ارتباط با ما در

سخنگوی سازمان اورژانس کشور:

شمار فوتی‌های مصرف الکل به ۳۱ نفر افزایش پیدا کرد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش آمار مسمومین و شمار فوتی‌های ناشی از مصرف الکل در کشور خبر داد.

منتشر شده

جامعه ایرانی – مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طبق آخرین استعلام سازمان اورژانس کشور از مراکز درمانی، تعداد کل مسمومین مصرف الکل در کشور به ۳۷۱ نفر رسید که از این تعداد  ۳۱ نفر فوت و ۱۶۷ نفر ترخیص و ۱۷۳ نفر همچنان بستری هستند.

وی افزود: تعداد فوتی‌ها به تفکیک ۱۷ نفر در هرمزگان، شش نفر در خراسان شمالی، پنج نفر در البرز، دو نفر در کهگیلویه و بویراحمد، یک نفر هم در فارس است.

علائم مسمومیت با الکل

علائم مسمومیت با الکل، بسته به مقاومت بدنی و میزان مصرف از یک تا ۲۴ ساعت پس از مصرف خود را نشان می‌دهد و فرد مصرف‌کننده با علائمی چون اختلال در حرکت و راه رفتن، سرگیجه، تهوع و استفراغ، تحریک‌پذیری، افزایش فشار خون، گُرگرفتگی، رفتارهای تهاجمی و … روبه رو می‌شود، با گذشت زمان کم‌کم مردمک‌های چشم توان تمرکز خود را از دست داده و فرد دچار بیهوشی و اختلال حواس می‌شود و اگر این روند ادامه پیدا کند، علاوه بر بیهوشی با افزایش تپش قلب، امکان سکته و مرگ مغزی نیز وجود دارد.

این علائم را اما برخی جدی نمی‌گیرند و آن را با علائم و حالت‌های مستی اشتباه گرفته و تصور می‌کنند که به مرور زمان حالشان بهتر می‌شود، اما گذشت زمان برای مسموم‌شدگان با الکل دقیقا شبیه به از دست دادن زمان طلایی برای درمان است و نتیجه‌اش همین می‌شود که این روزها در هرمزگان، خراسان شمالی، البرز و کهگیلویه و بویراحمد برای بیش از ۳۰۰ نفر ، رخ داده است.

آمار مرگ و میر و مسمومیت با الکل اما تنها مربوط به روزهای گذشته نیست و برابر آماری که سازمان پزشکی قانونی از ابتدای سال ۹۵ تا پایان مردادماه امسال ۳۴۳ نفر شامل ۳۰۸ مرد و ۳۵ زن به دلیل مسمومیت با الکل جان خود را از دست داده‌اند.

 

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. محمد

    دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ در ۱۳:۱۴

    به درک که مردن

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.