ارتباط با ما در

کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با جامعه ایرانی مانیفست جمعیت پیشرفت و عدالت را بررسی کرد:

نواصولگرایی قالیباف علیه اصولگرایی

کنعانی مقدم اظهار داشت: زمانی که ما تسلیم شعار می شویم قاعدتا برای حضور از شرایط نامطلوب گذشته خود تلاش می کنیم و به واژه سازی می پردازیم و این واژه ها  را به گونه ای در کنار هم قرارمی دهیم که انگار حرف جدیدی در حال بیان است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- کنعانی مقدم در باره عدم حضور قالیباف در نشستی که بحث مطرح شده در آن از سوی او برای اولین بار بیان شده بود، توضیح داد: یکی از آفت‌هایی که عمدتا ما سیاسیون با آن درگیر هستیم در سایه بودن  شخصیت‌هایمان است. فعالان سیاسی حاضر نیستند مسئولیت ایجاد یک تشکل سیاسی یا جریان سیاسی و یا حتی یک پیشنهاد کوچک  را بپذیرند.

مانیفست نواصولگرایی توسط جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، جمعیت نزدیک به محمدباقر قالیباف دوشنبه در نشست رسانه‌ای خود رونمایی شد. در این مانیفست  مردم باوری، اسلام ناب و نوگرایی سه ویژگی نواصولگرایی معرفی شد.

ویژگی های فوق این تردید را به وجود آورد که گروهی از اصولگرایان برای بقا سیاسی بر این اعتقاد هستند تا امروز هم طیفان سیاسی‌شان از این سه ویژگی بی‌بهره بودند و در واقع چنین به ذهن می‌رسد که گروهی از دل جریان اصولگرایی فعالیت خود علیه اصولگرایان را آغاز کرده است.

تعجب آورتر اینکه برای اولین بار محمدباقر قالیباف کاندیدا شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ که گلایه از دوستانش خود بابت عدم اجماع بر سر کاندیداتوری او در انتخابات ریاست جمهوری را پوشیده نگه نداشته است، واژه نواصولگرایی را بر زبان آورد، اما در این نشست رسانه‌ای جریان نزدیک و وابسته به خود یعنی جمعیت پیشرفت و عدالت حضور نداشت و اشاره ای هم به او نشد.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با ویژگی های نواصولگرایی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی گفت: هر سه شعار از شعارهای اصلی جریان اصولگرایی به حساب می‌آید و جمع این سه در کنار یکدیگر بسیار ایده آل به نظر می رسد. اصولگرایان همیشه از این مباحث استفاده کرده‌اند و بحث جدیدی به میان کشیده نشده، اما مسئله‌ای که جای آن خالی دیده می‌شود عمل به این شعارها است که بیش از هر شعاری باید آنها را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه اضافه کرد: مشکل این است که مشی سیاسی(در رابطه با اصولگرایان) با اصول اعتقادی تطبیق پیدا نمی‌کند و همین مسئله تا به امروز سبب شده است، شعارها در مرحله شعار باقی بماند و در عمل محقق نشود. به نظر می‌رسد که اصولگرایان اکنون باید در پی مردان عمل و کسانی که بتوانند این شعارها را محقق سازند، باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا در باره عدم حضور قالیباف در نشستی که بحث مطرح شده در آن از سوی او برای اولین‌بار بیان شده بود، توضیح داد: یکی از آفت‌هایی که عمدتا ما سیاسیون با آن درگیر هستیم در سایه بودن  شخصیت‌هایمان است. فعالان سیاسی حاضر نیستند مسئولیت ایجاد یک تشکل سیاسی یا جریان سیاسی و یا حتی یک پیشنهاد کوچک  را بپذیرند.

کنعانی مقدم در ادامه تصریح کرد: روشی که در بالا اشاره شد و برخی آن را انتخاب کرده‌اند، قابل قبول نیست. باید شعار دهندگان در صف مقدم عمل حضور داشته باشند و هزینه‌های سیاسی کارهای خود را بپردازند.

وی در این باره که جریان شکل گرفته اخیر در طیف فکری اصولگرایی در حال تخریب همفکران خود است، اظهار داشت: زمانی که ما تسلیم شعار می‌شویم قاعدتا برای حضور از شرایط نامطلوب گذشته خود تلاش می‌کنیم و به واژه‌سازی می‌پردازیم و این واژه‌ها  را به گونه‌ای در کنار هم قرار می‌دهیم که انگار حرف جدیدی در حال بیان است.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه تاکید کرد:  اسلام ناب و انتقاد و عمل به آن از اصول جریان اصولگرایی بوده و مسئله‌ای نبوده که تا به امروز مغفول واقع شده باشد و نیاز به بازسازی یا نوسازی داشته باشد. طرح چنین مباحثی بیشتر بازی کردن با الفاظ است که خیلی جدی هم به نظر نمی‌رسد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.