ارتباط با ما در

در گفت‌وگو با جامعه ایرانی با غلامعلی جعفرزاده، دلایل تکرار اظهارات خلاف واقع نماینده تندرو بررسی شد

کریمی‎قدوسی از مصونیت برخوردار است؟

جعفرزاده اظهار داشت: با ایجاد محدودیت‌هایی برای آزادی بیان مخالف هستم، اما هرگز به معنای بازی باحیثیت افراد در مقام کسوت مخصوصاً بانوان محترم آن را نمی‌دانم. خانم مولاوردی یا ابتکار ازجمله زنان فعال در حوزه دولت باسابقه انقلابی هستند که در کوتاه‌ترین زمان مشخص می‌شود این کارها یکسری دروغ‌پراکنی برای جناح و گروهک بازی بوده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- جعفرزاده بیان کرد: منافع ملی برای این گروه مهم نیست، منافع جناحی و گروهی در اولویت قرار دارد و مصالح کشور دیده نمی‌شود. ما باید ترازوی خود را منافع ملی قرار دهیم و هر که در این رابطه پای خود را از گلیمش درازتر کرد، با او برخورد صورت گیرد.

جواد کریمی قدوسی نماینده جنجالی مجلس دهم است که هر از گاهی با اظهارات بعضا خلاف واقع فضای سیاسی و فضای عمومی دچار تنش می کند. اظهاراتی که در بسیاری از مواقع خلاف بودن آن به سرعت اثبات شده است اما هیچگاه با او برای ایجاد چنین تنش های برخورد نشده است.

در تازه ترین نمونه از این اظهارات او دیروز در توییتر خود مدعی شد: محمد خاتمی یکی ازمهره های برجسته فتنه ۸۸، درآن ایام جهت جلب حمایت سعودی برای نامزدی میرحسین به ریاض میرود و با ملک‌عبدالله دیدار میکند.درآن جلسه عبدالله خطاب به خاتمی میگوید:چرا ایران درمنطقه وکشورهای عربی فعال است،میخواهیددستوربدهم ایران راروی سرتان خراب کنند؟» او در ادامه نوشت: خاتمی در پاسخ می‌گوید: اعلی‌حضرتا، در صورت رای آوردن ما، از هرکجا که امر بفرمایید خارج می‌شویم… چنین مواضع بزدلانه ای باعث جرات بخشی به گروهک های تروریستی شده است.

این ادعای سرتاسر دروغ کریمی قدوسی در حالی مطرح می شود که سید محمد خاتمی پس از پایان دوران ریاست جمهوری خود تنها یک یا دو سفر خارجی آن هم به دعوت مجامع وابسته به سازمان ملل برای تبیین گفت‌وگوی تمدن‌ها داشت و اصلا در مقصد سفرهای او ریاض جای نداشته است. بنابراین به نظر می رسد که اظهاراتی از این دست از سوی کریمی قدوسی تنها یک هدف دارد و آن هم دست و همصدا شدن با دشمنان ایران برای از بین بردن سرمایه های اجتماعی کشور.

کریمی قدوسی دو هفته پیش هم نسبت به دو عضو هیئت دولت اتهاماتی را وارد کرد. او در گفت‌وگویی با تهدید دو عضو کابینه گفته بود که «باید پرونده افرادی چون خانم ابتکار و مولاوردی که از جاسوسانی چون نزار زاکا، کاوه مدنی و سید امامی حمایت‌می‌کنند موردبررسی قرار گیرد.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیش‌ازاین نیز اتهامی مشابه نسبت به وزیر امور خارجه کشورمان، محمدجواد ظریف نیز وارد کرده بود، اما تا به امروز با پرسشی در خصوص این بیانات خود که امنیت ملی کشور را به مخاطره انداخته، روبرو نشده است.

این امر سبب شده تا معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی دو معاون رئیس‌جمهور خود در حساب کاربری‌شان در توییتر در مقام پاسخگویی برآیند. ابتکار خطاب به علی لاریجانی نوشته بود: «متأسفانه برخی نمایندگان مجلس محترم، مانند آقای کریمی قدوسی، مکرراً اتهامات واهی و دشمن‌شاد کن به رقبای سیاسی خود ازجمله اینجانب می‌زنند. بالاخره لازم دانستم در پیشگاه خداوند و مردم از شما تقاضا کنم دستور رسیدگی به این‌گونه اتهامات را صادر کنید تا حقیقت آشکار شود.»

شهیندخت مولاوردی، نماینده ویژه رئیس جمهور نیز در امور حقوق شهروندی در همین رابطه نوشت: «در مظلومیت منطق عاشورا در این زمانه همین بس که درست از فردای آن و البته همه ایام، مدعیان پیروی از راه و‌ رسم سرور آزادگان جهان دروغ و تهمت را پیشه خودساخته‌اند؛ بر این مصیبت گر خون بگرییم رواست.»

