ارتباط با ما در

گاردین بررسی کرد

چرا باید از شبکه‌های اجتماعی خداحافظی کرد؟

واقعیت این است که شما همین حالا می‌توانید تصمیم بگیرد که از شر شبکه‌های اجتماعی خلاص شوید، یا در واقع از شر بسیاری از ابعاد دست نیافته زندگی خود. اما مهم این است که شما یک انتخاب دارید. حتی اینکه به خود بگویید که انتخابی ندارید، یک انتخاب است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– زمانی که به چیزی اعتیاد پیدا می‌کنید، مشخصاً از استدلال‌هایی که ترک کردن آن را غیرواقع‌بینانه می‌دانند، جانب‌داری می‌کنید.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از گاردین، آیا باید حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را همین حالا ببندید؟ موضوع اصلی گفت‌وگوی بی‌نظیر جارون لانیر با نام «۱۰ استدلال برای پاک کردن حساب‌های شبکه‌های اجتماعی همین حالا» هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که او طرفدار کدام طرف است.

دیدگاه او این است که فیس بوک، توییتر و باقی شبکه‌های اجتماعی ما را گرفتار چرخه اعتیادآوری از خشونت، انزوا و افراط‌گرایی کرده است.

اما باوجوداینکه چنین دیدگاهی بیش‌ازپیش طرفدار پیدا کرده، مخالفان آن همین‌طور بوده است: برای بسیاری چنین اقدامی غیرممکن است. جیلیان یورک، یک فعال رسانه‌ای معتقد است: «آنچه دوستان طرفدار پاک کردن حساب‌ها در شبکه‌های اجتماعی درک نمی‌کنند، این است که برای بسیاری ترک کردن، اقدامی است که قابلیتش را ندارند.»

چه دوست داشته باشید چه نه، مردم در حال حاضر برای راه‌اندازی تجارت، برقراری ارتباط با دوستان و خانواده، یا حتی حفظ سلامت ذهنی خود به این شبکه‌ها وابسته هستند. اینکه به آن‌ها بگوییم این نیازهای خود را از جایی دیگر تأمین کنند، کاملاً غیرواقع‌بینانه است چراکه همه این نیازها را از شبکه‌های اجتماعی تأمین می‌کنند.

اینکه قادر به ترک شبکه‌های اجتماعی باشیم، خود یک مزیت است اما این هم خود یک سخنرانی برای مردم است که وقتی مشکل اصلی نظام سرمایه‌داری و شرکت‌های بی‌قانون متمایل به مزایا است، باید انضباط نفس داشته باشند.

مسئله اینجا است که دیدگاه دوم ابعادی از حقیقت را در خود دارد اما همانند یک بهانه متعارف هم عمل می‌کند. زمانی که اعتیاد پیدا می‌کنید، مشخصاً از استدلال‌هایی که ترک کردن آن را غیرواقع‌بینانه می‌دانند، جانب‌داری می‌کنید. بنابراین، درحالی‌که برخی افراد ممکن است راه‌حل مقابله با انزوای اجتماعی را پاک کردن اکانت خود در فیس بود، یا ترک کردن لینکدین می‌دانند، این احتمال وجود دارد که شما در میان این افراد نباشید –حتی اگر تصورتان این باشد که مطمئناً هستید.

واقعیت این است که شما همین حالا می‌توانید تصمیم بگیرد که از شر شبکه‌های اجتماعی خلاص شوید، یا در واقع از شر بسیاری از ابعاد دست نیافته زندگی خود. اما مهم این است که شما یک انتخاب دارید. حتی اینکه به خود بگویید که انتخابی ندارید، یک انتخاب است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.