ارتباط با ما در

نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی جزییات تصویب راه اندازی سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق را تشریح کرد:

گام بلند دولت و مجلس برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز

موسوی لارگانی تاکید کرد:سامانه شناسایی و مبارزه با کلا و ارز قاچاق مانند بحث رجیستری تلفن همراه که تلفن‌های قاچاق را شناسایی کرد؛عمل می‌کند.

منتشر شده

جامعه ایرانی – موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر سامانه شناسایی و مبارزه با کلا و ارز قاچاق نداشته باشیم همچنان شاهد واردات کالای قاچاق خواهیم بود.

طی روزهای گذشته مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تصویب راه اندازی سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق سخن به میان آورد.این در حالی است که تعداد سامانه‌های اقتصادی و صنعتی از انگشتان دست هم بیشتر شده و تاکنون با توجه به بحران‌های اقتصادی بوجود آمده کارایی مثبتی نداشتند.

هنوز تعریف درستی از سامانه شناسایی و مبارزه با کلا و ارز قاچاق منتشر نشده و معلوم نیست در شرایط نابسامان اقتصادی امروز تاثیر زیادی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشد.

ناصر موسوی لارگانی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی ضمن برشمردن ویژگی‌های سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق ، گفت: سامانه هنوز رونمایی نشده است ولی سامانه شناسایی و مبارزه با کلا و ارز قاچاق کار همان ایران کد، طرح شبنم و یکسری کارهایی که قبلا شده بود همان برنامه را ادامه می‌دهد.

ضرورت استفاده از سامانه شناسایی و مبارزه با کلا و ارز قاچاق

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان افزود: اگر بخواهیم با قاچاق کالا و ارز مبارزه و از تولید حمایت کنیم باید یک شناسه مشخصی برای کالاهای داخلی و برای کالای وارداتی با ثبت سفارش از مبادی قانونی داشته باشیم یعنی اگر چنین سامانه‌ای نداشته باشیم که کالایی از مبادی قانونی و با ثبت سفارش وارد می‌شود، چه نوع کالایی است و به چه تعداد است ما همچنان شاهد واردات کالای قاچاق خواهیم بود.

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان ادامه داد: لذا برای جلوگیری قاچاق کالا و ارز امیدواریم هرچه سریعتر سامانه شناسایی و مبارزه با کلا و ارز قاچاق راه‌اندازی شود و جلوی ورود کالای قاچاق به کشور گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: این سامانه در داخل کشور طراحی می‌شود تا در شرایط تحریم شدیدتر، کشور برای بررسی ورود و خروج کالاها دچار مشکل نشود.

شخصا ادعای دولت که ۱۲.۵ میلیارد دلار کالای قاچاق داریم، را قبول ندارم

وی افزود: با توجه به حجم کالاهای قاچاق که در کشور وجود دارد، امروز دولت ادعا دارد ۱۲.۵ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور وجود دارد که شخصا این ادعای دولت را قبول ندارم.

هر ۱ میلیون دلار ۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند

لارگانی رییس نمایندگان اصفهان تاکید کرد: طبق آماری که دولت ارائه می‌کند هر ۱ میلیون دلار ۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند که باتوجه به مبلغ اعلامی کالای قاچاق در کشور مشاهده می‌کنیم که چه مقدار فرصت شغلی از دست می‌دهیم و جدای از این مورد ارزی که پشتوانه پول ملی است که همزمان از کشور خارج می‌شود و همچنین تولید داخل کشور به نوعی زیر سؤال می‌رود و با مشکل روبرو می‌شود تمامی این موارد هزینه‌هایی سنگینی است که از واردات قاچاق کالا به کشور وارد می‌شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی گفت: با راه‌اندازی سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق و طرح شبنم و ایران کد و راه‌های مختلف می‌توانیم کالاهای قاچاقی که از مبادی قانونی می‌آید یا یک سری کالاها امروز داریم که با برند خارجی مانند ال جی و سامسونگ و.. که در داخل کشور تولید می‌شود کالای قاچاق این قبیل تولیدات داخلی را شناسایی کنیم.

موسوی لارگانی در پایان گفت: سامانه شناسایی و مبارزه با کلا و ارز قاچاق مانند بحث رجیستری تلفن همراه که تلفن‌های قاچاق را شناسایی کرد؛عمل می‌کند البته شاید در سال اول نتواند دقیقا همه کالاهای قاچاق را شناسایی کند ولی اگر این سامانه با دقت بالا باشد و کسانی که مسئولیت طراحی و کار با این سامانه را دارند افراد مطمئنی باشند که مانند جریان هک شدن سایت ثبت سفارش خودرو وزارت صمت که حدود ۶۰ هزار خودرو وارد کردند؛ از اعتماد سوءاستفاده نکنند این سامانه میتواند تا حد زیادی کالاهی قاچاق را شناسایی کند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.