این در حالی است که اگر غیر از کریمی قدوسی نماینده ای دیگر به ویژه از نمایندگان نزدیک به اردوگاه اصلاح‌طلبان و عضو فراکسیون امید چنین اظهارات خلاف واقعی را مطرح می‌کرند یقینا با موجی از درخواست برخورد مواجه می‌شدند. آنچنان که اظهار نظر نمایندگان فراکسیون امید آن هم در چارچوب وظایف نمایندگی‌شان تحمل نمی‌شود چه برسد به اظهاراتی از جنس اظهارات کریمی قدوسی.

آنچنان که نطق‌های پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری در مجلس شورای اسلامی با حواشی فراوانی همراه شد و حملات زیادی به این دو نماینده از داخل و خارج از مجلس صورت گرفت، البته برای اولین بار نیست که عده‌ای از این روش استفاده می‌کنند، پیش‌ازاین نیز زمانی که محمود صادقی نسبت به رفتار قوه قضائیه در خصوص حساب‌های بانکی این نهاد تذکر میان دستوری داد، دستور بازداشت او صادر شد. این نمونه ها خود گواه آن است که برخی نمایندگان برای اظهاراتشان از مصونیت برخوردارند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره اینکه آیا واقعا نمایندگانی همچون کریمی قدوسی از مصونیت برای اظهارات خلاف واقع خود برخوردارند گفت: متاسفانه زمانی که برخی از نمایندگان در چارچوب وظایف نمایندگی خود نقد بخشی از حاکمیت را مطرح می‌کنند حتی تا مرحله شکایت از آنها پیش می‌روند، اما مشخص نیست به کدام دلیل در قبال اظهارات برخی دیگر از نمایندگان دیگر که به‌راحتی با آبرو و حیثیت افرادی که در کسوت مقام قرار دارند، بازی می‌کنند و به آن‌ها اتهاماتی را وارد می‌سازند؟

این نماینده مجلس در این خصوص اضافه کرد: این در حالی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثابت می‌شود اتهامات فوق خلاف واقعیت است و از مصادیق تشویش اذهان به‌حساب می‌آید و تنها آسیب رساندن به سرمایه‌های اجتماعی را دنبال می‌کند. دلیل سکوت در این قسمت مشخص نیست.

جعفرزاده در ادامه اظهار داشت: با ایجاد محدودیت‌هایی برای آزادی بیان مخالف هستم، اما هرگز به معنای بازی باحیثیت افراد در مقام کسوت مخصوصاً بانوان محترم آن را نمی‌دانم. خانم مولاوردی یا ابتکار ازجمله زنان فعال در حوزه دولت باسابقه انقلابی هستند که در کوتاه‌ترین زمان مشخص می‌شود این کارها یکسری دروغ‌پراکنی برای جناح و گروهک بازی بوده است.

وی دراین‌باره تأکید کرد: آقای کریمی قدوسی مسائلی را هم درباره امنیت کشور مطرح کرده و اتهاماتی را فراتر از مسائل اخلاقی و اجتماعی بدون هیچ سند و مدرکی بر زبان آورده است که معمولاً هم منبع خود را یکسری نهادهای امنیتی خاص معرفی می‌کند، در برابر چنین فردی همه سکوت می‌کنند درحالی‌که کسی که امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد باید با او برخورد صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: شخص دیگری در مجلس نقد می‌کند و برفرض می‌گوید به صلاح نیست که محصورین در حصر باقی بمانند. همین را پیراهن عثمان می‌کنند درحالی‌که در برابر تتلو که کفر گفته و او را پیش‌ازاین به حر تشبیه کرده بودند، ساکت می‌مانند، درصورتی‌که اگر همین آدم یکی از حامیان انتخاباتی روحانی بود کفر نمی‌گفت تنها اقدام به پناهندگی می‌کرد، کفن پوشان در خیابان بودند.

جعفرزاده دلیل این سکوت را چنین بیان کرد: مسئله فوق نشان می‌دهد که منافع ملی برای این گروه مهم نیست و منافع جناحی و گروهی در اولویت قرار دارد و مصالح کشور دیده نمی‌شود. ما باید ترازوی خود را منافع ملی قرار دهیم و هر که در این رابطه پای خود را از گلیمش درازتر کرد، با او برخورد صورت گیرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: دو تن از اعضای خانه ملت سخنرانی کردند که بر درست یا غلط صحبت‌های آن‌ها هیچ نظر نمی‌دهم، اما ۲۰ نفر دست به شکایت علیه آن‌ها بردند، به کدام دلیل این افراد در مورد اقدامات خودسرانه برخی دیگر واکنشی به خرج نمی‌دهند؟ با آبروی آقای بروجردی که یکی از سرمایه‌های پس از انقلاب بود، بازی شد. هیچ جای دنیا یک نماینده مجلس به وزیر امور خارجه با پخش یک فیلم طنز تهمت جاسوسی نمی‌زند.

این نماینده مجلس دراین‌باره تصریح کرد: امیدوارم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مانند یک مدعی‌العموم برخورد کند و این افراد احضارشوند. نباید عده‌ای در حاشیه امن قرار گیرند تا هر اتهامی که خواستند به آن‌ها وارد سازند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.