند، آن هم درست زمانی که اوپک و همراهانش توانسته بودند مازاد ذخایر جهانی را تعدیل کنند.»

لی طی یادداشت اش برای بلومبرگ گفت که شاید به نظر برسد که گروه مثبت اوپک (اوپک به همراه اعضای غیر اوپکی) به این نتیجه رسیده‌اند که کمبود نفت ایران در بازار را جبران کنند و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مدعی است که این گروه با دو برابر کردن نفتی که به واسطه تحریم‌ها علیه ایران کم شده بود، عرضه را افزایش داده است اما لی تأکید کرد که اظهارات بن سلمان «گمراه‌کننده» است. او تأکید کرد که تولیدکنندگان نفت برای جبران کمبود نفت ایران در بازار با مشکل روبرو خواهند شد.

مجموع تولیدات اوپک و روسیه از ماه آوریل ۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش یافته اما مسائلی دیگری هم وجود دارند که نباید از نظر دور داشت. به عقیده لی سه مسئله باید مدنظر قرار گیرد؛ نخست، میزان تولیدات جمهوری کنگو که همین چند ماه پیش به اوپک پیوست. دوم، تداوم افت تولیدات اعضای غیر اوپکی این گروه، به‌خصوص مکزیک. و سوم، افت صادرات محصول میعان ایران –نوعی نفت سبک که از میدان‌های گازی استخراج می‌شود و به شکل قابل‌توجهی افت کرده است.

جبران کمبود نفت ایران هنوز بعید است

به عقیده لی تأثیر مستقیم این عوامل این است که مجموع عرضه نفت و میعانات از سوی گروه مثبت اوپک از آوریل تنها حدود ۳۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته که بسیار بسیار کمتر از ادعای یک میلیون بشکه‌ای عربستان در ماه ژوئن است که برای به تعادل رساندن بازار لازم است.

سعودی‌ها تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا تولیدات خود را افزایش دهند اما مشکل اینجا است که صادرات نفت ایران با ادعای ترامپ مبنی بر اینکه تا چهارم نوامبر آن را به صفر می‌رساند، بیش از پیش افت خواهد کرد. این یعنی تمام تلاش‌ها برای جبران کمبود نفت باید بسیار بیشتر از حالا باشد.

عربستان به دنبال استفاده از سایر راه‌ها مانند راه‌اندازی مجدد میدان‌های نفتی در منطقه بی‌طرفی که با کویت دارد و استفاده از ۱.۳ میلیون بشکه ظرفیت مازاد خود است اما تا عملی شدن و نتیجه دادن این برنامه‌ها زمان زیادی مانده است.

این در حالی است که آمریکا تا برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره زمان زیادی ندارد. آیا رأی‌دهندگان آمریکایی درسی به شرکت‌کنندگان در این انتخابات خواهند داد؟

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.